Microfoons

Hallo allemaal , ik had even een vraagje wie van jullie een microfoon heeft , welk merk dan en wat kost hij. Ben je er tevreden over en etc. Of wie weet waar ze microfoons verkopen die gewoon goed hun werk doen maar niet zo ontzetten duur zijn. Thanks alvast !
xxx

Ik heb ereen, zo’n elvis microfoon met rechte standaard.
Kostte 70 euro, en heb ik volgensmij bij een musicstore dinges bedrijf besteld dat in duitsland gevestigd is?

Oke thanks !

ef op de doos kijken XD

het is een :
BETA 57a
heb um gekregen weet niet hoeveel ie kost en waar ie gekocht is
weet wel dt ie heel duur is want is "waarscheinlijk wel een hele goeie

is mijn eerst microfoon dus ik heb niet zo veel ervaring met die dingen
en moet um nog uit proberen

ben je er een aan het zoeken dn ?
kan je die niet gewoon kopen @ muziek winkels enzz

xx

ty

ja ik zoek er eentje maar het punt is dat ze vaak heel duur zijn , en ik wil hem gewoon “voor de leuk” zegmaar dus dan ga ik daar niet een paar honderd euro voor neerleggen. maar die microfoon die jij hebt is dat er één die je aansluit op je pc / versterker / stereo en dat je het gelijk hoort of dat je tijdens het zingen of whatever niets hoort maar pas als je er iets mee doet op je pc ? thanks voor de info trouwens !

Even langs de mediamarkt, die hebben meestal wel microfoons vanaf een euro of 15.

okee ga ik zeker doen bedankt ! weet je ook wat voor soort microfoons dat zijn ? (zoals ik in mn reactie van net beschreef en waarop je ze moet aansluiten) in iedergeval heel erg thanks!

Geen idee. Ik heb ze eens gezien, that’s all.

oke (;

Ik heb een Shure PG58
Kostte ongeveer 50 euro
werkt prima (:

Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. Als je het puur en alleen wilt gebruiken om eens op MSN of Skype te praten, dan is een goedkoop exemplaar bij Kijkshop of Mediamarkt voldoende, die zijn perfect daarvoor.

Maar wil je wat meer, dan moet je een afweging maken. Dan moet je je afvragen of je stem, of een instrument op wilt nemen en uit welke richting? Want je kunt een gewone cardioid microfoon halen, of (bijvoorbeeld voor een groepsgesprek/conferentie) een omnidirectional microfoon.

Maar, eigenlijk ga ik er vanuit dat een goedkope uit de Kijkshop wel voldoende is voor je. Hoewel je toch ook al verschil merkt tussen zo eentje, en een (‘goedkope’) dynamische of condensator microfoon.

Volgende keer graag vermelden wat je ermee wilt gaan doen en waar je het voor gebruiken gaat.