Met tampon slapen is gevaarlijk?

Hallo,
Ik ben vaak nogal heftig ongesteld, en vanavond komt m’n vriendje slapen, voor de 1e keer wanneer ik ongesteld ben.
Omdat ik vaak doorlek en niet met zo’n lelijke dikke maandverband in wil slapen wilde ik met een klein maandverbandje en een tampon in slapen.
Maar sommige mensen zeggen dat het slecht is om met een tampon in te slapen!
Hoe zit dit?
Slapen jullie ook met tampon?

Als je blijft verschonen is er niks aan de hand.

Het is niet gevaarlijk of slecht, maar zorg er wel voor dat het geen mini tampon is maar een medium of grote. En natuurlijk als je op staat gelijk nieuwe indoen!

ik hoorde van mn moeder dat er iemand dood is gegaan toen ze haar tampon inhield in de nacht, ik weet niet of het waar is hoor, zelf doe ik het ook niet maar ik zou het liever ook niet willen zit zo ongemakkelijk en hij snapt het vast wel als je ongesteld bent en een maandverband in wilt hoor! :wink:

Ja, ik zie het gevaar niet echt in…
Maar ik vervang hem wel een keer.

xx

http://www.allesoverseks…lapen-met-een-tampon.aspx

ik heb ook gehoord dat je een ziekte van krijgt als je het te lang inhebt, het heet TSS, dus ik zou maandverband gebruiken…

ik ken het verhaal niet, maar hoe kun je daar nou dood aan gaan??
Ik denk dat het geen kwaad kan als je maar een grote gebruikt en sochtends meteen verschonen

ik heb geen idee maar misschien wil me moeder gewoon niet dat ik met tampon ga slapen ofzo ik weet het niet dit is ook maar wat ik gehoord heb

Het klopt dat je de ziekte TSS ervan kunt krijgen als je het te lang inhebt, maar volgens mij kan het niet kwaad om hem de hele nacht in te laten, als je hem gewoon indoet voor je gaat slapen en 's ochtends gelijk een nieuwe indoet. Ik slaap er ook altijd gewoon mee!

Als je hem maar niet te lang inhoudt, daar kan je behoorlijk ziek van worden. (TSS/Tamponziekte).
Dat heeft mijn tante gehad, en die heeft daarvoor in het ziekenhuis gelegen. (Bijna dood ervaring ook nog erbij gehad). Op tijd vervangen dus!

Ik zou gewoon met maandverband gaan slapen, vindt je vriendje vast niet erg!

Als je het gewoon op tijd verschoont dan is er niks aan de hand. Dus… dat wordt een wekker zetten midden in de nacht(leuk!).

Wel gewoon op tijd weer vervangen en zo laat mogelijk indoen, dan is er niets aan de hand.

Die ziekte heeft te maken met bacteriën, dus als je hem te lang inhougt inderdaad. Maar in de bijsluiter kan je lezen dat je hem 8 uur in kan houden, dus als je hem daarna gewoon vervangt, is er niks aan de hand!

Vlak voor het slapen en als je wakker wordt. Je mag hem maar maximaal 8 uur inhouden. Als je nu al weet dat je toch iets van 10 uur slaapt, zou ik gewoon halverwege de nacht even je tampon verwisselen, dan weet je zeker dat je en niet doorlekt en dat je hem niet langer dan 8 uur in houdt.

Tamponziekte komt tegenwoordig bijna niet meer voor. Ik neem aan dat je niet meer dan 10 uur ofzo slaapt, dan is er niks aan de hand.

Als je s’avonds een nieuwe tampon neemt en 'm er in de ochtend meteen uithaalt is er geen probleem (: neem wel een maxi-exemplaar als je zwaar ongesteld bent. Anders lek je mss nog door.

TSS - Deze ziekte kan onder andere ontstaan door het verkeerd gebruik van een tampon, vooral de gewoonte om sterk absorberende tampons te lang in te houden. Hierdoor kan het vaginaalvocht zich ophopen en in de tampon een broedplaats vormen. Staphylococcus aureus kan zich daarin dan gemakkelijk vermenigvuldigen. Hierom wordt ook het gebruik van sterk absorberende tampons afgeraden. De ziekte kan dodelijk zijn (5% van de slachtoffers overlijdt er aan), maar is tegenwoordig wel uiterst zeldzaam. De naam is ontleend aan het feit dat de verschijnselen kunnen leiden tot een shocktoestand. De ziekte komt vooral voor bij meisjes in de puberteit en vrouwen onder de 30. TSS kan optreden tijdens de menstruatie en erna. Het kan zijn dat niet alle symptomen zich tegelijk voordoen.

dit is als je je tampon heel lang inhoudt. als je gewoon voor het slapen een nieuwe gebruikt, en als je wakker wordt een nieuwe is er heus niks aan de hand.

Volgens mij staat er bij elke maat tampon hoe lang je hem in mag houden.
De medium mag je max 8 uur inhouden.
Dus gewoon voor het slapen gaan een schone erin en na 8 uurtjes slapen verschonen.