Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik studeren allebei in Gent. Ik ga volgend jaar op kot/kamers, aangezien mijn punten dit jaar goed waren en mijn ouders nu weten dat ze mij kunnen vertrouwen. Nu is het zo dat ik eigenlijk er tegenop zie om alleen op kot/kamers te gaan. In Belgie heb je wel studentenhomes, maar niet zo hecht als in Nederland, dus ik zal daar wel vaak alleen zitten. Ook omdat al mijn vrienden pendelen, en ik het moeilijk heb met zo ver van huis/vrienden te wonen. Nu had ik dus het idee om samen met mijn vriend om kot/kamers te gaan. We zouden dit geleidelijk aanpakken, dus eerst een keer per week blijven slapen, dan 2 keer, en zo uiteindelijk naar full time (en dan allebei in het weekend naar huis). Mijn vriend zou dit ook handig vinden, want we moeten tamelijk ver pendelen.
Maar ik zit toch nog met vragen, want het is natuurlijk niet zo evident. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Ik heb nogal schrik dat we elkaar te veel gaan zien en elkaar beu gaan zijn. Of dat we elkaar dan in het weekend niet meer gaan zien, waardoor we vrij weinig nog echt dingen gaan doen, want tijdens de week is er natuurlijk geen tijd om te gaan zwemmen etc… we zijn al een weekje op reis geweest in een vakantiehuisje aan zee, en dat voelde echt goed om zo samen te wonen etc. Dus voor het samenwonen op zich heb ik niet echt schrik.
Dus, meiden die hun ervaring willen delen?