Mezelf willen bewijzen tegen over mijn ex.

Ik ben benieuwd of iemand zich hier in herkent of dat ik de enige ben met dit ‘probleem’.

Inmiddels ben ik 22 jaar en heb ik met 3 jongens gezoend. Ik ben altijd erg onzeker geweest over mezelf maar ook over jongens. Ik ben redelijk laat gaan puberen en daar door ook pas laat geïnteresseerd geraakt in jongens.

Toch is mijn ervaring met jongens niet al te best. Ik word vaak gezien als een ‘object’ (zo noem ik het zelf, maar zo zie ik het dan ook) en ik krijg altijd de indruk dat een jongen mij maar wilt voor een ding… seks. Toch vind ik dit best vreemd. Het past niet echt bij mij. Misschien dat jongens gebruik maken van mijn onzekerheid ik heb geen idee.

Maar goed, waar het eigenlijk op neer komt. Elke keer als het fout dreigt te gaan met een jongen die ik leuk vind (of het is niet wederzijds, of hij wil me inderdaad alleen maar voor de seks, of we passen gewoon niet bij elkaar) krijg ik het gevoel dat ik me moet bewijzen. Ik wil hem ‘jaloers’ zien te krijgen door met een anderen jongen in contact te komen en te laten weten dat ik ook gelukkig kan zijn met een ander.
Ik vind dit zelf nog al een rare gedachten. Krijg dan het idee dat ik op de jongens die mij hebben ‘gebruikt’ ga lijken. Dit wil ik absoluut niet en ik ben niet zo iemand die met jan en alleman het bed in duikt. Dus vaak kan ik mijn ex niet jaloers maken omdat er gewoon niemand nieuws is.

Ik vraag me dus af of iemand dit herkent en of iemand misschien tips voor me heeft?

Liever niet citeren ik haal dit bericht binnenkort weer weg en laat er dan een slotje opzetten

Ik herken dit zelf niet, ik heb ook geen exen namelijk maar ik kan me het gevoel wel voorstellen. Kun je niet op een manier je aandacht van die jongen verzetten? Het is natuurlijk niet leuk als hij je niet ziet zitten of als hij alleen maar seks wil maar probeer je gedachten ervan af te houden en hou in gedachten dat je geen tijd meer aan die jongen wilt verspillen door hem jaloers te maken. Verder zou het ook niet eerlijk zijn als je een andere jongen ‘‘gebruikt’’ om hem jaloers te maken. Ik denk dat je gewoon moet proberen het los te laten zodra het is gebeurd en te kijken of er misschien wel een leuke jongen ergens is die ook op zoek is naar een relatie en niet alleen voor de seks.

Sorry ik zou het verder ook niet zo goed weten, ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben :slightly_smiling_face:

Herkenbaar…

Terwijl het ook totaal niet bij mij past. Ik kleed me niet uitdagend ofzo, en ik ben zelfs nog maagd. Ik heb dat gevoel gewoon.

Oke hele late reactie. Ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Het wordt trouwens nu wel wat minder.
Misschien heeft het ook wel wat te maken met het accepteren dat het over is ofzo. Ik weet ut niet

Zou kunnen. Fijn dat het minder wordt!