Mezelf snijden,,Probleem

Helluw
Ik snijd mezelf nu al een tijdje maar nu heb ik morgen weer gym en bij mij in de klas gaan al de roddels dat ik mezelf snij en je ziet het nu echt heel duidelijk de krassen en het rode enzo. De vorige keer was ik ziek en de keer daarvoor was ik ‘‘mn gym spullen vergeten’’ maar nu moet ik dus wel mee doen anders krijg ik een onvoldoende… Maar ik ben bang dat mensen het zien en er opmerkingen over gaan maken…pleas help me :blush:

-

Waarom doe je dat ?

Eigenlijk mogen we je hier geen ‘tips’ over geven, maar misschien kan je er een verbandje rond doen en zeggen dat je je hebt verbrand. En dan voor de les al er eens over beginnen ( zo van ; ik heb me gisteren verbrand met koken ofzo )

En het vooral proberen het niet meer te doen.

@Withyourlove
Dingen met mn ex, veel problemen,veel ruzie,t gaat kut op school,kut klas nso :s

je kan er ook gewoon met ze over praten. leg gewoon uit dat je een probleem heb dat je jezelf snijd, dan kunnen ze je er ook mee helpen en praten helpt meestal wel. Dan hoef je het verder ook niet te verbergen.

Ik snap het sowieso niet dat mensen zichzelf gaan snijden omdat ze problemen hebben. Wat voor zin heeft dat?
Maar goed, daar gaat het nu niet om.

Zoals gezegd, je kunt een shirt met lange mouwen aan doen ofzo, je kunt er verband om heen doen. Maar ik denk maar zo: Je hebt het jezelf aan gedaan, nu kun je ook verwachten dat het gevolgen heeft en dus mensen het zien… Maar goed, dat is jouw keuze.

Oh my, wat ben jij bot, het is echt niet iets simpels. Sommige mensen kunnen niet goed omgaan met hun psychologische problemen, vaak vinden ze een uitweg, door in zichzelf te snijden, zodat de psychologische pijn, lichamelijk wordt, want het is makkelijker om daarmee om te gaan.

En het is niet iets dat je zomaar even doet voor de lol, jij hebt gewoon geen idee hoe heftig, zwaar en verslavend dit is.

TS: stop ermee, nu meteen, alsjeblieft, het is het niet waard. Er staat bij beauty health en hair een topic met meer meiden die hier last van hebben, zij kunnen je beter helpen dan ik, en probeer hulp te zoeken nu dat nog makkelijk kan.

@Beats
"Dankjewel <3

tsja ik zou ook zeggen een shirt met lange mouwen en dan misschien wat eerder naar de kleedkamer gaan dan de rest?

ohjee, dat is wel extreem dan… Ik denk wel dat het fijn voor je zou zijn om er toch met iemand over te praten, als het zo doorgaat kan het hele erge gevolgen hebben. Maar voor nu om het te verbergen, misschien kan je de hele dag een shirt met lange mouwen en een vestje aandoen en dat dicht doen, en vervolgens bij gym gewoon dat vestje uitdoen en gymen in het shirt. Is indd niet erg fijn als je zweet ofzo, maarja, sowieso minder erg dan wanneer je klasgenoten waar je problemen mee hebt er achter komen en je ipv. ermee te helpen alleen maar gaan treiteren…
heel veel succes!

Ik heb altijd het idee dat mensen in zichzelf snijden zodat anderen het zien. Waarom zou je het anders doen? Als je niet meer wilt leven, dan doe je dat niet op zo’n manier.

Ik wil je niet vals beschuldigen van aandachttekort, dus neem het ook niet al te persoonlijk. Als je je er echt voor schaamt, kan je ook gewoon een luchtig vest aandoen.

Misschien kan je je gymshirt ook alvast onder je kleren aandoen anders zien ze het met het omkleden alsnog.

Dubbel

Mensen doen dat omdat ze door de pijn even alle problemen om zich heen vergeten en zich alleen daar op kunnen concentreren, het geeft een soort hele korte fijne kick. Soms doen ze het ook om zichzelf te ‘straffen’ voor wat ze in hun eigen ogen fout hebben gedaan, omdat het moeilijk is om met de emoties om te gaan.

niet dat ik het doe, ik heb een keertje goed opgelet bij biologie

Ooow ja ik begrijp dat je op dit moment veel pijn hebt maarja hou je sterk.

Nja, het is misschien bot, maar ik ben het er wel een klein beetje mee eens hoor. Niet omdat ik kortzichtig ben of zo, ik ben zelf ook jarenlang zwaar depressief geweest (nooit gesneden of zo overigens), maar toch.

Nouja, iedereen gaat anders met pijn en verdriet om, je kan inderdaad ook gewoon depressief zijn zonder dit gedoe, en er zijn ook mensen die het voor aandacht doen, maar je weet het hier niet, dus ik geef gewoon goed advies, want dit wens ik natuurlijk niemand toe. En het is iets dat moeilijk te begrijpen is, veel mensen denken, ja doe het gewoon niet, maar toen jij depressief was, kon je ook niet gewoon gelukkig zijn, aangezien je dat gewoon niet lukte.

Waar zitten je littekens en sneeën? Op je armen of op je benen? Als ze op je armen zitten gewoon lange mouwen aan doen, als ze op je benen zitten heel sneaky omkleden. Zouden mensen er echt lullig over gaan doen? Ik heb zelf een hoop littekens maar niemand heeft daar ooit wat over gezegd.

Maar goed. Probeer alsjeblieft te stoppen. Als je ergens over wil praten of zo kan je me altijd noten. Heel veel sterkte xx