Met school naar Rome

Hoi!

Ik ga binnenkort met school naar Rome. Hier hebben we één middag helemaal vrij te besteden (Je mag met de metro en alles). Nu zou ik graag van jullie willen weten, wat zijn leuke (BETAALBARE!) winkels e.d? Bezienswaardigheden hoefje niet te noemen want daar gaan we allemaal al met school heen (:

Alvast bedankt!

Ik kon heir trouwens geen topic over vinden, mocht die er toch zijn, excuzes. :wink:

Winkelen in Rome is bout. Maar ze hebben er heel veel winkels die je hier niet hebt dus ik zou gewoon overal kijken.

Ik denk dat je gewoon moet kijken waar je bent op het moment dat je vrije tijd krijgt. Anders ben je heen en weer aan het rennen (reizen) door de stad heen.
Bovendien, zijn de winkels waar je écht voor naar Rome (/Londen/Parijs/etc.) moet en die dus bekend zijn, vaak veels te duur. De kleine zaakjes zijn onbekend en als iemand ze al kent is dat van een eigen vakantie…als diegene nog het adres weet dan. En dan moet het ook nog eens in de buurt zitten.

:wink:

Geen idee, misschien kan je googlen

Al gedaan idd. Maar er kwamen vooral grote en dure winkels uit… :stuck_out_tongue:

Maar bedankt voor je reactie iig.

We mogen met de metro en alles hè :stuck_out_tongue: dan ben je natuurlijk in 'n paar minuten op plaats van bestemming. & Rome is héél groot, dus kleine zaakjes vindt je neit zomaar! Die moet je wel weten te zitten! Zo’n klein zaakej zit niet zomaar ergens in 'n bekend straatje of in 't regelrechte centrum. Maar bedankt voor je reactie (;

Ah, daar ben ik ook heen geweest met school. Echt goeie tijden.
Je hebt het centraal station, termini als ik me niet vergis. Daar omheen zitten heel veel van die chineese winkeltjes, leuke spulletjes voor weinig. Maar je kunt beter gewoon door Rome lopen, ze hebben er zo ontzettend veel leuke winkel straatjes. Ik wil echt terug :frowning_face:

Haha, ik heb ook ontzettend veel zin om daarheen te gaan. (: Volgensmij zitten wij met het hotel vlakbij een station maar of dat station termini is, weet ik niet.

Bedankt iig! (:

http://www.girlscene.nl/fashion/hotspots/rome

Ohja nu weet ik de naam weer: Via del Corso was ook echt geweldig! Kan ik je ook zeeeeeker aanraden. Gewoon standaard winkels als h&m zitten daar, maar ook ander leuke onbekende winkeltjes (ook wel wat dure winkels trouwens).
Ik ben echt jaloeeeers dat jij binnenkort gaat. En voor 's avonds: SPAANSE TRAPPEN EN DE TREVI (L)(L)

pak de metro naar station Spagna, dat is bij de spaanse trappen.
Hoge hakken aan en een mooi jurkje, en dan maar paraderen langs de winkels
van Chanel en Louis Vuitton. Niet dat je er iets kunt kopen, maar ik vond dat
persoonlijk een super mooie straat, en verder heb je in rome toch vooral veel
standaard winkels (H&m, Zara, etc)

Inderdaad, naar de Spaanse Trappen!
Rome is zooooo leuk he, zeker met school, ik zou zeggen geniet ervan en veel plezier :grinning:

Ik ook, zeker weten de leukste week van m’n leven!! :grinning:

idd, rome is geweldig! Je moet je echt realiseren hoe tof het is terwijl je er bent,
en vooral niet gaan klagen over dat je ver moet lopen (want ja, je moet ver lopen meestal. En er zijn heuvels natuurlijk, en soms moet je die op lopen).
Wij hadden echt heel veel zeurende mensen mee die geen zin hadden om te lopen,
dus die verpesten het een beetje voor zichzelf door al dat geklaag.

Je hebt trouwens maar 2 metrolijnen die als een X door de stad lopen, dus het hoeft niet zo te zijn dat je met de metro zo overal bent!

Maar als ik jou was zou ik mijn tijd niet verdoen met winkelen, Rome is geweldig!

Oh trouwens, ik hou ook heel erg van winkelen hoor, maar in Rome is dat eigenlijk zonde van je tijd, al heb ik het ook wel even gedaan, oftewel: upje want hier heb je niets aan!

zijn er disco’s ?

Bedankt voor alle leuke reacties! (: We gaan al ongeveer elke avond met school naar de Spaanse Trappen. & Het vele lopen ben ik wel gewend, ben deze zomervakantie naar Parijs geweest en daar hel de stad bezichtigd per voet. Pff… toen was ik wel echt kapot aan 't eind van de dag.

Nog iets leuks:
we gaan met 't vliegtuig! (: Dus neit de hele dag in de bus zitten.

Wij gaan volgend jaar met de bus x]
Naja, op zich wel gezellig

Met de bus is 't ook gezellig idd! (: zeker als je met een leuke club bent. Ons wilden ze niet vermoeien met de lange busreis omdat we dan minder van de trip zelf in ons op zouden kunnen nemen. ^^ xd