Mexicaanse griep

Haj
Ik ben best angstig nu,
Ik heb veel verschijnsels van de mexicaanse griep ( Hoesten, Keelpijn, Hoofdpijn, Moe, Spierpijn) Maar ik heb geen erge koorts ofzo.
Vanochtend ( half 9 had ik nog 36,6 en nu ( half 12 ) 37,9.
Mijn moeder heeft vanacht nog de huisartspost gebeld, omdat ik zo aan het trillen was.
Ze zeiden dat ik neit moest komen omdat ik nog geen koorts had en er dus niks aande hand kon zijn.
Maar nu heb ik het echt bloedheet en voel ik me echt hardstikke beroerd.
Wat moet ik doen??
Mijn meoder heeft nu vergadering, en ik ga een beetje in paniek raken denk ik…

Ga in bed liggen en slaap en drink voldoende.
Je hoeft nergens om in paniek te raken.

gewoon op bed blijven liggen, genoeg drinken. Pas als de koorts écht hoog wordt je moeder bellen (je moet even opgooglen wat écht hoge koorts is want dat weet ik niet :see_no_evil:)
En beterschap!

Je moet het uitzieken. Blijf de gehele tijd in je bed…
Beterschap!

rustig, mexicaanse griep is in de meeste gevallen niet eens meer dodelijk.

^^ waarom?

Kan je zelf niet even temperaturen? Weet je in ieder geval of je koorts hebt.
Niet in paniek raken inderdaad, niks ernstigs (naar mijn mening).
Als je toch een hoge temperatuur hebt zal ik wel even de huisarts bellen, die kan je misschien verder helpen.

Ik word er gek van!
Elke keer hoor ik het weer, dokters zeggen ja alleen met koorts kun je het hebben etc. ze willen/kunnen gewoon niet iedereen helpen! Ik ben hier in Duitsland naar de dokter gegaan omdat ik alleen erge hoofdpijn had en een beetje keelpijn, ik was na 5 min. aan de beurt en er werd getest, 2 dagn later kreeg ik een bericht van het gezondheis dinges en ik bleek de mexicaanse griep te hebben! En ik heb geen koorts gehad, en ik heb nu ook geen hoofd/keelpijn meer, ik heb tabletten gekregen…

Vanacht ging de doktersassistente aan me vragen wat ik nou wilde?
Of het allemaal zo ernstig was, als wat mijn moeder haar vertelde.
En of ik niet gewoon kon gaan slapen.

Als ik over een uur 38 graden heb en ik kom naar de dokter en ze gaan testen is zei aan de beurt. :cowboy_hat_face:

Ik heb m ook gehad, zo bijzonder is het neit.

ik heb ook verschijnselen van mexicaanse griep, zowat me halve school ofzo joh, me dokter die doet niet eens meer testen want het is te druk want ook de gewone griep heerst. niet meteen uitgaan van het ergste.

Ik mag blij zijn dat ik tot nu toe nog geen Mexicaanse griep gehad heb.
Maar hoe staat het er nu mee? Heb je intussen koorts gekregen?
En beterschap (;

Voor mensen in Nederland ja, en sowieso je bent nog niet zo heel lang ziek. Dan zou het een paar weken moeten duren voordat je er pas dood aan gaat of zo hoor. Je bent niet opeens in 1 dag dood of zo, omdat je een ‘griepje’ hebt.

Ik had trouwens 3 dagen hoge koorts en voelde me 2 andere dagen niet lekker, daarna ging ik weer naar school toe.
Had last van hoge koorts (tot 39.3), nekpijn, rugpijn, hele erge hoofdpijn, hoesten en keelpijn.
Verder nog nooit een griepje gehad, dus kan het niet vergelijken, maar ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Je bent een paar dagen ziek, so what.

In Nederland hoef je je nergens zorgen om te maken.

Dat ‘gezonde’ meisje is een uitzondering denk ik. Misschien was ze wel allergisch?(als je allergisch kan zijn voor een virus)

Ik had eerst ook alle symptomen behalve koorts.
Daarna kreeg ik ook koorts en toen heb ik gewoon de hele week in bed gelegen. je hoeft echt niet bang te zijn hoor. Ik had op een bepaald tijdstip 25,7 graden, en een uur daarna 38,3 dus da’s ook niet goed. Neem 'n paracetamol en ga in bed liggen, dat zegt ze dokter trouwens ook als je daar naartoe gaat :wink:

Ik sluit 'm, er zijn al superveel mexicaanse griep topics