mezelf beheersen met tussendoortjes

hi, ik heb vaak dat als ik tussendoor honger heb, ik meteen een heel pak koekjes of iets opeet. en niet gewoon 1 of 2, soort van gebrek aan zelfbeheersing? hebben andere hier ook last van, en misschien tips :slightly_smiling_face:?

Of tijdens de maaltijden genoeg eten zodat je het kan overbruggen tot de volgende maaltijd?

Je kan 1 of 2 koekjes meepakken, en bv. naar boven gaan en die daar opeten. Werkt bij mij toch, want ik ben te lui om voor meer naar beneden te gaan :’)

Of je eet gezonde tussendoortjes, zoals druiven etc, dat zal geen kwaad kunnen dan.

We hebben volgens mij al een paar topics over gezonde tussendoortjes. Ik denk dat je daar veel inspiratie uit kunt halen :slightly_smiling_face:

Oh enne, dit hoort bij Food&sport, niet bij beauty

Niet lullig bedoeld, maar moet je echt voor elk probleem dat je hebt een nieuw topic openen? Ik zie bijna alleen nog maar topics van jou voorbij komen.

^sorry, maar probeer een soort nieuwe start te maken en mezelf te verbeteren vandaar. dingen oplossen.

Zorgen dat je geen honger krijgt, dus meer eten bij je ontbijt, lunch en avondeten. Voornamelijk je richten op groente en fruit. En bijvoorbeeld standaard om 16:00 (of wanneer jou snack moment dan ook is) een stuk fruit pakken om ervoor te zorgen dat je niet aan de koekjes begint.

Is dit niet beter geschikt voor food & sport?

Verder kan ik me herinneren van het gezond afvallen topic dat je aangaf dat je niet veel kon eten omdat je al een hele lange tijd erg weinig hebt gegeten. Kleine maag noemde je het?
Dat omdat je van je ouders bijna niet mocht eten toch?

Het lijkt me dat die vreetkicks voortkomen uit het weinige eten en dat als je gedurende de dag meer eet en vooral gezonde dingen, dan zal je ook minder snel geneigd zijn om een heel pak koekjes op te eten.

Verder als je jezelf wilt verbeteren en meerdere dingen wilt aanpakken, zou ik met een professional erover praten. Dit ook gezien de andere topics die je hebt aangemaakt en je bericht vorige maand in het gezond afvallen topic.
Volgens mij zitten veel dingen je dwars die resulteren in verlies van zelfcontrole met eten. Natuurlijk ben ik geen professional dus kan ik daar niet veel over zeggen, maar als ik alles bij elkaar optel lijkt het me een goed plan om met een professional te praten.

Als je steeds ongeveer op dezelfde tijd op een dag honger krijgt (bijv. om half 4 ‘s middags), is het misschien een idee om steeds om 3 uur een gezond tussendoortje te nemen. Dan heb je later op de dag minder trek in ongezonde dingen en kun je je waarschijnlijk ook beter beheersen. Want naar mijn idee kan bijna niemand met een pak koekjes én honger zich beheersen haha. :’)

Dat kan idd lastig zijn. Probeer in ieder geval elke dag te beginnen met een goed ontbijt, dat maakt zoveel verschil. En zorg dat je geen crap in huis hebt als je het niet kan weerstaan. Of in ieder geval: meer fruit en noten.

Het beste is om te zorgen dat je het gewoon niet in huis hebt. En anders: porties maken. Geen hele rol pakken, maar echt een paar koekjes eraf halen en dan de rol opbergen.

Gewoon geen ongezonde troep kopen. En als je nog thuis woont je moeder/vader vragen of die je steunen door gezonde en lekkere tussendoortjes te kopen!