Mijn baantje verveelt nu al?[!]

Ik heb net een nieuw baantje, in een cafetaria. En heb daar pas 1x gewerkt, toen ik ontzettend moe was, ook nog. En vanmiddag moet ik weer, maar zit er nu al tegen op. Heb een maand proeftijd dat wel, maar heb wel echt een baantje nodig! Maar ben bang dat ( want ik ken mezelf vrij goed ) Ik er na een tijdje he-le-maal tegen op ga zien. Hiervoor heb ik gewerkt in een ijssalon, wat ik echt heel leuk vond, maar met dit weer is het ijsseizoen afgelopen, en ze hadden al winterpersoneel. Maar, hebben jullie altijd zin om te werken? En wat is nou het beste om te doen?

gewoon er heen gaan… werken is niet altijd leuk maarja, je moet wel.

ik ben nog niet eens begonnen en ik zie er al tegenop, maar dat komt omdat het op donderdag en vrijdag avond is, en op zaterdag.
en ik ben juist overdag thuis, en 's avonds wil ik leuke dingen doen met vrienden en me vriendje, en ik haat het om op zaterag te moeten werken.

Als je het niet leuk vindt, dan zou ik zeggen kap er lekker mee…want het gaat toch niet werken. Er zijn genoeg andere bijbaantjes!

Als je dit baantje echt wil houden, zal ik gewoon tegen jezelf zeggen: Als ik naar mijn baantje ga verdien ik geld, en daarmee kan ik dit,dit,dit en dit kopen, of jezelf een ‘beloning’ geven als je gaat.

Ga gewoon nog een aantal keer, vorige keer was je moe dus waarschijnlijk had je daardoor al geen zin om te werken. Ga de volgende keer uitgerust naar je werk. En als je over een maand denkt: dit is niks, dan zou ik er mee stoppen en een ander baantje vinden dat wél naar je zin is.

ondertussen een ander baantje zoeken dat je echt leuk vind. als je er eenmaal een hebt gevonden dan neem je daar ontslag.

Idd, dat dacht ik ook :slightly_smiling_face:

[i]of je gewoon verzetten?
werken doe je voor je geld,
en zolang het niet super erg is,
is het toch goed?

tuurlijk je mag wel voor iets anders kijken,
maar het gras is niet altijd groener aan de overkant![/i]

Eens

Als het goed is zit je op school en kan je later iets gaan doen dat je echt leuk vind :’) Ik vind mijn werk ook niet leuk, maar als ik mijn loonstrook krijg ben ik wel tevreden.

Mijn werk is ook niet alles hoor, maar als ik er eenmaal ben is het altijd heel gezellig. ookal heeft mijn leidinggevende echt de pik op mij, ik zet me er overheen en het boeit me niet eens meer. ik verdien er geld mee, heb er veel vrienden bij gekregen door mijn bijbaantje, en nouja ik weet niet maar ik ben blij dat ik werk :slightly_smiling_face: zonder dat geld, jeetje wat had ik dan gemoeten…

Hmm, je moet het willen en zelf leuk maken. Zolang jij je niet openstelt dan ga je er zeker met een slecht gevoel heen.

Ik zou zeggen:

Suck it up.

Knop omdraaien en werken! Je wil toch geen opgever zijn en steeds van baantje wisselen?

Ik vind mijn baantje he-le-maal geweldig!! Ik werk bij een patatkraam op de markt, echt onwijs leuk!! Daarvoor heb ik gewerkt in een restaurant. Dat was echt verschrikkelijk!! Ging er elke keer met tegenzin heen, bah… Dus ik zeg, kijk het nog eventjes aan;) en als het echt niet bevalt. Go go go, iets anders zoeken:) Want ook al is het een bijbaantje, je moet het wel naar je zin hebben. En tuurlijk hoeft het niet fantastisch te zijn, maar een beetje plezier in je werk is toch niet te veel gevraagd?

Hoe was werken vanmiddag?:slightly_smiling_face:

Ik heb er niet altijd zin in, nee.
Maar waarom zie je er tegen op? Heb je stomme collega’s? Want dat lijkt mij ook niks.
Of heb je gewoon meer zin om iets anders te doen dan werken (dat heb ik vaak), en dan ligt het mss wel niet aan het soort werk & moet je toch even doorzetten.

Zorg ervoor dat je niet moe bent.

Ja inderdaad. Je moet wel iets voor je geld doen natuurlijk.

Ik heb wel heel veel leuke collega’s. Maar ze zijn daar best serieus, jaarcontract enzo, en als je wilt stoppen kan dat ook niet zomaar, dat maakt me angstig, en ik moet ook niet meteen klagen, want gisteravond ging het eigenlijk heel goed, en was het al gezelliger.