Met Tering schelden

heee,
wat vinden jullie van mensen die met tering schelden?
vinden jullie het even erg als met kanker schelden of niet.
meningen graag!
xx’

tering is ook een ziekte, en kanker ook.
maar ik weet niet wat de ziekte tering is, en dat zullen wel meer mensen hebben, dus daarom schelden ze vaker met tering dat met kanker denk ik. Ik heb een hekel aan mensen die ‘kanker op’ ofzo zeggen. Maar ik ken iemand en die moeder heeft kanker, en die begint keihard te huilen als je dat zegt en dan schopt ze degene die het zegt helemaal in elkaar 8| dat is ook een beetje overdreven.

met tering schelden is erg, maar kanker vind ik erger!
het doet me serieus pijn als mensen lopen te kankeren, kanker dit kanker dat… ik moet ook niet in de verkeerde bui zijn als dat word gezegd

Ik scheld NOOIT met kanker, maar wel met tering… Ik weet niet wat het is en ik dacht dat het ook al uitgestorven was (als je begrijpt wat ik bedoel)

Same here.

kanker gebruik ik nooit, en ik vind het echt walgelijk als mensen dat woord gebruiken… dan heb je geen enkel respect in je lijf. vind ik.
tering gebruik ik af en toe, zo van ‘tee-ring, hee!’ XD maar ik vind 't minder erg, want het is eigenlijk al uitgestorven… en ik weet ook niet wat het precies inhoud. dus ja, dat woord gebruik ik wel 's.

Ik scheld ook nooit met kanker.
Wel met tering en ook met tyfus. En ja ik weet wat het is, en ja ik weet dat mensen het nog steeds hebben.
Maar eerlijk gezegd kén ik niemand(direct en indirect) die tering/tyfus heeft. ^^

ik scheld niet met tering en ook niet met kanker, ik vind het allebei erg als je er mee scheldt, maar als iemand met kanker scheldt vindt ik dat toch erger

een tijdje geleden schold ik wel met tering, maar daar ben ik mee gestopt.
ik gebruik NOOIT kanker als een scheldwoord.

Tering is een ander woord voor tuberculose, een ziekte die zeker niet ‘uitgestorven’ is. Er sterven ongeveer 5000 mensen per dag aan.

Eigenlijk best hypocriet. ‘Ik weet niet echt wat tering is en volgens mij heeft niemand het meer, dan mag je er wel mee schelden.’ Eigenlijk is met tering schelden net zo erg als met kanker. Vind ik dan. Ik doe het allebij, maar dat komt eigenlijk omdat veel mensen in m’n omgeving dat doen. Heb het een soort van overgenomen, best triest ja ik weet het.

tering vind ik een belachelijk scheldwoord… daar scheld ik nooit mee
en dat is zeer zeker niet uitgestorven

Ik heb nu heel snel de neiging om ‘belachelijk dat mensen dat doen’ te oordelen. Maar als ik echt pissed off ben scheld ik er zelf ook wel mee. Ik ben nu in mijn tering-afleer-fase, dus ik doe m’n best om er een eind aan te maken.

ik scheld niet met ziektes, misschien als ik me even laat gaan ofzo

Vind het nogal triest om daar mee te schelden…

Ik scheld alleen met het woordje : kut

ik kom ook nooit verder dan schelden met shit of kut. Moet zeggen dat ik het naast ‘respectloos’ ook ordinair vind klinken, schelden met kanker/tering/tyfus. Heb altijd zo’n ‘ga je mond es spoelen joh’ gevoel als ik er iemand mee hoor.

ik scheld nooit zo makkelijk, eigenlijk nooit… en anders gewoon de woorden oetlul of sukkel, shit.

sorry hoor maar het met kanker schelden is zoo normaal geworden ofso…
laatst was er iemand op school, en die liet dr geodriehoek vallen:
‘kanker mn geodriehoek’. jaa want zwaartekracht is ook zo iets gemeens ofso. ik vind het echt belachelijk om met zoiets te schelden. Je snapt toch ook wel wat dat met iemand doet… (iemand die met kanker te maken heeft gehad, of iemand verloren heeft aan kanker ofso)

Eindelijk iemand die niet alleen over met kanker schelden zeurt.
Maar on topic: ik zeg het heel af en toe, maar niet te vaak, en meestal is er dan ook wat. Als een ander het de hele tijd zegt zeg ik er wat van.