Midelbareschool tips

[fgcolor=#B000B3][b]Ik ga dus volgend jaar naar de midelabareschool en vroeg me af of jullei tips hadden wat je bijv. nooit moet aantrekken of nooit moet zeggen. Want brugpiepers die maken nog weleens wat fouten.

-xxx-[/b][/fgcolor]

Als je dit soort dingen wilt weten, kan je ook even naar de bieb gaan en een boek lenen over de middelbare school. Want 1 dit soort dingen verschillen per school en 2 sorry maar dit vind ik een beetje een onzintopic

Geen Kipling tas kopen. Dat is het enige wat ik kan bedenken; voor de rest gewoon jezelf zijn en je een beetje normaal gedragen en dan komt het wel goed :slightly_smiling_face:

Ik zou beginnen met goed leren spellen voor je er heen gaat.
En die fouten ga je echt niet omheen komen, dat gaat je gewoon gebeuren zoals bij alles bruggers :’)

Maar je moet sowieso niet met een tas gaan lopen waar je zelf bijna 2x in past, dat is wel iets wat me altijd bij die kinderen opviel.

Mensen maken altijd een heel drama van de brugklas. “Ja, je bent de kleinste en je wordt constant gepest door hogere klassen, blablabla.” Maar dat valt best mee x]

Gewoon jezelf zijn. Dat is altijd het beste.

Oke thnx allemaal

Echt waar het valt hartstikke mee, gewoon jezelf blijven && niet zenuwachtig worden want geloof me, het is gewoon school, je went er echt heel snel aan.
(tenminste ik)

oke bedankt

Inderdaad geen Kipling tas kopen, je kan beter gewoon een simpele effen Eastpack kopen(zwart!!!), of een tas bij de Invito. Volgens mij is dat bijna altijd wel goed. En je moet gewoon jezelf zijn, zo eng is de middelbare school niet. Maak je niet druk, voor je het weet voelt het er vertrouwt.

Koop inderdaad geen Kipling tas, of een tas die groter is dan je zelf bent. Dat ziet er echt niet uit namelijk. En ga alsjeblieft ook niet blij door de school heen rennen of meteen rennen als de bel na de pauze is gegaan. Daar erger ik me altijd aan namelijk.

Oh ik bedenk me toch nog wat dingen:

• Niet gillend rondrennen als een idioot
  • Niet met dingen gooien
  • Niet je stoer voor gaan doen
  • Niet rennen naar je klas
  • Niet kinderachtig elkaar gaan lopen duwen
  • Niet al je boeken voor de 1 dag in je tas douwen en de hele dag rondsjouwen, gewoon in je kluis gooien wat je niet nodig hebt

wees spontaan. je komt waarschijnlijk met allemaal nieuwe mensen en wees niet bang om gewoon op die mensen af te stappen, dan heb je zo nieuwe vriendinnen. maar kijk eens naar het boek, hoe overleef ik de middelbare school. daar staan wel wat tips in geloof ik!

Waarom zegt iedereen altijd ‘geen kipling tas kopen’. Toen ik 6 jaar geleden naar school ging liep meer dan de helft van de bruggers + rest van de school ermee.

Kipling kan best, maar geen rugzak!
Schoudertassen van Kipling kunnen best, zie je bij ons tenminste best veel.
Wel een neutrale kleur dan.

Ik ben maar 1x voor brugpieper uitgescholden en het valt dus best mee. En wat Samiranka al zei : ga niet met een reuze tas lopen. Daar bestaan kluisjes voor. Je maakt echt supersnel vriendinnen :grinning: Binnen een week waren alle meisjes uit mijn klas al super close :stuck_out_tongue:. Als je op een een of andere manier (heel erg) gepest word zeg je het gwn tegen je mentor… misschien kan die je helpen. Nou in iedergeval suc6 :slightly_smiling_face:

Geen bruggertrein maken!
(Dan loopt er eentje voorop, en degene daarachter pakt het bovenhandvat van die kiplingtas, en de volgende ook van degene daarvoor enz)
Dat is echt dramatisch!

Allemaal thnx maar ik had nog een 2 vraagjes kan je als brugklasser wel met een Invito tas lopen ?
Is een Eastpack niet spuuglelijk ?

zeg GEEN meester of juf… dat is pijnlijk :stuck_out_tongue:

Eastpacks zijn superhip! Heel veel bij ons op school hebben die! Zelfs bovenbouwers :stuck_out_tongue:

Het valt allemaal best wel mee hoor, de brugklas wordt echt zwaar overschat. Zolang je niet als een idioot rond gaat gillen en rennen, en bij elke bel stresst dat je te laat komt (en dan door de gangen gaat rennen om toch nog op tijd te zijn) komt het echt wel goed =)