Met vrienden op vakantie: hoe duur?

Heee kinders

Ik wil dit jaar in de zomervakantie voor het eerst een weekje weg met wat vriendinnen (dus zonder ouders), maar ik heb geeen idee hoe duur dat ongeveer wordt.

Ik dacht aan:

• in Nederland, Terschelling ofzo
  • met ongeveer 8 tot 10 vriendinnen in totaal
  • liefst een appartement of huisje, maar als dat heel duur is kamperen
  • voor ongeveer een week

Heeft iemand ervaring hiermee? Ook als je naar het buitenland bent geweest ofzo, elke ervaring van vakantie met alleen vrienden is welkom!

Leuke tips voor campings in Nederland zijn natuurlijk altijd welkom, sowieso alle tips wel.

Thaaanks! :kissing:

kan je zelf toch opzoeken op www.d-reizen.nl ed.

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Dat ligt aan de accomodatie, de periode waarin je gaat, etc. Dat kan verschillen vanaf een paar honderd euro, tot duizend.

dat ligt er idd aan! in het hoogseizoen is het veel duurder.
ik ken mensen die voor 1000 euro in nederland blijven en ook mensen die voor 300 euro naar lloret gaan… het ligt er maar aan wat je wilt en wat je kunt betalen…

Hmm oke, maar zijn er ook mensen die het zelf al hebben gedaan, en hoe duur was dat dan, en hoelang, tent of appartement, waar, etc?

Ik ben niet in nederland alleen op vakantie geweest.
Wel afgelopen zomer met 9 andere vriendinnen naar Blanes.
De kosten waren voor het appartement + busreis 330 euro in totaal.
Maar daarnaast heb je natuurlijk ook geld nodig voor daar. En ik heb daar in 1 week tijd ongeveer 250 euro uitgegeven (maar ik drink geen alcohol dus dat scheelt erg veel geld)

Voor in nederland, wat PREPPY zegt; je kunt het net zo duur maken als je zelf wilt. Als je op een jongerencamping gaat staan met een tentje ben je natuurlijk veeel goedkoper uit dan als je in een huisje op centerparcs gaat staan haha.

Oke dankjewel :slightly_smiling_face:

vorig jaar ging ik met vijf vriendinnen in een stacaravan van de oom van een vriendin. die konden we goedkoop van hem huren, voor 250 een week. we hebben per persoon ongeveer 42 euro voor de huur betaald. daarnaast hebben we allemaal een bedragen in een pot gedaan voor het eten en dat was 25 euro. wat je dan zelf wilde kopen moest je vanzelfsprekend zelf betalen, maar hier hebben wij het mee gered. :slightly_smiling_face:

Een huisje is heel duur!
Ik zou kamperen, dan ben je voor een week voor 150 euro per persoon ongeveer klaar. Moet je wel nog eten&drinken kopen volgens mij, maar ik had het laatst uitgerekend voor kamperen op Texel met vrienden.

Ik ben afgelopen zomer met 7 vrienden naar Terschelling geweest, waren in totaal met alles (van vervoer, verblijf tot eten en uitgaan) ong. 400 euro kwijt… maar zoals al gezegd is: Je kan het zo duur maken als dat je zelf wilt :wink:.

Ik weet niet hoe oud jullie dan zijn,
maar wij mochten geen huisje huren omdat we te jong waren
(allemaal 15) :astonished:
toen gingen we op een camping, 2 plaatsen maar heb geen idee meer hoeveel het was!
Nu gaan we naar blanes met zn 6e voor 420. 10 dagen inc bus in de duurste periode van de zomervakantie :wink:

Gewoon op google kijken, er zijn zat mensen die appartementjes of huisjes verhuren. Hoe meer mensen hoe goedkoper dus dat is in je voordeel.

Ik ga met 5 vriendinnen deze zomer een weekje kamperen in Renesse en wij betalen ¤90,- per persoon.