met vriendje op vakantie, hoe?

Hallo dames,

Ik weet niet of er een topic over is maar anders alvast sorry.
Ik heb al 3 jaar een vriend en wij zijn nog nooit samen op vakantie geweest, hij geeft niks om vakantie zegt hij…
Wel is hij 2 x met vrienden op vakantie geweest en als ik vraag waarom hij daar wel mee gaat is het antwoord; dat is een hele andere vakantie daar ga je stappen,slapen,stappen slapen.
Ik wil heel graag op vakantie en dit weet hij ook, ik ben daar enorm aan toe.
Ik wil dan graag een relax vakantie, dat je je zorgen even van je af kunt zetten.
Maar ook niet al te duur.
Hij wilt een last minute boeken, maar ik weet al hoe dit gaat, dan komt het er niet van!

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat we op vakantie gaan?
Waar kunnen we heen gaan wat niet te duur is makkelijk te regelen is?

Ik weet totaal niet hoe ik dit aan moet pakken…

Hij geeft blijkbaar niets om zo’n vakantie, dus waarom ga je niet met vriendinnen?

Ik snap dat je hem er graag bij wil hebben, maar je moet hem niet dwingen om dingen te doen die hij niet wil. Hij vraagt ook niet van jou dat je mee gaat op zo’n stapvakantie…

Wat je kunt doen is het er met hem over hebben. Zeggen dat je echt graag met hem op vakantie gaat en dat een last minute prima is… maar dat als hij niet wil dat hij dat eerlijk moet zeggen en dat je dan met iemand anders gaat.

Zo wordt je niet teleurgesteld.

Het probleem is dat ik geen vriendinnen heb.

ga naar macedonie? das goedkoop. of op stedentrip ofzo… maar vraag gewoon waarom hij dat dan niet wil en leg uit dat jij het heel graag wil. En als het last-minute is is ook goed maar dan moet je wel goed afspreken dat het wel echt gebeurt :stuck_out_tongue:
heb je ook niet één goede vriendin waar je mee op vakantie kan?

Misschien is dat een groter probleem dan dat je vriendje niet mee op vakantie zou willen en moet je daar aan gaan werken.
Ik bedoel het absoluut niet vervelend hoor en ik weet natuurlijk ook niet waarom je geen vriendinnen hebt… maar ik weet wel dat meiden zonder vriendinnen maar wel met een vriendje vaak heel veel aan hun vriendje gaan ‘hangen’. Dit kan op den duur vervelend worden, zeker als hij wel vrienden heeft.

Maar over die vakantie: vraag gewoon of hij eerlijk is. Hij moet niet die last minute als smoes gebruiken om uiteindelijk niet te gaan.

Ik heb wel vriendinnen alleen die wonen allemaal ergens anders omdat ik op scholen heb gezeten waar iedereen overal vandaan komt.
dit is dus het probleem…

mijn moeder zij alleen vanochtend tegen me , je hebt nou al 3 jaar verkering en je bent nog nooit op vakantie geweest…
en daardoor ben ik heel erg aan het nadenken hoe of wat.

Ja dat begrijp ik… maar dat je niet samen op vakantie gaat betekent niet dat je geen goede relatie hebt hoor! :slightly_smiling_face:

Ik houd persoonlijk ook helemaal niet van die relax vakanties… ik weet echt niet wat ik dan met mezelf aan moet. (Ik kan niet stil zitten, film kijken vind ik al lastig.) Dus ik begrijp je vriend wel. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat hij jou niet leuk vind! :slightly_smiling_face:

En als je vriendinnen ver weg wonen is het misschien juist leuk om met hen om vakantie te gaan!

Maar goed, ik begrijp dat je graag met je vriend wil…en je kunt hier ook zeker een beetje op aandringen bij hem. Of maak een compromis: zeg dat jullie niet iedere dag gaan relaxen maar ook een keer zullen stappen of iets leuks zullen gaan doen, zodat het voor hem ook leuk is. :slightly_smiling_face:
Alleen als hij echt niet wil kun je hem niet dwingen helaas.

Maar stel dat we nou wel zouden gaan…

hoe moet ik dit aanpakken?

Jullie kunnen anders ook eerst een weekendje naar een stad gaan, vorig jaar ben ik met mijn vriend een weekendje naar parijs gegaan en hebben we allerlei plekken bezocht en dat was echt heel leuk. Als hij eenmaal de smaak te pakken heeft kunnen jullie ook een keer langer naar een echt vakantieland.

Nou ik hoop dat hij uiteindelijk toch de moeite neemt om jou wens waar te maken. Gelukkig houdt mijn vriend echt van op vakantie gaan alleen heb ik school waardoor ik vaak geen tijd heb :frowning_face:

heel veel succes!

Ik zou dan eerst aan hem vragen wat hem leuk zou lijken op vakantie, behalve zo’n feestvakantie dan. Misschien vindt hij bijvoorbeeld een stedentrip wel leuk omdat je dan ook nog wat ziet/doet, en ziet hij zo’n strandvakantie gewoon niet zitten?

Ik weet niet of je dit bedoeld maar kijk eerst naar welk land je wilt, en stel het budget samen.
Dan ga je kijken welke reis in je budget past, en wat er allemaal te doen is in de omgeving. Print dat uit, en vraag wat hij leuk vindt om te doen. Zo kunnen jullie overleggen wat jullie allemaal kunnen gaan doen zodat hij het naar zijn zin heeft en jij ook

Toch er vanuit gaan dat jullie in mei moeten boeken.
Stel hem dat voor, dat jullie je beide oriënteren naar een fijne vakantie.
Laat hem een vakantie uitzoeken waarbij die lekker met jou op het strand kan luieren en jullie eventueel een avond het lokale centrum induiken.
Gran Canaria is wel een goede voor jullie denk ik. Mooie hotelletjes, fijn centrum, mooie stranden.
Als hij toch vol houdt met last minute, geef hem dan het voordeel van de twijfel, maar benoem dat wel.
Mijn vriendje wilde ook met mij vorige zomer, ook last minute, kwam er niet van ook idd. Thank god had ik een vakantie met een vriendin erbij geboekt, ik laat me niet zitten omdat vriendlief toch niet kan.
Dus ja, benoemen dat je het niet leuk vindt dat hij niet met jou wilt.

ik zou eerst kijken wat jullie willen: blijkbaar wil jij vooral strandvakantie en hij is meer van feestvakantie. dat is al lastig dus misschien kan je voorstellen dat jullie samen gaan met een bevriend koppel, dat hij dan soms een avond toch uit kan gaan en dat jij dan ook gezelschap hebt op het hotel en waar jij ook eens een dagje mee kan gaan winkelen. voor de rest moeten jullie dan maar compromissen sluiten over wat je gaan doen. en verder zou ik niet last minute doen, want dat komt er inderdaad vaak niet van dan. ik zou op ryanair of een andere low budget maatschappij een bestemming kiezen, en dan een hotel boeken via booking.com.