Middel tegen koortslip ?

Hi!
Ben op zoek naar een goed middel tegen koortslip.
Héb al zoo veel geprobeerd…
xx

van koortslip kom je geloof ik nooit meer af, als het weg is blijft het in je lichaam en komt weer een andere keer terug… voorderest weet ik er ook niets van hoor

bij de apotheek moet je kopen , en ook 5x per dag smeren, en ook compeed ontzichtbare pleister, werkt ook heel goed & veel vaseline smeren, en ontsmettingsmiddel erop doen (2x per dag , hurts as HELL)

ik heb nu ook een koortslip en bij mij werkt het altijd om te gaan zwemmen, ik weet niet wat er gebeurd, maar na het zwemmen is 'ie een stuk kleiner, maar weg gaat het nooit helemaal.
je erft het van je ouders en als je eenmaal een keer een koortslip hebt gehad zul je het altijd blijven krijgen… :frowning_face:

Hallo,

Ik had ook vaak last van een koortslip. Om de maand had ik wel weer zo’n vervelend ding…
Ik ben nu multivitamine gaan slikken (gewoon van de DA, eigen merk)… en dat werkt echt goed! Heb bijna nooit meer last van een koortslip… en als ik er 1 op voel komen smeer ik hem meteen in met VECTAVIR (de beste koortslipcrème vind ik) en zet te koortslip niet door!!!

Oja, die crème… VECTAVIR… heb de laatste keer van de SCHLECKER huismerk geprobeerd… en die werkt ook super!

Wat ook goed helpt is zinkzalf. Ik was te laat met smeren dacht ik, want de blaasjes waren al duidelijk zichtbaar. Maar toch smeerde ik er zinkzalf op, en na een aantal uur tandpasta. Ik haalde het er net van af en ik zag dat mijn blaasjes bijna verdwenen zijn! Ook is het helemaal niet meer zo pijnlijk. Tandpasta en zinkzalf werken dus goed.

Ik heb er tabeltjes tegen (Solgar L-Lysine tabletten) en heb al van een aantal mensen gehoord dat ze echt werken, dus ik hoop het =P
Je moet er elke dag eentje slikken en dan krijg je geen koortslip meer. Je kunt ze ook gebruiken als je al een koortslip hebt: als je er dan 5 per dag slikt (dacht ik), gaat hij veel sneller weg =)

Zwemmen met een koortslip? Dan kunnen juist heel veel andere mensen jou virus overnemen :stuck_out_tongue:

Maar goed, je moet gewoon 2 tot 5 keer per dag Zovirax of hoe je dat ook schrijft opsmeren en na een week moet zo’n koortslip dan weg zijn.

Ik had ook elke maand last van een koortslip, gebruik nu al 5 maanden L-Lysine van Bloem (te koop bij kruiden/reformwinkeltjes) en dit werkt bij mij super! Vanaf maart geen last meer gehad, soms een tinteling maar na een extra pilletje is dit gelijk weg! Eerst 2 maanden als kuur, 2 keer per dag 2 van 500 mg. Na 2 maanden overgestapt naar 1 van 1000mg. Perfect middel tegen koortslippen!! Succes…

zovirax werkt bij mij altijd, maar je moet je wel aant voorschrift houden

Koortslipcreme smeren zodra je voelt dat er een op komt (zelf vind ik zovirax heel fijn), en gezond leven zodat je weerstand hoog is.

Ik smeer er altijd azaron op als ik het voel of zie beginnen. Ja azaron is tegen muggenbeten maar heb al een jaar geen koortslip meer gehad :stuck_out_tongue: