Migraine

Lang verhaal sorry!

Ik heb al mijn hele leven, zolang ik kan herinneren, verschrikkelijke migraine. Ben bij allerlei dokters geweest, allerlei medicijnen gehad. Ik heb op den duur zelfs spuiten meegekregen voor het geval ik een aanval had, na 2x werkte ze al niet meer. Paracetamol en ibroprufen werken niet meer, advil en neurofen ook niet. Sinds een jaar of 2/3 gebruik ik excedrin. Het hielp in het begin super goed, alleen nu begint het net als de andere pijnstillers steeds minder goed te werken. Ik gebruik hem niet vaak, hoogstens 2x in de maand omdat ik niet wil dat deze straks ook niet meer werkt.

Maargoed, de enige pijnstiller die werkt begint nu dus ook al te falen voor mij. Volgens het pakje mag je de pil niet langer dan 3 dagen achter elkaar gebruiken en volgens mij mag je er maar 1 of 2 per dag. Als ik wil dat die meteen en goed werkt zoals eerst, moet ik bij wijze van al de hele strip gaan innemen.
Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik neem er altijd 1 op goed geluk als ik het doe.

Voor de rest heb ik een constante hoofdpijn. Normaal denk ik er niet aan en ik ben er aan gewend dus ik heb er weinig last van. Nu ik dit typ voel ik hem wel. Deze hoofdpijn komt niet van de migraine uit, maar van mijn nek. Ook van alles laten doen, maar sinds een val van de trap is er iets fout gegaan en heb ik een enorm stijve nek. Deze hoofdpijn valt zo danig mee dat ik hier vrede mee heb. Met deze hoofdpijn kan ik functioneren

Als ik migraine heb functioneer ik niet meer. Ik ben zo vaak huilend in bed gaan liggen, of leraren die mij naar huis stuurde omdat ze merkte dat het helemaal niet goed ging met mij. Ook als ik migraine heb, dan heb ik het gevoel alsof mijn gezicht halfzijdig verlamd is, dit is niet zo. Maar dan lijkt het ook alsof mijn hersenen mijn linker oog uitschakelen. Voor mijn gevoel kijk ik niet meer door dit oog, ookal werkt die gewoon wel. Zelfde voelt alsof alles hangt, maar is niet zo.

Nu lees ik op internet dat er wellicht een oplossing is, maar die werkt niet voor iedereen. Ik ben bereid alles te proberen…

Volgens het internet werkt de Daith piercing. Dit is een oor piercing. Het werkt voor sommige mensen en voor sommige mensen ook niet. Dat staat ook over al op internet, het is een gok.

Alleen nu twijfel ik heel erg. Moet ik het doen? Moet ik deze gok nemen.
IK ga allang niet meer naar de dokter voor mijn migraine. Vanaf mijn 8de tot mijn 19de ben ik bijna maandelijks naar de dokter gegaan maar ik werd voor mijn gevoel niet serieus genomen. Kreeg de een na de andere medicaties die nooit hielpen of al snel niet meer hielpen. Dus ik ben ook zelf gaan uitzoeken wat het kan zijn. Ik ben allergisch voor bijna alles, en ook asperthaam. Sinds ik er op let dat ik niks eet of drink met asperthaam is mijn migraine heel erg gezakt. Rode dranken en ijsjes en snoepjes lokken ook migraine uit dus dat eet en drink ik ook niet.

Maar goed, ik dwaal weer af. Zelf denk ik ja, ik doe het gewoon. Maar mijn onderbuik gevoel zegt nee, durf ik die gok wel aan? Ik heb recent een tragus piercing laten zetten en die geneest zo langzaam, en mijn oorbel gaatjes heb ik ook allemaal problemen mee gehad. Desondanks liet ik ze steeds opnieuw zetten.

Als jullie in mijn situatie zaten zouden jullie dan de daith piercing een kans geven?

Ik heb ook chronische migraine, ongeveer 1x per week. Wat meestal voor veel mensen werkt zijn triptanen. Er zijn verschillende soorten triptanen. Het heeft mij ongeveer een jaar of 2-3 gekost om de juiste medicijnen te vinden die voor mij echt werken zodra ik een aanval heb.

Ga eens in goed gesprek met je dokter, zoek desnoods een andere dokter als je het gevoel hebt dat die jou niet goed helpt. Ik ben ook drie keer van dokter gewisseld. Nu heb ik eentje die actief meedenkt voor een oplossing en bereid is om dingen uit te proberen.

Migraine komt meestal van verschillende bronnen. Wat ik merk - ook gezien jouw leeftijd bijv - is dat het bij heel veel mensen gaat om stress. Spanningshoofdpijn. Krampen in je nek, schouders of in je onderrug, misschien herken je het wel. Er is vanalles wat je kan proberen. Simpelweg yoga maar ook acupunctuur.
Ik weet vrij zeker dat die piercing voor mij niet zal werken omdat acupuntuur ook niet veel deed, helaas. Sowieso ligt de bron bij mij niet alleen in spanning maar ook in de hormonen.

Het kan ook iets anders zijn. Voeding ofzo. Ik heb weleens aanvallen door teveel smaakversterkers (E621, E623). Dan krijg ik hoofdpijn, hartkloppingen en na een tijdje dus een aanval. Sinds ik die vermijd is het al een stuk minder erg. Ik ken ook mensen die slecht reageren op iets simpels zoals melk, kaas of chocola.

Mijn beste tip in elk geval voor nu; vergeet niet veel water te drinken. Dit scheelt echt, zowel tijdens de aanval maar ook er na. Ik herstel veel sneller als ik in elk geval genoeg drink.

http://www.bigboxlabs.nl/Hoofdpijn-en-Migraine-verdwijnen-met-Cupping-therapie.html

ik hoop dat je hier iets aan hebt
Ps: ik heb ook last van migraine, heb de cupping al eens geprobeerd, maar hield het niet lang vol en ben ermee gestopt vanwege duizeligheid en pijn. LET OP: de pijn verschilt wel voor iedereen!
En mocht je dit willen doen, dan raad ik je aan om eerst meer info erover te lezen en vooral belangrijk, waar je op moet letten voordat je eraan begint (zoals kijken of geen ijzer tekort hebt oid)

Veel succes in elk geval!

Hee bedankt, ik herken ook inderdaad wel veel wat je zei. Thanks voor je reactie ik heb er wel wat aan :slightly_smiling_face:

Ik vind cupping therapie er echt eng uit zien :cold_sweat:
Ik kan me er wel in verdiepen dus dat ga ik ook doen. Ik heb trouwens wel ijzer tekort. Heb al een keer aan een ijzer infuus gelegen in het ziekenhuis

Pfff dat moet echt verschrikkelijk zijn! Wat knap van je dat je nog steeds zoekt naar hulpmiddelen.

Ik zit net op het randje van geen migraine, want ik ben nu in behandeling bij een manueel therapeut. Wat jij zegt met een stijve nek en dat je hoofdpijn daar vandaan komt, dat herken ik. Ik heb zelf last van chronische spierspanningshoofdpijn en ik word daarvoor behandeld door een manueel therapeut. Misschien kan je daar ook eens kijken? Het heeft bij mij in ieder geval héél erg geholpen!

Sterkte ermee!

Hee dankje! Ik heb zelf ook mensendieck gehad en ben helemaal uit behandeld. Het hielp ook niet. Ik heb ook reiki gedaan. Was een idee voor mijn moeder. Het hielp niet maar had die mevrouw masseerde lekker dus ik heb maar lang volgehouden dat het ooit zou helpen haha :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik kan kijken of het helpt als ik naar een manueel therapeut ga. Voorlopig heb ik geen tijd ivm school, stage en werk. Maar ik ben hopelijk klaar in februari of mei, dus dan kan ik er zeker eens naar toe gaan.

Ik zoek ook vooral naar hulpmiddelen omdat als ik klaar ben met school en ga werken kan ik mij niet 4 of 5x in de maand ziekmelden vanwege migraine. En ook mocht ik later kinderen krijgen dan is het gewoon niet te doen. Mijn moeder heeft het ook en die heeft ons soms wels huilend eten gegeven of huilend op bed gelegd omdat ze zoveel pijn had. En dat wil ik niet voor mijzelf

Migraine is heel vervelend om te hebben en ook om iets tegen te doen. Het kan echt jaren duren voordat je eindelijk oplossingen vindt.

Manueel terapeut zoals hierboven wordt genoemd heb ik ook gedaan. Helaas werd dat op een gegeven moment niet meer vergoed ;( Gelukkig heb ik er paar handige oefeningen van haar gekregen.

Heb jij ook dat je niet serieus genomen word bij de dokter? Elke keer dan was het iets, dan waren het mijn hormonen als ik ongesteld werd, dus ik slikte de pil door. En later nam ik een implanon. Dan was het stress en ik zat in die tijd in therapie dus ook veel over gepraat. Dan stelde ik mij aan, dan lag het aan mijn moeilijke jeugd. Weet ik veel allemaal. Ik heb ook aan gegeven dat ik van sommige producten en stoffen een aanval kreeg, maar een diëtiste hoefde ik niet te zien volgens de dokter. De neuroloog nam mij ook niet serieus. Ik was er bijna van overtuigd dat ik gewoon een hersentumor had omdat de pijn zo extreem was en niks hielp, dus ik moest ook een MRI scan afdwingen. Nou gelukkig geen hersentumor maar ik ben daarna ook weggegaan bij de neuroloog.

Mensendieck deed niet veel voor hij helaas. Maar ik heb wel geleerd waar onder andere trigger points zitten en als ik die masseer verlicht de pijn wel even.
Maar ik ga sowieso dan manuele therapie proberen als het vergoed word, want ik heb weinig geld helaas…

JA! alsof het niks is…’‘gewoon het felle licht zoveel mogelijk vermijden, goed uitrusten’’

:hammer: :hammer:

Vreemd dat een dietiste niet nodig is volgens je dokter, als je wel weet dat voeding effect heeft op je. Dan lijkt het me juist een goed idee om te ontdekken of er nog meer is.

En ja, ik heb het ook allemaal gehoord. Dat ik me aanstelde, dat het kwam door griep of koorts, door stress (maar waarom sturen ze me daarna gewoon weer weg zonder tips of hulp?), en een dokter haalde mij in de war met iemand anders en smeerde me bijna gevaarlijke medicijnen aan. Daar ben ik meteen vertrokken…

Dat niet serieus genomen worden ervaar ik ook, het is erg irritant. Soms deels door ontwetendheid wat ik niemand kwalijk neem, maar vaak ook doen ze alsof ik mij aanstel. Alsof het niet bestaat. Alsof alleen andere mensen dat hebben, en niet mensen die een opleiding volgen, of die werk hebben. Alsof iemand met chronische migraine de hele dag ziek op bed moet liggen ofzo.

Zucht :’)

Niemand begrijpt migraine tenzij ze zelf net zo’n erge migraine hebben…

Ik heb letterlijk alle soorten pillen gekregen om uit te proberen maar niks werkte. Ik geloof ook niet echt dat pillen zo magisch zijn om die helse pijn voorgoed- of in ieder geval langer dan een tijdje, te laten verdwijnen. Ik had eerst altijd bijna elke week of om de twee weken migraine (en dan de volle bak dus helse koppijn + sterke drang om je hersens in te schieten + braken + nagalm van 2 dagen) maar ik krijg nu om de twee weken een reiki massage en volgens mij was mijn laatste helse migraine in augustus. Maar inderdaad voor iedereen geldt een andere treatment, dus succes!

Ja ik heb het gelukkig ook niet meer zo vaak, maar wel vaak genoeg om nog door te zoeken naar een oplossing. Ik had het vroeger echt bijna 3 dagen per week en soms meer. Was ik eindelijk opgeknapt, kwam de volgende migraine aanval weer.
Soms twijfel ik ook echt of het niet echt cluster hoofdpijn is. Het komt bij ook in periodes en dan altijd op de zelfde dagen en de zelfde tijd. Op de basisschool kreeg ik altijd migraine op dinsdag rond 15 uur. De laatste 2 jaren van de middelbare school begon het elke maandag al om 12u. En dat dan maanden achter elkaar. Dan was het ineens een stuk minder. Zo maar sporadische aanvallen en dan weken weer op zelfde tijden en dagen last. Heel raar. Ik moest een hoofdpijndagboek bij houden voor 1 maand en de dokter snapte er zelf ook niks van. Hij schoof het af op toeval.

Jammer dan onze dokters geen helse migraine hebben. Dan waren we misschien allang geholpen en serieus genomen

Ik heb altijd triptanen in mn tas. Misschien je door laten verwijzen naar t ziekenhuis?

Hi!

Ik heb zelf chronische migraine, ook al heel mn leven. Ik had soms wel 24 aanvallen per maand. Ik heb toen veel verschillende medicijnen gehad van de neuroloog maar niets hielp echt. Ip een gegeven moment had ik een aanval van 6 weken lang, toen ben ik zwaar uitgedroogd en met heftige pijn opgenomen in het ziekenhuis. Daar heb ik zo’n drie weken gelegen. Ik heb toen daar van een andere neuroloog andere medicijnen gehad om een aanval te voorkomen : amutripilyne en depakine. Als ik een aanval heb gebruik ik injecties die ook wel helpen.
Er is dus hoop! Ik zou naar een neuroloog gaan, het kan even duren voor ze iets vinden, maar toch.

Misschien maar toch terug naar de dokter dan.

Jeetje wat heftig. Hopelijk is het nu wat minder vaak. Helpt dat een beetje?

Ik heb zelf geen migraine maar ik heb weleens gehoord van het behandelen met botox en dat sommige mensen daar goede resultaten van hebben?

Ik heb ook letterlijk alles geprobeerd tegen mijn bijna chronische migraine en heb in de loop van de jaren drie keer moeten detoxen vanwege de medicatieafhankelijkheid. Ook nog alternatieve dingen geprobeerd, Alfa-liponzuur, gember, accupunctuur noem maar op. Nadat ik een beetje uitbehandeld was in Leiden ben ik gegaan naar een neuroloog (Veering) in de DC klinieken in Alkmaar. Daar vond in elk geval veel meer begrip en een luisterend oor. Na een paar pogingen met medicijnen raadde hij me de neurostimulator van Cefaly aan. Deze kun je 40 dagen uitproberen voor 50 euro. Na een paar weken kreeg ik de eerste pijnvrije dagen, ik wist niet wat me overkwam. Nu heb ik nog eens in de 3-4 maanden een aanval. Beste tip ooit!

Ik heb ook al ruim 8 jaar last van migraine en daarnaast ook gewone hoofdpijn. Ik loop al 2 jaar bij een neuroloog en daar test ik verschillende medicijnen, de pilletjes die ik nu heb werken best goed na een aantal weken. De naam daarvan is Candesartan Cilex Act 8MG T. Het duurt wel een week of 5 voordat deze bij mij begonnen te werken. Daarnaast neem ik een RELPAX als ik een aanval heb of begin te krijgen; dit werkt bij mij ook goed. Ook bij mij werken paracetamollen, ibuprofens etc allemaal niet meer. Wat ik laatst heb laten doen is mijn ogen opmeten. Daaruit blijkt dat ik een cilinder van -0.50 heb: een bril zal een groot deel van de ‘gewone’ hoofdpijn bij mij verhelpen. Heb je dit ook al gedaan?