Middenvoetsbeentje gebroken

hoi!

Ik heb vorige week dinsdag door een trap tegen de deur mijn middenvoetsbeentje gebroken (het botje onder mijn een na laatste kleine teen). Voordat dat gebeurde sportte ik intensief 4\5 dagen per week. Zowel krachttraining en groeplessen (bodypump, bodybalance). Ik zit nu sinds vorige week in het gips, en als goed is mag het er morgen alweer af. Het viel te overwegen om een operatie aan te gaan voor sneller herstel. Maar dat heb ik achterwegen gelaten en dus voor een week gips gekozen.
Ik kreeg alleen gips puur voor de rust van mijn voet, zodat er geen druk op werd gezet. Het is ook alleen een spalk, vandaar dat het er morgen af mag.

Ik zou graag volgende week weer beginnen met sporten. Ik voel me verschikkelijk omdat ik niks kan doen kwa beweging. En ik het natuurlijk gewent ben om zo vaak te sporten. Voor zover ik kan voelen kan ik aardig wat druk aan op de plek van mijn breuk (eerst kon ik er niet op staan). Ik kan met mijn gips lopen, dat mag niet maar heb het een aantal keer geprobeerd.

Heeft iemand ervaring met een breuk op die plek in combinatie met sporten. Ik kijk natuurlijk eerst aan hoe mijn voet morgen uit het gips komt. Iemand tips of ervaringen ermee?

Geen ervaring mee, maar als ik het zo hoor zou ik rustig beginnen, kijken wat je wel aankan en wat niet.

Ik zou met bodypump rustig aan doen en anders misschien alleen de oefening met voor je buik armen mee doen