mijn 2 beste vriendinnen sluiten me buiten

[b] ik heb 2 beste vriendinnen, maar ze sluiten me buiten.

Eerst was ik beste vriendinnen met vriendin 1 maar toen raakte we aan de praat met vriendin 2 en 3. We gingen steeds meer met elkaar om en werden uitendelijk met zijn 4en beste vriendinnen. maar vooral ik en vriendin 1 gingen met elkaar om en 2 en 3 met elkaar. Toen ging vriendin 1 steeds meer met een ander meisje om en na een tijdje ging ze weg.
toen waren we met zn 3en. maar 2 en 3 gingen nog steeds veel met elkaar om. ze wonen bij elkaar in de buurt en doen alles samen, en hebben alles hetzelfde ze zitten ook onder dezelfde sport.ik ben het buitenbeentje. ik heb ook het gevoel dat ze van me af willen. als we iets voor school met 2en mogen doen gaan hun altijd samen en blijf ik alleen over. ze spreken ook af en logeren met zn 2en zonder het te vertellen.
en toen vroeg ik een keer: zullen we eens een keer met zijn 3en? en toen zei vriendin 2: nee, het is niet leuk met 3en daar heb ik geen zin in! wat moet ik nou doen want ik heb echt behoefte aan echte vriendinnen en ik mis stiekem vriendin 1 heel erg. ik zou terug kunnen gaan naar vriendin 1 (want die mag me nog heel erg) maar dan heb ik hetzelfde probleem want dan gaat zij alles met dat meisje samendoen. en ik wil ook niet alleen zijn. ik weet eigenlijk niet eens meer of ik vriendin 2 en 3 nog wel mag want ze passen niet bij me vriendin 1 wel…
xxx wat moet ik doen??[/b]

met vriendin 1 weer meer contact zoeken en kijken of dat beter gaat.
want je denkt dat het dezelfde situatie wordt, maar wat nou als dat niet zo is?
ik zou dat proberen maar nog wel met deze meiden contact houden.
of ze laten gaan, nieuwe vriendinnen zoeken.
hoelang moet je nog middelbarescholen?

Tja, dat per twee samenwerken, het is eigenlijk wel logisch dat ze samenwerken als ze beter met elkaar overeenkomen dan met jou.
Maar het is idd niet leuk dat ze gaan afspreken en dat jij vraagt om met z’n 3en iets te doen en dat ze dat niet willen.
Kan je niet op zoek gaan naar andere vriendinnen? Want dit zijn zeker geen beste vriendinnen.

ik zit pas in de brugklas

dan is de zaak zeker niet verloren toch?
dat zijn maar vriendinnen in de 1e.
ik heb nu middelbare schooltijd afgerond (als het goed is haha) en hopte ook van de ene vriendengroep naar de andere. heb een hele leuke tijd gehad!

Ja, vanaf je naar het middelbaar gaat, moet je zien dat je niet opnieuw vasthangt aan mensen. Het is goed om goede vrienden te hebben, maar zorg dat je zeker bent dat ze het verdienen en dat je mensen hebt om op terug te vallen mochten ze toch niet zo’n goede vriendinnen zijn.

Hoe meer mensen je leert kennen, hoe beter (:

Je kan altijd proberen weer wat meer met vriendin 1 samen
te gaan doen. Ik ben in mijn klas ook met een oneven aantal
vriendinnen, maar dan met z’n vijven. We doen dingen met z’n
tweeen maar ook heel veel samen. Probeer gewoon de nieuwe
vriendin van vriendin 1 er ook bij te betrekken zodat jullie een
leuk groepje van drie kunnen worden. Ik zou sowieso niet bij
vriendin 2 en 3 blijven hangen want als ze zo doen zijn ze het
niet waard om jouw vriendinnen te zijn. Jij verdient beter!
En als het met vriendin 1 ook niet werkt kijk dan eens om je
heen, er zijn meer aardige meisjes op de wererld.
Xxxx Claire

‘ze spreken ook af en logeren met zn 2en zonder het te vertellen.’

Ik vind nou niet dat ze verplicht zijn om dat te gaan vertellen. Ik vind sowieso dat ze niet verplicht zijn om alles te vertellen wat zij samen gedaan hebben.

3 is te veel.

nee oke ik snap je wel ik zit ook in een groepje van 3 meiden.
we zijn al heeeeel lang beste vriendinnen en weet ook wel dat we zo blijven. maar het is altijd altijd dat er een periode is dat er 2 na elkaar toe trekken en eentje zich buitengesloten voelt.
vooral nu mn beste 2 dubbeldaten met hun vriendjes, altijd op het voetbalveld zijn, samen sporten en alles.
okal zit ik met eentje in de klas, ik heb niet eens meer behoefte om zoveel afte spreken snap niet why :frowning_face:

klinkt bekend.
maar wat je nu doet is een vooroordeel geven over vriendin 1. misschien gebeurt dat niet eens, als ik jou was zou ik het gewoon proberen!

klinkt bekend.
maar wat je nu doet is een vooroordeel geven over vriendin 1. misschien gebeurt dat niet eens, als ik jou was zou ik het gewoon proberen!

klinkt bekend.

Onaardig,dat zijn toch geen leuke vriendinnen?
Maar je zit in de brugklas ;
Misschien nog andere aardige kinderen in je klas,of miss in een hogere klas? 2’e ofzo?
Ga anders op een sportclub!
X

Ik heb dit ook gehad
Alleen dat was in de 3e, toen was het wel gemeen iig :confused:

We hadden een groepje van 4. Ik, mijn beste vriendin en nog 2 waar ik geen contact meer mee heb. En om de week werdt er iemand buitengesloten, behalve mijn beste vriendin. Als ik buiten werdt gesloten, ‘‘moest’’ ik alleen zitten, en negeerde ze me. Daarna ging het goed, alleen het was niet leuk. Na school had ik wel contact met mijn beste vriendin en dat bleef ik houden. De andere 2 zijn verleden tijd. Maak nieuwe vriendinnen, ga op een sport/club ect.

ga gewoon terug naar vriendin 1 en kijk of je met haar nieuwe vriendin ook niet goed opschiet. misschien heb je dan 2 echte vriendinnen bij… en anders: er zijn genoeg mensen in je school en klas! ga met hen ook eens om.