MHBO

Volgt iemand een mhbo opleiding?

• zo ja waar?
  • welke opleiding?
  • hoe bevalt de opleiding?

perongeluk in hoofdletters :blush:
kan dat even verander worden

Wat is een mhbo opleiding? Ik ken alleen mbo en hbo :wink:

Ja dat wil ook weten, wil ik misschien ook wel gaan doen.

Hierboven @ Het is zeg maar gewoon MBO maar je hebt een paar boeken van HBO geloof ik, en wat stof van het HBO. En je werkt met studiepunten. Verder kun je die opleidingen dus verkort volgen, meestal 2 tot 3 jaar. En daarna kun je dus naar het HBO. Maar ik geloof dat je niet zomaar MHBO kunt doen, je moet een 7 voor Nederlands staan op je eindlijst en (afhankelijk welke richting je wilt) moet Economie en Engels voldoende zijn.

Maar ik ben dus ook wel benieuwd hoe het ervaren word. :wink: Ik ga dit topic even volgen…

Er zaten bij mij wel mensen in de klas die dat gedaan hadden, en die waren er tevreden over. Hadden ook vrijstelling voor sommige dingen die ik wel kreeg omdat, ze dat al op mhbo hadden gehad.

Het gewone MBO werkt toch ook met studiepunten? Ik heb iig nog nooit van mhbo gehoord.

Er is een opleiding in amsterdam die ik misschien wil gaan volgen. Het is een mhbo opleiding en dan doe je 2jaar mbo en 4jaar hbo dan zit je dus 6jaar op school. Maar dan eindig je dus met je hbo opleiding en dat is 2jaar korter dan dat je eerst mbo zou doen en daarna hbo. Ik wil dus de economische kant in. Maar ik vind het wel jammer van die toelatingseisen. Voor veel opleidingen in de economie moet je een voldoende staan voor wiskunde en dat zal moeilijk worden voor mij.

Zijn er nog meer meiden die mhbo opleiding volgen?
Kun je ook vertellen welke opleiding je precies doet?