Met school naar Rome

Zal toch wel? :astonished:

Ik vond dat er in Rome de winkels nooit lekker dicht bij elkaar lagen, zoals hier in Den Bosch, of ik ben niet goed gelopen haha. Wij hadden ook maar één vrije middag te besteden toen, toen zijn we naar de Engelenburcht gegaan.
Anyways. Ik raad je het Hard Rock Café af. Achterlijk duur. 6 euro voor een biertje :S

Wow, dat is wel heel duur! Heb ik ook gehad op de Champs Elysee (Maar dan noem je ook wat, haha. :stuck_out_tongue: )

oh ja! op Termini (wat wij Centraal Station noemen) zitten ook wel een aantal winkels. Wij zaten in het hotel vlak bij Termini dus wij konden altijd nog even snel op Termini naar de supermarkt om wat drank in te slaan enzo. En bij het Pantheon zitten wel wat souvenirwinkeltjes.
Pas wel op bij de Spaanse Trappen trouwens! Dit jaar zijn er bij ons 3 meisjes opgepakt die er zaten te drinken. Officieel mag je niet zitten op de trappen, en onder de 18 mag je niet drinken in het openbaar in Italië. Ze werden aangesproken door een straatverkoper die hun legitimatie wou zien, en die straatverkoper bleek dus achteraf een agent te zijn. Eerste avond spaanse trappen ging het bij ons al mis. Dus daar moet je wel op letten. Ze hadden uiteindelijk met z’n allen zo’n 400 euro boete gekregen, lekker dan…

Good old times. (L) Maar inderdaad biertjes enzo zijn er nog wel redelijk duur (al drink ikzelf niet). En als je op de Spaanse trappen kent kun je rechtdoor lopen en kom je bij Via del Condotti. Leuke winkelstraat of even snel langs te kijken, maar een van de duurste winkelstraten, dus zeker niet om te kopen. :’)

Wow! Dat werd een duur reisje! Bedankt voor de tip! Bij ons gaan er ook leraren mee naar de spaanse trappen dus denk ook neit dat het van drinken komt XD

bij ons is er ook gecontroleerd inderdaad.
omdat er teveel drank werd gebruikt, werd ie voor een avond gesloten :frowning_face:

Toen wij daar waren zaten er alleen maar mensen. =P

Trouwens vlaflip, hoe heette jullie hotel? Wij zaten volgensmij ook vlakbij station Termini en vlakbij een supermark waar we zelf lunch moesten kopen , haha. ;p

Zijn jullie ook naar Pompeï geweest? Gaan wij wel heen :slightly_smiling_face:

Ja, maar officieel mag het dus niet:p
Vaak is het ook gewoon dat de politie zegt dat je niet mag zitten, dus ga je staan en dan is het wel goed. En als ze weg zijn ga je weer zitten. Dat deden wij ongeveer…

Wat ik trouwens ook had was dat ik véél te veel van de Rome-reis had verwacht, dus achteraf viel het een beetje tegen.
En ik ben uiteindelijk ook niet zo’n stedentripfan.

Ga je ook naar Florence trouwens?

Ik ga dit jaar ook! Ga dit topic volgen, hoop dat we tijd krijgen om te winkelen etc. Vast wel :] Ik ga over 2,5 week ongeveer.

Ik ga volgend jaar maar ik vroeg me af wat iedereen 's avonds deed behalve drinken en op de Spaanse Trappen zitten?

Praten met andere leerlingen van scholen.

Bij ons kwam er een groep Duitse mensen op ons af, ik heb toen met een jongen redelijk lang zitten kletsen (in het duits nog wel xD) en toen vroeg 'ie of we niet eens konden zoenen want hij wilde vreemd gaan op z’n vriendin omdat 'ie ruzie had. “Ich habe schon ein Freund, en ik ben trouw aan hem”. Ik ben een beetje naïef, ik denk dat ie steeds daarop uitging :S…

Nee… niet naar Florence. Wel naar Pompeii zoals al gezegd. (; Hoeveel dagen zijn jullie gegaan?

aah ik ga volgend jaar ook met Latijn naar Rome, met het vliegtuig :grinning:
hoop dat wij dan ook dagje vrij krijgen haha.

heeel veel plezier
ik weet geen winkels dus zie maar als upje (:

Even kijken…
Do 16 okt - Reizen
17-18 okt - Florence
19-24 okt - Rome
24 middag, 25 okt - Reizen
10 dagen incl reis dus. Wij gingen met de bus.

ja maar 's avonds chillen eigk alle leerlingen van alle scholen voornamelijk op
de spaanse trappen. 'S avonds gaan er toch geen leraren met jullie mee neem ik aan?

onze school kennende wel. :frowning_face:

Wat maf, naja ik zie dat je 15 bent? Als al je klasgenoten dat ook zijn snap ik het
wel misschien, bij ons was iedereen 17/18/19. Wij gaan in de zesde