migraine

ik heb regelmatig migraine en heb er ook pillen voor. Na het gebruik van die pillen word ik heel erg misselijk. Dus ik zoek nu iets beters om migraine te voorkomen.

wie heeft dit ook welleens migraine en weet je wat er tegen helpt?

(Migraine = hele ernstige hoofdpijn. )

Mijne begint met brekingen in mijn aanzicht. Dan zie ik dus kleurtjes en daarna pas begint de hoofdpijn. Het kan ook anders beginnen.

Zijn zetpillen een optie? Die kan je namelijk niet uitbraken. Ik werd namelijk altijd erg misselijk ook al had ik geen medicijnen ingenomen.

Deze heb ik toentertijd ook gebruikt. Nu heb ik geen last meer van Migraine. Bij mij begon het ook met brekingen in mijn aanzicht. Al zag ik dan eigenlijk alleen zwarte vlekken vooral.

Ik heb er vroeger ook heel veel last van gehad en sinds ik toen aan de pil ging was ik er in een keer vanaf. Sindsdien heb ik nooit meer migraine gehad.

wauuww. had ik dat maar. Ik hoop dat ik het niet mijn hele leven ga hebben…

maar gewoon een korte periode

ibuprofen schijnen de enige pillen te zijn die echt goed helpen voor iets best ernstigs als migraine…(ik zelf heb er een erge vorm van maar heb het gelukkig nog maar zelden) ik kan je wel als tip meegeven altijd wat eten voordat je die inneemt anders krijg je na je migraine een ontzettende buikpijn!
bij mij begint het als volgt: ik zie zwarte vlekken, mijn hoofd begint te bonken, mijn armen/benen vallen zeg maar weg(voelen verdoofd) en kan er niet meer goed mee functioneren,
tegen die tijd heb ik dus medicijn ingenomen en moet ik een x overgeven (medicijn is dan al wel ingewerkt) en dan ga ik slapen zodat ik niks meer voel…
:angel:

dit werkt bij mij het beste(:

Zijn er misschien bepaalde factoren die erbij mee spelen?

Want ik heb wel een aantal dingen voorbij horen komen. Of het waar is weet ik niet, maar je zou er op kunnen letten. Hormoon regeling, stress, slaap té kort. En bepaald voedsel, al betwijfel ik dat van voedsel.

Het kan trouwens best dat je er overheen komt. Ik had een zeer extreme vorm (lees : niet meer kunnen bewegen voor een helft, praten, zien, etc) ervan en heb er nu zelden last van. Ben minder gestrest, weer een paar jaar verder.

Werkt er inderdaad goed voor. Maar hoorde pas dat het medicijn vrij slecht voor het hart is. Ben er nu iets minder fan van. Neem dan ook bij elke vorm van hoofdpijn twee paracetamols in.

Hoe erge hoofdpijn heb je? Wat voor pillen gebruik je, heb je die van de dokter gekregen?

Speciale migrainepillen zijn er in allerlei soorten. Ik heb er ruim 5 verschillende geprobeerd over een periode van 2 jaar voor ik de medicijnen heb gevonden die perfect waren voor mij.
Ik heb al migraine voor ruim 15 jaar. (Correctie; het is 15 jaar bekend dat ik het heb, wie weet heb ik het al langer) Heb ook al redelijke ervaring, omdat ik mijn migraine inmiddels kan herkennen, de oorzaak, het verschil enz. Ze zijn niet allemaal hetzelfde. Ik heb nu Frovatriptan.

Enne, ibruprofen… als dat helpt tegen migraine heb je echt geen migraine :’) Paracetamol ook niet. Hier heb je speciale medicijnen voor nodig.
Migraine is over het algemeen maar in een stukje van je hoofd, 1 hoofddeel. Als je hele hoofd pijn doet, heb je waarschijnlijk geen migraine.

Ga dus naar de dokter als je dit nog niet hebt gedaan.

Niet waar. Ik reageer het heftigst op smaakversterker. Medicijnen werken hier niet eens voor en moet 36 uur in een donkere kamer liggen zonder geluid. Het is echt heel heftig als ik teveel heb gehad. Moet dan ook zo’n 3x overgeven ofzo…
Dus nee, dat is niet waar.

ik gebruik maxitalt.( ik word er misselijk van ) Hiervoor gebruikte ik een andere maar ik ben die naam kwijt. Maar ik heb geen zin om steeds nieuwe medicijnen uit te gaan proberen want die medicijnen hebben ook bijwerkingen.

Ik eet niet vaak fruit en ik zit niet op een sport. Misschien meot ik me levensstijl beetje gaan veranderen

^ Nee hoor. Ik heb Maxitalt ook gehad (die blauwe doosjes zijn het toch?) maar die werkten idd niet goed. Als ik jou was zou ik gewoon doorzoeken naar nieuwe medicijnen. Je moet je afvragen of je het ervoor over hebt. Ik heb 6x per maand migraine, dus ik heb het erg heftig. Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan geen normaal leven leiden zonder die medicijnen. Laat me hierom dan ook regelmatig checken bij de dokter of alles in orde is, en na 15 jaar is alles nog perfect.

Zoeken naar de oorzaak is altijd goed, maar mijn geval is helaas door hormonen. Ik ben er pas van af als ik in de overgang kom.

Ik heb ook migraine, net als alle vrouwen in de famillie van mijn moeders kant…

Ik heb het ook vooral als ik ongesteld ben, mag dan ook de pil langer door slikken.
Verder zijn er een aantal dingen die ik niet kan eten. Als ik iets eet wat bereid is met rode wijn (of uberhaupt rode wijn zou drinken) dan is het dezelfde avond nog raak. Ook kan ik niet tegen oude kaas, veel chocola enzo…
En dan heb ik het ook nog vaker zo zonder duidelijke reden.

Verstandig is dus ook om goed te kijken naar voeding.
Heb hier thuis als het goed is ook nog ergens een boek liggen, daarin staat achterin een hele lijst met voeding waar je dan vatbaar voor kan zijn. Handig om een op te zoeken.

Helaas heb ik ook echt medicijnen nodig. Ik heb nu paracetemol met codeine. Dit is om de imigran eventueel te kunnen versterken, al moet ik zeggen dat dit voor mij niks doet. En imigran. Alles in zetpillen want binnen 1 min. heb ik normale pillen uitgespuugt. En van de imigran heb ik ook een neuspray. Dit werkt sneller en is handig aangezien het soms op school begint en ik dan nog minstens anderhalf uur moet reizen.

Mijn moeder heeft echt super veel medicijnen gehad in allerlei vormen, kijk goed naar of er medicijnen zijn die voor jou wel werken.

en net als de gene boven mij, kom ik er waarschijnlijk ook pas van af als ik in de overgang zit… is bij de rest van mijn famillie in ieder geval ook

^ Imigran vind ik te heftig voor mij. Krijg je dan geen last van je tanden enzo xD Ik krijg overal flinke spierpijn van Imigran.
Ik heb een spuit mocht ik per se direct uit bed moeten. Ik had het nodig voor mijn examen, die kan je niet even afzeggen of uitstellen. Zo’n prik was dus ideaal, het werkt binnen 2 minuten.
Maar ik gebruik het liever niet, ik vind het pijnlijk en eng.

haha inderdaad!
je moet echt goeie medicijnen hebben, een ibuprofen of paracetemol werkt dan echt niet…

maar ik heb sowieso soms een beetje moeite met sommige opvattingen
dingen als “ja ik had gister toch zo’n migraine, heb toen alleen maar even het stofzuigen afgemaakt maar de ramen lappen heb ik maar niet gedaan”
ahuma… dan heb je geen migraine dan kan je echt niks meer

dit kan idd ook best meespelen, want ik sport nu zo’n 3 keer in de week en zwem elke zondag en heb eigenlijk niet echt meer een migraine aanval gehad;) maar vooral stress kan het veroorzaken…zeker in verband met school…je meot gewoon goed plannen en stel je haalt het niet niet stressen maar denken: een onvoldoende kan ik wel hebben…

eerst dacht ik heel zwaar over school namelijk en toen plande ik beter en dcaht er lichter over (want ik red het allemaal prima) en dat heeft wss ook een eind geholpen…

maar iig heel veel sterkte

Mijn moeder heeft ook spuiten gehad ja, lukte haar sowieso ook niet echt om goed in te brengen.
Ik heb inderdaad ook heeeeleee erge spierpijn van imigran… verschrikkelijk, functioneren is dan nog steeds moeilijk omdat alles pijn doet

Maar dit is wel wat het beste voor mij werkt. En soms is de migraine zo erg dat ik die spierpijn er maar even bij neem

ik heb ook last van migraine, met dezelfde symptomen als jou, alleen heb ik naast slecht zicht en hoofdpijn ook dat ik moet overgeven en als ik dan een paar uur slaap is het voorbij
oorzaken bij mij zijn; slaap tekort,stress, of te weinig eten

bij mij helpt niets ertegen, enige wat helpt is mijn bed induiken en proberen te slapen haha.

-dubbel

Voor de misselijkheid kan je eventueel domperidon nemen(dit is een middel wat voor misselijkheid gebruikt wordt)

Klopt, heb ik ook vaker geprobeerd.
Alleen mijn misselijkheid komt dan door de pijn, en dat is niet weg te halen met domperidon. Alleen door de pijn weg te halen.