Miep&Aardbei [Just like Romeo and Julliet] elements of love

Writing with love by Tram Nguyen
Elements of love.
For my love Fethullah Inan

Passie

Ze zweefde van links naar rechts, weer heen en terug, naar voor en achter.
In haar hoofd was ze overal en steeds weer nergens, wazige lichtjes en harde geluiden. Swingende muziek, heel relaxt maar toch met snelheid…
“aaah”, zei ze, terwijl ze haar ogen snel dichtdeed. Ze zwierde weer heen en weer!
Het klinkt heel onaantrekkelijk om steeds van links naar rechts te zwieren, maar integendeel. Dit was super, hij vond het ook super dat kon ze zien aan de blik in zijn ogen. Hij keek haar aan met zoveel energie! O God, ja je hoort het goed, energie!
Hij pakt haar weer steviger vast, en ineens zijn ze weer 10 meter verplaatst! De muziek blijft maar doordreunen en de mensen om hen heen word waziger en waziger. Oeh, dan trekt hij haar weer dichter tegen hem aan. Hartslag, boem boem boem boem boem… Gehijg en gelach…
Zij geeft hem de blik, hij begrijpt haar. Dan draait hij haar lichaam om, en daar gaan ze weer, damn.
Nog geen 20 minuten geleden kregen ze salsadans workshops, en nu zijn ze samen de show aan het stelen.

20 minuten geleden…

doorzetting

,Moet dit nou echt?”, zei hij met een onzekere blik. Ze kijkt heel sip en zegt vervolgens dan dat het niet hoeft als hij het echt niet wilt. Met een gevoel van : ik moet in mijn eentje de mount everest beklimmen, blijft hij toch staan en zegt hij: ,Als jij het graag wilt, dan doen we het. Ik weet dat het belangrijk voor je is, dus laten we maar die workshops nemen. Ze glimlacht en is blij dat hij het toch probeert. Nog geen 5 minuten later komt er al een stralend gezicht bij hem tevoorschijn. En nu is ze superblij dat hij het toch leuk vind.

11 uur geleden…

ruzie

Er komt een stomme traan naar beneden gerold bij haar. ,Je hoeft niet te huilen bij alles”, zegt hij boos. Woedend gooit ze haar zonnebril op de grond, die ze uiteraard van hem gekregen heeft. Ze huilt nog meer, stiekem hoopt ze dat hij naar haar toe komt. Tevergeefs, hij bleef daar zitten. In haar hoofd vraagt ze zich af waarom het altijd zo moet gaan. Ze moesten die stomme bus gewoon niet missen, daardoor kregen ze ruzie. Zwijgend zitten ze naast elkaar op de stoep, maar een heel gesprek speelt zich af in hun hoofden. Hij denkt: waarom moet ze altijd huilen, ik kan daar niet tegen. Zij denkt: kom nou eens naar mij toe, ik heb je nodig.
Na enige tijd van rust en stilte komt ze dichterbij hem zitten. Ze slaan een arm om elkaar heen, maar ze blijven zwijgen. Dan laat die haar weer eventjes los om haar zonnebril op te rapen. Hij buigt hem weer recht en geeft het aan haar. ,Ooh, hij is gelukkig nog wel heel”, zegt ze terwijl ze haar tranen afdroogt. Dat kwam ook alleen maar doordat hij het had rechtgebogen, dat verteld die haar ook. ,En de volgende keer als je boos bent niet je spullen kapot maken!”, zegt hij menens. Dan komt de bus en beide staan ze snel op, hand in hand lopen ze naar de bus toe.

14 uur later

beseffen

Buiten was het al donker en koud, maar door het salsa dansen hadden ze het super warm gekregen. Ze liepen naar het bekende bankje achter de groene engel.
,Doe je ogen dicht”, zegt hij terwijl ze stiekem al weet wat hij gaat doen. ,Nee en ook niet stiekem gluren”, zegt die bevelend. Hij plukt een mooie roze roos die achter in de bosjes groeit en gaat voor haar staan. , aahw pief, wat ben je toch lief”, zegt ze met puppy eyes. Het eerste wat ze deed toen ze thuiskwam was een vaasje zoeken voor haar mooie roos.
Als er een verhalenverteller getuige zou zijn van wat hij zou zien, zou hij het direct opschrijven zoals dit:

Twee mensen, zittend op een bankje. Ik zie ze samen gelukkig zijn, alsof ze niks meer te verliezen hebben. Je hoort ze tegen elkaar zeggen hoe gelukkig ze zijn met elkaar, hoe blij ze zijn en vooral hoeveel ze van elkaar houden. Twee harten die blij zijn dat ze samen een geheel kunnen vormen. Zij is blij met hem, hij is blij met haar. Je ziet ze lachen en knuffelen, ze genieten van elkaar. En je kan gewoon zien dat ze het heerlijk vinden om samen te zijn.

10 minuten na de ruzie van 14 uur geleden.

Emotie

Daar zaten ze dan, helemaal achterin in de bus, op weg naar hun eerste werkdag. (Officieel was het hun 2e werkdag, maar de echte eerste werkdag kreeg de baas een kater en gingen ze een dagje uit in Nijmegen.)
Zachtjes zeggen ze sorry tegen elkaar en dan rust hij zijn hoofd op haar borst. Ze aait hem over zijn hoofdje en dan komt hij met een klein glimlachje weer omhoog. 40 minuten moesten ze in de bus zitten, maar de tijd ging veel te snel! De gesprekken gingen overal en nergens over, en toen begonnen ze over de vakantie te praten. Dan rust hij weer zijn hoofd op haar borst, ze aait hem weer over zijn hoofd. Maar dit keer kwam er geen glimlach tevoorschijn, en ook kwam zijn hoofd niet naar boven. Hij kreeg tranen, al zijn emotie en verdriet kwam eruit. Ze laat hem eventjes met rust en vraagt daarna wat er precies in zijn hoofd omgaat. , Ik denk gewoon aan de vakantie, en het komt ook door de ruzie van net denk ik”, zei hij met een olifanten gezichtje. Oeeh, wat haat ze het om hem zo verdrietig te zien, maar tegelijkertijd is hij super schattig. De rest van de busreis laten ze hun harten spreken en voor ze het weten zijn ze in Nijmegen.

Een uur voor de salsa night…

lustig

Het was een zaterdagavond, dit keer gingen zijn ouders naar de “wel bekende oom”. De broer van zijn moeder.
Trrrrrrrrring, ze belde aan bij zijn huis.
Alles wat ze heeft kunnen zeggen was : schatje! Hij sleurde haar gelijk naar binnen en begon haar te zoenen, terwijl ze dat deden liepen ze al de trap op.
Een zoen dat eerst teder begint, word steeds heftiger naarmate ze in zijn bed liggen.
Er komt een vlaag langs met zijn lekkere geur, ondertussen ligt hij half op haar. Ze zoenen en ineens glijd er een hand langs haar been. Ze kreunt zachtjes en laat haar handen hun vrije wil gaan. Dan hijgt hij zachtjes in haar oor, en voor ze het weten liggen alle kleren op de grond. Lichaamswarmte, het word steeds heter en heter.
Hij pakt haar vast, ze kreunt zachtjes en knijpt in zijn armen. Dan trekt hij haar naar zich toe en – stop.
De details staan gegraveerd in hun geheugen. Gevoelens die hierbij spelen zijn niet te omschrijven.

2 uur na het salsa dansen

Rust en eind met een glimlach

Dan vallen ze in slaap na een lange dag, beide gelukkig en vredig. Wat hebben ze weer zin om elkaar te zien, God mag weten wat de volgende dag met zich mee breng. Voorlopig is niks zeker, wel is het zeker dat ze van elkaar houden en zacht slapen.

16 uur voordat ze in slaapvallen

begin met een glimlach

Hij word wakker, na een fijne droom is het nu echt tijd om op te staan. Terwijl hij naar de badkamer loopt om zijn gezicht op te frissen denkt hij aan haar, geweldig hij ziet haar zo.
Zij word wakker, na een leuke droom staat ze nu echt op anders komt ze weer te laat. Terwijl ze voor haar klerenkast staat denkt ze aan hem, ze heeft zin om hem zo te zien.
Zonder te beseffen wat er deze dag gaat gebeuren lopen ze de deur uit. Ze stappen een dag in waarin ze alle elementen van liefde mee gaan maken.

:heart: