Middelbare schooltijd in buitenland?

Hoi!
Ik zit nu in 2 gymnasium in Rdam, maar ik wil echt niet mn hele (school)leven in NL blijven. En onze school biedt weinig uitwisselingsprojecten enz., alleen voor 5 dagen ofzo, en dan is het in de 6e voor maar 50 leerlingen. Dus, is er een manier om in je eentje een semester/jaar van je middelbare school in 't buitenland door te brengen? Ook wil ik echt beter Engels leren, maar hoe kan dat zonder op dure priveles enzo te moeten?
Wow, ik klink ERG nerd, haha c:
Any tips, anyone?
XOXO

euhm, ga in je eentje zeilen rond de wereld …

HAHAHAHAHAHAHA.

Ga een jaar High School doen?

inderdaad, jaar high school.
dat geldt alleen niet als vervanging van een jaar op je eigen school,
maar gewoon ‘een jaar ertussenuit’.
als je dat volgend jaar gaat doen (2011), en je zit nu in de 2e, ga je dus
in 2012 pas naar de 3e.
(vaagverhaalmaarjesnaptm, toch?(A))

en engels leren; films kijken met engelse ondertiteling.
en heeeeeeeeel veel lezen! echt, dan leer je het allersnelst,
gewoon de hele dag door engelse boeken lezen.
liefst met woordenboek erbij, zodat je woorden die je niet weet
kan opzoeken, en ergens opschrijven zodat je ze gelijk onthoudt.

succes :slightly_smiling_face:

www.EF.com

zou ik eerst dit jaar doen naar usa voor jaar, maar was te laat. dus ga nu next year a year long to the usa!

en er zijn nog wel andere dingen.

je hoeft niet een jaar over te doen. Tenzij je school moeilijk doet!
mijn school laat me doorstromen…
good luck!
evt kun je me wel noten als je vragen hebt ofzo(:

Supervet!
Zou ik ook wel willen, maar denk niet dat ik het lef heb dat in mijn eentje te gaan doen…
(En waarschijnlijk mag het ook niet, maar boeien.)
Heel veel plezier dan!

Dat zou ik ook zo graag willen! En dan naar Costa Rica! Ben daar op vakantie geweest en ben meteen verliefd geworden op dat land, de cultuur, de mensen en de taal!! haha
Wel jammer dat je daar niet de vakken en sporten kunt doen die ik graag wil volgen!! Maar anders had ik het zo gedaan!!

Ik zit in Canada voor 8 maanden ( 10 is me té lang )
Maar god, als je een goeie band met je ouders hebt is het heeeeeeeeeeeeeeeel lang! haha.

Thanks voor alle tips hier :grin:. Ik heb ook al op ef.com gekeken haha, lijkt me super! Maar voor bijna alles moet je 16+ zijn/in 4e zitten enz :frowning_face:

omg ik wil ook zooo graag weg uit ons kikkerlandje! en dan liefst, engeland, usa. maar moet jedan niet 18+ zijn want ik ben dus 14:P.

Ik was ook aan het zoeken aan die ef site heb ik egt wat!

Ik heb een jaar middelbare school in het buitenland gedaan. In Amerika, je zou het aan je mentor kunnen vragen voor hulp. Heb ik ook gedaan, en vanuit daar hebben we een school gevonden, en ben ik daar voor 10 maanden geweest. Het is echt onwijs gaaf om te doen! Ik weet niet of je al redelijk Engels spreekt? Want dat is wel aan te raden aangezien je anders niet ver komt. En anders nog extra oefeningen ofzo op school aanvragen.

USA is Amerika :stuck_out_tongue: UK is Engeland.

Je kunt ook Engels boeken lezen om beter Engels te leren.
ik ga na dit jaar naar het buitenland, als ik op de universiteit zit. Vind mezelf er nu nog te jong voor, ik wil eerst mezelf helemaal kennen en weten wat ik wil voordat ik in mn eentje naar het buitenland ga.

omg, dat lijkt me zo cool! ik ga echt vragen aan mijn ouders of dat mag. Zal waarschijnlijk niet, maarja :stuck_out_tongue: Mag jij dat dan trouwens wel van jouw ouders?

up

nog een up

ik ga met EF een jaar op Highschool in amerika,
maar dat is na mijn eindexamen die ik dit jaar doe.
^^

whaha ja i konw maar ik bedoelde, ik wil naar engeland, of natuurlijk de usa.
maar is 14 niet te jong? :flushed: