Migraine, stopweek en de pil

Hoi!

Ik ben al ongeveer 2 jaar aan de pil. Nooit problemen mee gehad. Mijn laatste stopweek kreeg ik echter heel erg migraine en ook echt 5 dagen lang. Ik heb dit nooit eerder gehad, niet in mijn stopweek in ieder geval. Ik slik de “gewone” pil, levonorgestrel. Nu is mijn vraag: zou het migraine voorkomen als ik dit keer mijn stopweek oversla? Dus gewoon door blijf slikken? Het is bijna kerst en ik zou het heel jammer vinden als ik de hele dag in bed lag.

Alvast bedankt!

Migraine kan wel een bijwerking zijn van de pil, maar dit is dan niet perse in je stopweek. Je zegt dat je het pas 1 keer gehad hebt in je stopweek, je weet dus niet zeker of dit in je volgende stopweek is. Als je zeker wil weten of het met je stopweek te maken heeft kun je beter wel gewoon je stopweek inlassen, dan weet je het meteen. Als je wel migraine krijgt is het heel ongunstig met kerst inderdaad maar je weet wel meteen waar het aan ligt dan…
Success

Ik wil het gewoon niet riskeren eigenlijk… Ik heb wel eens gelezen dat de migraine komt van de verandering in hormonen tijdens je stopweek. Dus het zou logisch zijn dat migraine uitblijft als ik geen stopweek inlas. Maar ik weet het niettt.

Dat je één keer migraine hebt gehad tijdens je stopweek, wil niet zeggen dat dat door de pil komt. Helemaal als je er nog nooit eerder last van hebt gehad. Als je nu echt geen stopweek wilt, dan zou ik even een maandje doorslikken en kijken hoe het volgende maand is.

Verder kun je dit soort vragen stellen in het algemene piltopic.