Met Tering schelden

Met ziektes schelden is zwak…

als je met ‘griep’ scheld ook?
dat is een dom scheld woord xD griep!

ik scheld niet met ziektes want ik vind dat echt erg!!
de meeste mensen die met kanker en tering schelden weten gewoon niet wat het betekend en wat het met je doet
er is een jongen in mijn klas die heeft kanker gehad toen hij klein was ( 3 of 4 weet ik niet precies) en die heeft nu een bobbel in zijn gezicht heel zielig.
en mijn tante heeft het ook gehad en het overleefd.
ik weet niet wat tering is maarhet zal vast ook erg zijn en als je er mee scheld heb je waarschijnlijk geen idee wat het is en wat je iemand toewenst dus doe het gewoon niet!!!
ze moeilijk is het trouwens niet!

ik scheld wel eens met tering jua… maar nooit me kanker want kanker is een ziekte waaraan elk moment nog mensen aan dood gaan en hun hele leven verpest is door die ziekte, ik vind het respectloos als je daarmee scheld maar het is raar om te zeggen maar als ik het iemand hoor zeggen dan sta ik daar niet meer zo bij stil als je begrijpt wat bedoel…
en tering vind ik nog niet eens zo erg, en het komt niet meer voor…

Waarom is met ziektes schelden zwak, zielig? Je bedoelt op dat moment niet die ziekte, maar gewoon als scheldwoord! Iedereen in mijn omgeving scheld met kanker, tering, tyfus… Het floept er bij mij soms gewoon uit.
En ik wed dat de meeste mensen hier ook gewoon met kanker schelden, ook al zeggen ze nu van niet…

ik gebruik tering best vaak maar ik zie het niet als een ziekte
doet me meer denken aan stront of poep xd

Ik vind het net zo erg.
Eerlijk gezegd scheld ik best veel en soms ook met kanker.
Het floept er gewoon uit idd.

ik vind het hypocriet om wel tering te zeggen en geen kanker. opzich heb ik wel respect voor mensen die consequent zijn en uit principe niet met ziektes schelden, alleen persoonlijk vind ik dat onzin. en ik weet heus wel dat schelden met bijv. kanker iemand kan kwetsen, maar dat is hetzelfde als iemand uischelden voor ‘homo’ en daarvan zegt iedereen dan: “ja, maar dat is een grapje, ik bedoel dat niet serieus”.

ik ook.

Tering komt of amper voor hier. Bijna iedereen is er tegen ingeent.

Ik scheld ook met ziektes en eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo erg. Ik snap best dat het een erge ziekte is maar ik en degenen die het scheldwoord gebruiken denken ook heus niet van ooh zal ik is even mensen pijn doen door met een ziekte te schelden. Ik vind dat sommige dingen 2 verschillende kanten hebben, de ene kant als scheldwoord wat je ook alleen als dat moet zien en niet meer. En de andere kant als ziekte.

http://www.rivm.nl/infectieziektenbulletin/bul1510/kaart_tering.gif

Weet waar je het over hebt.

Schelden is over het algemeen een slechte eigenschap.
Trouwens tering heeft meerdere betekenissen.
In het spreek woord “Tering naar de nering zetten” betekend tering iets als verteren. Ik weet het niet zeker.

Zovan; Ga weg griep hoofd, of Does normaal verkoude kindxD
Hahah, zelf scheld ik niet met kk maar ik heb er geen problemen mee ik ken genoeg mensen die dat doen, eigenlijks niks bijzonders… Alleen ik zou het zelf niet doen. Het klinkt soms ook wel eens alsof je stoer wilt doen bij sommige mensen lijkt mij?! Waarom stoer doen over kk schelden?!

[quote author=YeahDuut link=topic=97581.msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg2833800#msg2833800 date=1214231639]#msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg2833800#msg2833800 date=1214231639] date=1214231639]#msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg2833800#msg2833800 date=1214231639]#msg

Nou, omdat sommige mensen nare ervaringen hebben met kanker en dat anders opnemen. Ik heb een jongen in de klas die de hele tijd kankerhard, kankervet, kankerdom zegt. Mijn moeder heeft kanker gehad en ik vind het dus niet leuk als mensen zo luchtig omgaan met een zwaar onderwerp, niet in de zin van schelden in ieder geval.

[quote author=YeahDuut link=topic=97581.msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg2833800#msg2833800 date=1214231639]#msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg2833800#msg2833800 date=1214231639] date=1214231639]#msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg[quote author=Honeybird link=topic=97581.msg2833800#msg2833800 date=1214231639]#msg

Ja en als er iemand doodziek is kun je er eigenlijk ook best om lachen.

Doe niet zo raar. Kanker is gewoon kwetsend en tering ook. Tering is alleen wat minder in Europa, het zal nog wel in armere werelddelen voorkomen, maar goed allerlei mensen krijgen nog kanker. Ik geloof dat 3 mensen per dag te horen krijgen dat ze kanker hebben. Mensen moeten eens weten waarmee ze schelden. Ik heb ooit een jongen er op aan gesproken dat hij mensen beledigde door met kanker te schelden, aangezien een meisje in de klas net te horen had gekregen dat haar moeder borstkanker had.

Ik vind het allebei even erg… gelukkig kun je steeds meer tegen tering en kanker doen, maar dat is nog niet het startsein om er maar mee te schelden… :thinking:

Inderdaad…
Net als “verkoudheid”…
jij bent echt een verkoudheidkind
Huh… -_-’

Het slaat echt nergens op om met ziektes te schelden.

Ik vind met kanker schelden 100000000x erger.
Eigelijk vind ik met ziektes schelden gewoon zielig, alsof schelden al niet kwetsend genoeg is.

Sommige mensen vinden dat je niet met kanker mag schelden, maar schelden wel met terig. Dat vind ik echt dom.
Verder moet iedereen zelf weten waar ie mee scheld, I don’t care.

met kanker scheld ik noooooit.
maar tering gebruik ik nog wel eens…