middelbaar school probleem

Zouden jullie me alsjeblieft willen helpen. Vorig jaar zijn er allemaal dingen gebeurd in mijn vriendinnengroep en heeft 1 meisje ervoor gezorgd dat ik helemaal buiten de groep lig. Die vriendinnen ben ik nu dus kwijtgeraakt. Nu zit ik in een nieuwe klas waar gelukkig niemand van hun in zit. Alleen iedereen heeft daar al z’n eigen vriendinnengroepje en nu wil ik graag ook bij 1 van die groepjes horen. Ik heb al eens met 1 meisje van m’n klas afgesproken en ze zei dat ze het leuk gevonden had alleen ik wil de komende vakantie nog eens met haar afspreken maar ik vraag me af of ze dit wel leuk vind omdat het infinitief steeds vanuit mijn kant komt. In de pauze zit ik wel nog bij een grote groep meiden van vorig jaar (ook die vervelende vriendinnen). Daar is 1 meisje die in een andere klas zit waar ik wel eens vaker mee praat, is het raar als ik haar dan zou vragen om wat af te spreken… En hoe maak ik nieuwe vriendinnen en zorg ik dat ik er ook bijhoor?

Ik zou ten eerste niet meer bij je oude vriendinnen gaan zitten. Ik denk dat je dat zelf ook niet leuk vind, maar daarnaast is de pauze de perfecte gelegenheid om de andere meisjes uit je klas beter te leren kennen. Ik denk namelijk niet dat ze gelijk met je willen afspreken als ze nog niet veel met je gepraat hebben op school zelf. Dat ene meisje van je oude tafel wat je wel aardig vindt kun je natuurlijk vragen om af te spreken, als ze dat niet leuk vindt merk je het vanzelf wel.
Mijn tip is om aan het einde van de les vlak voor de pauze een gesprek aan te knopen met één of meerdere van de meisjes in je klas die je wel aardig lijken. Zij zullen dan naar de aula lopen en als je in de tussentijd al een gesprek hebt, kun je gelijk vragen of ze het oké vinden als je bij hun komt zitten.

Bedankt voor de tips. Ik zit al 4 maanden bij hun in de klas en als we in groepjes zitten ook bij dat ene meisje waar ik al eens mee afgesproken heb. Maar denk je dat ze niet wilt afspreken dan? want anders wilde ik vragen of ze zin had om in de kerstvakantie wat te doen

Dat ze niet meteen naar jou toekomt om af te spreken nadat jullie dag 1 keer hebben gedaan, hoeft helemaal niet te zeggen dat ze dat miet wilt. Misschien is ze juist onzeker, of nam ze maar aan dat het niet vaker zou gebeuren. Ik denk dat het initiatief in dit geval van jouw kant moet komen, en haar gewoon nog eens moet meevragen :slightly_smiling_face: Als ze dan het toch niet wil, merk je het vanzelf wel en niet geschoten is toch altijd mis.