Microgynon (pil) : ervaringen

Hallo! Ik neem al een half jaartje microgynon 30 en ineens heb ik enorm veel last van bijwerkingen. Normaal heb je dit tijdelijk in het begin maar bij mij is het pas sinds een maand zo. Ik voel me constant moe terwijl ik meer dan genoeg slaap, ik heb last van doorbraakbloedingen en m’n eetlust is énorm verhoogd ( allemaal bijwerkingen van deze pil). Vind het best zorgwekkend omdat ik 'm al lang neem en dus nog nooit bijwerkingen had tot nu toe! Heeft nog iemand zulke ervaringen met deze pil?

(Dit zou in het pil-topic moeten staan maar meiden posten meer vragen dan antwoorden daar)

Ik had hem in de lichtere vorm, 20 dacht ik? Ik wilde stoppen met de Diane omdat ik bijwerkingen kreeg (overigens ook na een jaar of 2 ineens!) maar van de Microgynon kreeg ik ineens veel ergere acne. Toen heb ik een koperspiraal genomen xD

Ik had eerst ook microgynon en ik heb t zelfde als jou alleen ik had het pas na 2 jaar dat ik doorbraakbloedingen kreeg en eetlust etc…
't kan ook zijn dat de pil gewoon te licht is voor je geworden ofzo

Mijn dokter zei van ja hoezo wil je dan naar een zwaardere pil en toen zei ik dus mn verhaal…
Toen zei ze ja het kan ook zijn dat de pil waar die uit is samengesteld niet goed op jou lichaam werkt. Dus nu gebruik ik marvelon en het is ook zegmaar nogsteeds een lichte pil maar wel veranderd qua dingen wat erin zit en nu heb ik het niet meer!

^Same here, ben ook gestopt met Diane owv bijwerkingen. En raar dat het acne verergert ( las het ook op het internet) terwijl m’n dokter het voorschreef omdat het acne zou verminderen.

Hm, ik merk idd dat ik meer eet van die pil, maar daarnaast heb ik geen last ervan. Mss iets aangekomen, maar ik heb geen doorbraakbloedingen. Als je dit echt vervelend vind kun je het met je huisarts hebben over een andere pil.

Ik slik hem ook, en ik heb idd ook die doorbraakbloedingen sinds kort. Maar over dat eten neit, het lijkt wel alsnof ik minder eet.
Soms eet ik heel de dag niet/ alleen avond eten puur alleen omdat ik geen honger heb. :confused:

Ik krijg sinds kort ook ineens doorbraakbloedingen, hiervoor heb ik daar nooit last van gehad. Slik deze pil nu anderhalf jaar.

Ik heb hem een jaar geslikt of misschien twee jaar. Ik vond het een erg fijne pil heb er nog nooit echt last van gehad, behalve stemmingswisselingen. Nu heb ik de merkloze variant op de microgynon 30 en nu ben ik inderdaad ook de hele tijd moe en heb ik hoofdpijn etc.

Ik slik microgynon 30 nu 4 jaar, en ik heb nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen. Zelfs niet als ik de pil 2 maanden achtereen slikte. Mijn eetlust is er eigenlijk ook niet echt door veranderd, hoewel ik wel het gevoel heb dat ik aan ben gekomen sinds ik de pil slik.

Ik slik 'm 2 jaar ofzo, niets dat me echt opgevallen is maar heb er dan ook niet echt op gelet ofzo!

Ik slik hem ook (mycroginon 20) maar heb zelf nooit last gehad van bijwerkingen.

Ik heb ook 30, en ben er wel echt tevreden over.
Ik had heel veel last van mijn menstruatie en nu heb ik nauwelijks pijn meer.
Ik was wel wat aangekomen maar daar heb ik inmiddels ook geen last meer van.

Dat zei de dokter ook tegen mij inderdaad :pensive:" Maar bij de apotheek wisten ze van niks.

Vriendin van me slikte hem ook, en was er ook van aangekomen. Ze zat ook niet lekker in dr vel door de pil en had indd ook een grotere eetlust. Nu slikt ze net als mijn Yasmin, en heeft hiervan weinig bijwerkingen. Mss ook wat voor jou? Mij bevalt hij iig goed! Het zijn wat meer natuurlijke hormonen dacht ik die erin zitten, en hij is niet zwaar.
Dus heb zelf eigenlijk ook geen last van bijwerkingen. :slightly_smiling_face: tenminste ik merk niks.

ik slikte sterdiril 30 het goedkope merk van microgynon, en had daar ook last van bijwerkingen, ik had buikpijn en niet alleen in de stopweek maar ook in de normale weken en als ik m doorslikte werd ik gewoon ongesteld… toen heb ik de cileste gekregen maar dat is geen aanrader.
Ik zal als ik jou was even contacten met de huisart en daarmee overleggen, misschien kan hij je de diane of yasmine of ook de sterdiril voor schrijven! succes en sterkte!

Dankjewel voor de reacties! Ik denk dat ik terug ga overschakelen naar Diane aangezien ik iets tegen acne moet hebben :slightly_smiling_face: Blijkbaar hebben best veel meiden last van microgynon… Ik hoop dat het beter wordt als ik stop want die eetlust & vermoeidheid is bij mij gewoon niet meer normaal…

Ik heb geen last van de bijwerkingen die jij hier opnoemt en ik gebruik dezelfde pil. Misschien moet je eens naar je huisarts gaan voor een andere pil? Ik heb zelf wel last van stemmingswisselingen en snel emotioneel zijn, maar dat had ik bij mijn vorige pil (zo’n goedkopere versie van de microgynon met zo’n lange naam;p) ook, dus ik denk dat dat bij alle pillen wel een beetje is.

Ik kreeg bijna elke week een migraine aanval van deze pil, en dan echt extreem erge aanvallen, maar het is de enige pil die ik geprobeerd heb dus ik weet niet of het door Microgynon komt, of door de pil in het algemeen…

ik heb die ook gehad, bij mij verergerde dat ook de eetlust, ik hield heel veel vocht vast en veel hoofdpijn.
Dus na een half jaar d’r uit gedaan en een andere genomen. (:

Probeer anders de Yasmin, ook tegen acne maar wel lichter :wink: