MIC studenten: laptops?

Hallo!

Ik ga dit jaar beginnen met de Media, informatie en communicatie.
Maar nou had ik zo’n lijst gekregen met specificaties voor de laptop die je moet hebben.
Maar ik kom dan uit op laptops van 600/800 euro…
En ik kan me niet voorstellen dat alle studenten er zo een dure kopen!

Dus moet je laptop echt aan al die specificaties voldoen?

Hi!
Ik zit ook op deze opleiding, begin aan m’n 2e jaar. Ik zou proberen aan zoveel mogelijk specificaties te voldoen en dan eentje te kiezen in jouw prijsklasse. Als je overal aan zou voldoen (wat volgens mij niet eens kan) zou je DE perfecte laptop hebben, maar dat is natuurlijk niet nodig.
Ik had zelf in m’n eerste jaar alleen een netbook (10 inch) voor schoolgebruik en dat ging toen prima, maar toen waren er nog school pc’s voor photoshop, movie maker etc. Die zijn er straks niet meer en alle practica moet je dus via je eigen laptop volgen! Vandaar dat er wat eisen worden gesteld denk ik. Want met een oude hele langzame laptop kom je niet ver op photoshop…

Ik vraag me af wanneer je de laptop al nodig hebt… Want ik heb nog geen laptop gekocht, ben nog aan het rondkijken voor laptops.

Eigenlijk vrijwel meteen. Je hebt 'm nodig tijdens de lessen. Je (kan) maakt je aantekeningen erop, zoekt dingen op, readers staan op intranet en alle praktijklessen gaan dus via je laptop.

Ik ga ook aankomend jaar beginnen! Ik wacht ook nog even met photoshop afwachten… en mn laptop doet ook niet aan alle specificaties.
@Yaxley: Heb je vaak 's avonds les?

Een vriend van mij gaat MIC studeren, hij heeft laatst een nieuwe laptop gekocht voor ¤1000,- Echt duur, maar de winkel waar hij had gekocht zei dat dit wel de beste was en aan het lijstje voldeed. Maar ik hoorde ook van een andere jongen dat hij voor ¤500,- een had gekocht… Geen idee wat voor 1 dat is en of die wel voldoet.

Ik begin dit jaar een ingenieursopleiding, en moest dus ook een laptop aanschaffen. De laptop die het best aan de vereisten voldeed, kostte toch ook om en bij de 900 euro … Het kan nu eenmaal niet anders.

Ik veronderstel dat jij ook een laptop nodig hebt die toch wel redelijk zware programma’s moet kunnen draaien, en dat verklaart de prijs voor een groot gedeelte (photoshop etc.). :slightly_smiling_face:

Ik ga ook die opleiding doen en ga mijne kopen op dat surfspot.nl. Degene die aan alles voldoet is die eerste van 849 die in dat Asus-rijtje staat. (Ik neem aan dat je weet waar ik het over heb want dat staat in die introbrief ><) Ik had ook niet verwacht dat het zo duur zou worden allemaal, want je hebt ook nog een extra accu nodig staat er en die zijn ook superduur! En die software daar wacht ik nog even mee, ik koop het wel op het moment dat ik het nodig heb…
Het probleem met de laptop die ik ga kopen is dat ze op die site verwachten dat ie er begin september is, dus waarschijnlijk moet ik op het begin nog zonder doen…

Die extra accu is onzin hoor. Je moet niet alles letterlijk nemen! Als je gewoon elke dag je oplader meeneemt naar school gaat het prima. In elk lokaal/ruimte zijn stopcontacten dus je moet dan gewoon even afwisselen met elkaar.

Zelf heb ik een Dell XPS 15 gekocht die voldoet aan een groot deel van de eisen (ik ga naar het 2e jaar).

ik vind 600/800 euro nog wel mee vallen voor een laptop hoor

Oh dankje! Weet ik iig dat ik die niet aan hoef te schaffen haha

Ik heb een minilaptop van packerd bell aangeschaft. Zal vast wel niet aan alles voldoen, maar ik wil geen grotere aangezien ik iedere dag een heel stuk moet reizen.

In welke klas komen jullie trouwens?