Mijn baas wil sex

Oké, dit wordt een lang verhaal.

Ik heb dus een probleem dat steeds dringender wordt.

k ben 19 en werk sinds mijn 18e in de horeca, in druk soort eetcafé in de stad waar ik woon.
In het begin nadat ik aangenomen was ging het nog allemaal okey enzo, maar toen ik daar ongeveer een maand werkte begon plotseling mijn baas (eigelijk onderbaas, een man van 29, de zoon van de baas) die altijd surveilleerde, nogal flirterig gedrag tegenover mij te vertonen in onze werkkring. > en met name opmerkingen van vraag dit of dat maar aan Helen, Helen kom is bij mij etc, waarbij hij dus gebruik maakt van zijn positie. En allemaal heel erg openlijk, met gesprekken en al met mijn mannelijke collegas over hoe ‘sexy’ ik eruit zie als ik dat doe bv, terwijl ik er naast sta.

Het werd heel snel erger, en ik moest met hem meekomen om werkjes met hem alleen op te knappen, waar hij me dan vertelde hoe verliefd hij op me was, maar basically niet echt verliefd, eigelijk zei hij gewoon dingen als hoe lekker hij me vond. Ik gaf vrij snel aan daar niet van gediend te zijn, maar ondertussen ging hij gewoon door met openlijk flirten en me in het café dus speciale genante werkjes te laten doen. Hij schaamt zich er gewoon niet voor. En nog steeds met ‘Helen, kom is hier’, waar ik naar móest luisteren omdat hij mijn baas is.
Ik reageerde dus vrij fel, maar dat vond hij blijkbaar alleen maar grappig. Maar ondertussen is het dus nog een jaar doorgegaan en gaat ie nog veel veel verder. Hij heeft een paar keer kort maar opzettelijk aan me gezeten, en ik moet er maar mee leven, maar hij heeft inmiddels gewoon al meerdere keren expliciet gezegd dat hij sex met me wil. Echt gewoon openlijk, op een heel erg flirterige maar serieuze manier, maar zonder een spoortje van schaamte.
Ik heb hem vaak en duidelijk nee gezegd, maar hij gaat gewoon door zoals hij bezig was, met dat flirten en dat misbruik maken van dat ik móet de opdrachten doen die hij zegt.

Vraag is nu, ik wil stappen ondernemen, maar hoe.

Ik heb al gevraagd aan de jongens waarmee ik werk of ze niet met hem kunnen praten/is kunnen zeggen dat dat niet kan, maar dat willen ze niet want ze zijn bang voor hun baas.
Ik kan tegen niemand klagen, want hij is de hoogste in lijn NA zijn vader, tegen wie ik dat dus ECHT niet kan zeggen over zijn zoon,
en om naar de politie gaan is het niet ernstig genoeg.
Ik wil wel ontslag nemen, maar dan moet ik aan iedereen uitleggen waarom en dat kan ook echt niet…

Ik moet het dus met hem uitvechten, maar hoe maak ik het hem nog duidelijker en waar kan ik mee dreigen?

wow
ontslag nemen!

en waarom kan je dat niet zeggen over zijn zoon?

WEG DAAR! gelijk weg gaan vertellen aan mensen die je vertrouwt… ga alsjeblieft weg daar!

Ik zou toch maar naar de grote baas gaan, en als dat niet goed gaat ontslag nemen!

Spreek erover met de grote baas, das zijn vader toch?
Volgens mij vind zijn vader het niet leuk dat zijn zoon zo intiem doet tegen de werknemers. Toch niet tijdens het werk.

Ontslag nemen is niet slim…
Als je geen diploma hebt kom je niet snel ergens anders…

(Zag net reacties toen ik postte)

Ik zou een klacht tegen hem indienen bij zijn vader en bij de politie. Hij heeft je aangerand, dat is wettelijk niet toegestaan.
Waarschijnlijk ben jij niet de enige waarbij die vent dit probeert, maar bij nog meer meisjes van jouw leeftijd die er niks over durven te zeggen, alleen door het openbaar te maken zorg je ervoor dat hij ermee ophoudt.

Zoals ik dit leest is er bij hem serieus een steekje los ofzo.

http://www.oproet.nl/index.php?id=520
Dit vond ik net toevallig.

Als je het echt met hem wil uitvechten zou ik ook niet weten wat je zou moeten doen.

ik zou als ik jou was idd zorgen dat je daar weg komt… en als je dat ECHT niet wilt… toch tegen die vader zeggen? andere keus heb je denk ik niet…

Nah ik heb die man 1 of 2 keer ontmoet op het personeelsfeest, en daar is ie constant bij zijn zoon en is ie duidelijk blind voor kritiek op hem. Volgens mij als ik daarover naar hém toe zou gaan 1. gelooft hij het niet of 2. denkt ie dat ik zwaar overdrijf en gaat mijn salaris een heel stuk omlaag als ik nog niet ontslagen wordt omdat ie denkt dat ik het verzin.

Oke mensen echt, naar die vader kan ik echt niet.

ik zou zowiezo ontslag nemen. ik denk dat je gewoon moet vertellen waarom, en anders een smoes verzinnen. iets van ik wil niet meer in de horeca werken, of het wordt lastig met school door te veel huiswerk…zo iets!

en ik zou helaas niet weten hoe je stappen kan ondernemen. ja, naar de baas maar zoals je al had gezegd dat is zijn vader.
ik hoop dat je er alsnog uitkomt.

Ik snap het ook wel weer,
als ik dat had zou ik het ook niet zo snel doen,
stel je voor je gaat het zeggen tegen de grote baas, en hij ontslaat zijn eigen zoon.
dan zou ik super bang zijn dat die zoon mij alsnog zou opzoeken en dan echt kwaad op mij zouz ijn.

Ontslag nemen. Zo snel mogelijk.

Als hij je klacht zo behandeld, dan weet je zeker dat je ontslag moet nemen lijkt me.
En als je er niks van zegt en gewoon zo doorgaat met daar werken, gaat zijn gedrag waarschijnlijk verder, aangezien hij opzettelijk aan je zit en het over seks hebben heeft.

idd, de enige maatregel die effect zou hebben zou zijn zoon uit functie plaatsen met eerverlies en al en dat is dus echt niet denkbaar.

Die vader zal toch niet trots zijn als zijn zoon zo doet?

Zo snel mogelijk weg daar.

ander werk vind je heus wel het gaat wel om je eigen lichaam he…

Ik snap niet echt waarom je geen ontslag wilt nemen?

:frowning_face: ik weet niet of ik zo snel ander werk vind, en zelfs eventjes werkloos is al te lang want ik heb echt het geld nodig, ook voor htuis… daar ben ik dus bang voor.