met vriend mee naar zee

Ik zou vandaag met m’n vriend weer afspreken, en daarom zou ik 'm gisteren bellen. Hij pakte telkens niet op, en ik wist ook dat hij was zwemmen, maar niet precies tot hoelaat. Toen ik rond 10 uur nog een keer belde, pakte hij wel op. We zouden dus een tijd afspreken voor vandaag. Toen zei hij dat hij perse met z’n vader mee moest naar zee, want zijn zus en ‘stieffamilie’ ging ook mee. Hij had er eigenlijk helemaal geen zin in, dus hij zei ; ik kan misschien wel vragen of je mee mag? Ik zei dat ik naar de kapper moest, wat ook zo was. Dus we zouden dan vanavond afspreken en in zeeland zou hij bellen hoe laat hij ongeveer thuis was.
Later had ik een sms gestuurd met dat als hij het wil en als die vader het goed vond, dat ik wel kon vragen of de kapper verzet kon worden. Maar toen bleek de auto vol te zitten, waar hij echt van baalde. Zijn vader begon toen via whatsapp tegen mij te praten en zei dat hij had gehoord dat ik ook wel graag mee wilde.
En toen voelde ik me best lullig, omdat het een beetje overkwam alsof ik mezelf had uitgenodigd enzo. Uiteindelijk had die vader dus toch nog kunnen regelen dat ik ook mee kan en zijn ze hier zometeen… Maar ik vind het zo stom dat het lijkt alsof ik mezelf heb uitgenodigd, dat ik me eigenlijk heel erg schaam als ik ze zometeen zie…
Vinden jullie dat ik mezelf heb uitgenodigd of weten jullie hoe ik me moet gedragen ofzo?

zo’n gevoel had ik ook dit jaar toen ik met mijn vriendin mee ging op vakantie.
Ik wou het super graag en zelf had ik ook wel gevraagd of ik misschien mee mocht, maar zelf had ze het nog wel aangeboden. Maar als je er eenmaal aan komt is er niks aan de hand. Dat weet ik zeker (a’).
Bedankt de vader van je vriend gewoon heel erg, en bied de familie een terasje aan als ‘goedmakertje’
en veder niet te veel over nadenken en gewoon plezier hebben n.n

nee, ik zie het niet als jezelf uitnodigen, je vriend vroeg het in het begin zelf met “ik kan misschien wel vragen of je mee mag” ik snap je gevoel wel, want ik heb zelf dit gevoel ook gehad bij een vriendin… maar zou er gewoon gezellig van genieten met je vriend en zijn familie! maak er een leuke dag van en niet laten merken dat je zo’n gevoel hebt!

zoo gaan ze vast niet denken, en eigelijk had je vriend je meegevraagd.
Niet teveel bij nadenken joh,als zijn pa zo over je dacht had ie heus geen moeite gedaan om iets te regelen

je vriend had je toch meegevraagd, je hebt niet heel erg aangedrongen ofzo. bedank ze gewoon dat je mee mag.

Die vader weet heus wel dat jij jezelf niet hebt uitgenodigd.
Ik snap echt niet dat je je hierom druk maakt…Sjeezes.

ik snap je wel hoor! het voelt dan heel akward, maar gewoon normaal doen, dan komt het allemaal wel goed :slightly_smiling_face: X

Heel erg bedankt iedereen! :grinning:
net voordat ze me kwamen ophalen, had ik m’n vriend nog even via whatsapp gesproken, en toen zei ik dat ik het stom vond omdat het leek omdat ik mezelf had uitgenodigd enzo, maar toen zei hij dat hij dat niet vond,
en er was inderdaad ook niks aan de hand! Maar ik voelde me toch net voordat ik moest gaan een beetje ongemakkelijk, ja…

Ze vonden het vast harstikke leuk dat je mee was!