Met zusje van 15 naar een 16+ film?

Ik heb een vraagje.
M’n zusje is maandag jarig en ze wordt 15 jaar. Ik ben 17, bijna 18. Ik heb aan haar gevraagd wat ze wilde hebben, maar ze wist niks… Wel zou ze graag naar een film willen in de bioscoop: Black Woman. Deze film is wel 16+…
Ze is 14 maar ze ziet er wel uit als 16, en mensen schatten mij meestal 19/20. Denken jullie dat ze met me mee mag? Ik heb namelijk gehoord dat als een kind jonger dan 16 met een volwassene mee gaat, dat het dan wel mag. Maar dat weet ik niet meer zeker! Weten jullie dat misschien? Ik vind het ook weer zo lullig als ik haar daar moet teleurstellen omdat ze de film niet mag zien.

gwn ff naar de bioscoop bellen:) Anders alsnog proberen

Volgens mij mag het dan wel, omdat het kind dan de verantwoordelijkheid is van die volwassene. Maar ik weet het ook niet helemaal zeker. Sowieso als je zusje er ouder uitziet dan ze is komt ze er vast wel in toch? Of wordt er bij de bioscoop waar jullie heen willen streng gecontroleerd?

Ja ik denk wel dat je er in komt hoor. Volgens mij kijken ze bijna nooit naar hoe oud iemand is, jaa of het moet wel zooo duidelijk zijn en anders, niet iedereen heeft altijd zijn id mee naar een bioscoop O:)

Maaaaar vergeet niet, het is niet voor niets 16+ he :wink:

Mijn broertje is 15 en die is 2x niet binnengekomen (bij New Kids!!)… Hij was toen wel met een 14-jarige, misschien dat het daar aan lag. Mijn broertje wilt ook met mij naar Black Women dus eigenlijk wel handig om te weten of dat zou lukken!

Ik ging op mn 15e ook wel eens naar 16 plus films. Als zij er ouders uit ziet (kan eventueel op hakken gaan) gaan ze echt niet vragen naar haar ID. ga gewoon :slightly_smiling_face:

Ik ben ook 15 en ik kom er wel in hoor :’) (wel met mijn zus van 19 erbij) maargoed.

Au klinkt positief! Ze controleren bij ons meestal in de avond wel strenger, aangezien dan meestal de 16+ films draaien. Maar ik hoop dan wel dat het lukt! :slightly_smiling_face: aangezien ze er ouder uitziet, denk ik wel dat het kan!

Ik ging toen ik geen 16 was ook regelmatig naar 16+ films maar een vriendinnetje van mij kwam er nooit in want bij ons zijn ze best streng en als ze twijfelen vragen ze altijd om ID…maarja je kunt altijd proberen en anders maar gewoon in discussie gaan :wink:

Ze komt wel binnen.
Mijn zusje was 10 toen ze naar een 12+ film ging samen met een vriendinnetje die amper 8 leek.

Maken ze daar serieus een probleem van? Ik ging wel vaker naar 16+ films toen ik jonger was. Was de laatste Harry Potter ook niet 16+? Ik vind het altijd vreemd hoor, als er zo’n leeftijdrestrictie op zit. Like, why? Ik vind dat het hooguit een waarschuwing zou mogen zijn.
Ik zou gewoon gaan hoor, lukt wel.

Gewoon proberen!
Bij ons bij de pathe doen ze wel heel moeilijk. Mijn neefje(ook bijna 16j) mocht ging met mijn tante naar een 16+ film maar mocht niet mee naar binnen van het personeel. Terwijl, met toestemming van je eigen volwassen moeder zou dat toch wel mogen zou ik denken. Nee, daar deden ze zelfs moeilijk over. Maar meestal is het zo dat wanneer je ouder lijkt je ook niet wordt gecontroleerd.

Hmm bij onze bios, movie unlimited, controleren ze wel heel streng. Ik word regelmatig als 19 jarige om mijn ID-kaart gevraagd voor 16+ films… :’)
Maar goed, je kunt het altijd proberen!

Wooow controleren ze bij jullie?! Bij ons komt 'n kindje uit groep 2 nog een 16+ film binnen? :"). Sinds er een bios hier is (toen zat ik in groep 8, 11 jaar) kom ik ook gewoon 16 en 18+ films binnen, en dat is zéker niet omdat ik er oud uit zie.
Maar ik denk dus niet dat ze je gaan controleren hoor.

Bij ons is dat geen probleem, heb het zelf ook nog nooit meegemaakt dat iemand om zijn id werd gevraagd. Tenzij je als 12 jarige natuurlijk naar een 18+ flim wilt maar dat is logisch.

Leen anders je ID aan je zusje?

Wij gaan ook naar een Pathe-bioscoop…
Maargoed, ik heb de kaartjes gewoon via internet gekocht, en nu hopen dat ze bij het afscheuren van het kaartje niet vragen om haar ID. Zo wel, doe ik net alsof we denken dat ze hem bij haar heeft, maar dan heeel verbaasd zeggen dat hij niet in haar portomonnee zit… haha.

Ik vond trouwens uiteindelijk nog deze site, waar ze iets zeggen over het toegang weigeren in bioscopen bij leeftijdsgebonden films: http://www.kijkwijzer.nl/index.php?id=18&i=175

Ik denk dat het wel lukt, maar het is wel handig om een backup plan the hebben. Een andere film bijvoorbeeld.

hm, zou kunnen! Maar ze lijkt ook weer niet bijna 18, haha

hmm denk dat t wel kan, volgens mij ben jij als ‘volwassene’ dan inderdaad verantwoordelijk voor je zusje. Maar waarom bestel je niet gewoon je kaarten bij zo’n apparaat? Weet even niet meer hoe dat heet, haha! Maar dan kun je gewoon met je pinpas betalen en dan komt er op het scherm te staan: ‘weet u zeker dat u 16+ bent of dat er een volwassene mee is blabla…’ Misschien is dat een idee?