met spoed hulp gevraagd voor wis

hallo ik heb morgen een wiskunde toets, maar ik snap 1 vraag niet kan jij me helpen hiermee. het haat over het boek getal en ruimte hoofdstuk 1 wiskunde A 4de jaar bij de diagnostische toets vraag 4d snap ik niet? waarom is het niet 3x4x6x6x6?

Dit is wel erg onduidelijk.
Welke methode boek gebruik je en van welk jaar?
En welk antwoord er wel gegeven en wat is de vraag?

Misschien als je de vraag hier post?
Wellicht zijn hier wiskunde nerds maar hebben ze het boek niet?

Maak er een foto van en post deze! Heb je meer geluk denk ik :wink:

Type de vraag hier, dan kunnen mensen zonder dat boek je ook helpen.

Okee: In deze opgave gaat het om getallen van 5 cijfers, waarin alleen maar de cijfers 2, 3 4 5 6 en 7 voorkomen. Hoeveel van die getallen zijn er in het geval dat Elk cijfer meer dan 1 keer gebruikt mag worden en het getal groter dan 54000 moet zijn?

dit is de vraag up

Help me please ! :frowning_face:

en wat geeft je boek als antwoord?

1×4×6×6×6(getallentussen54000en60000)+2×6×6×6×6(getallenboven60000)=3456

haha dit heb ik al in de derde gehad.

3x4x6x6x6?
Bij kansbereken(of hoe noem je dat) moet je altijd het aantal mogelijkheden keer doen.
Aan die 3 kom je omdat het getal boven de 54000 moet zijn en dat de eerste cijfers dus alleen 5, 6 of 7 mogen zijn.
Aan die 4 kom je omdat het getal boven de 54000 moet zijn en het tweede getal een 4 is en dus alleen de opties 4,5,6 en 7.
Bij de verdere getallen boeit het niet welke getallen je gebruikt en kan je het dus gewoon x6 doen.
snap je het een beetje?

Ik heb geen idee, heb het vorig jaar gehad maar ben het (gelukkig) weer vergeten.

Op deze site staan de antwoorden + uitwerkingen van getal en ruimte, kijk daar eens bij.
http://home.hccnet.nl/t.a…kingen%20Hoofdstukken.htm

het is 1x4x6x6x6+ 2x6x6x6x6

Maar dit is het goede antwoord 1×4×6×6×6(getallentussen54000en60000)+2×6×6×6×6(getallenboven60000)=3456 Maar WAAROM is het niet dit antwoord 3x4x6x6x6?

nervure hoe kom je aan het antwoord?

Ow en nu moet je dus nog 3x4x6x6x6 doen
en dat is: 2592.

maar dat antwoord klopt niet mathilde

Ow dan weet ik het ook niet, haha ik dacht toch egt dat het zo moest. Weet je wel het goede antwoord

staat hier boven :slightly_smiling_face:

UP