Met propedeuse naar andere school

Hoi meiden,

Ben net na de zomer begonnen met mijn HBO-opleiding. Deze wou ik heel graag buiten de stad volgen maar was toch niet goed voorbereid en zonder kamer was het reizen niet te doen.
Ik heb toen besloten naar de school hier te gaan maar ik merk dat dit niet is wat ik wil.

Ik zit er dus over na te denken om volgend jaar als nog naar de stad te gaan waar ik heen wil en dan dus wel goed voorbereid en ruim van te voren op zoek te gaan naar een kamer etc.

Mijn vraag aan jullie is nu, is het raar om met je propedeuse naar een andere school te gaan maar wel naar de zelfde opleiding? Mis je veel en is het moeilijker om dan met mensen in contact te komen?

Ik ben namelijk wel zo gedreven genoeg om dit jaar niet te verwaarlozen en niks voor mijn studie te doen, je leert overal wel weer wat van.

Alvast bedankt voor jullie reacties, zou me erg helpen!

Uhh up haha.

Nee het is niet raar. Een klasgenoot heeft dat vorig jaar ook gedaan.
Over het contact leggen, dit jaar zijn de klassen bij ons nieuw ingedeeld dus je zat met ongeveer 2 á 3 bekenden in de klas en de rest was nieuw. Ik weet niet of dit overal gebeurd maar dan is het contact leggen dus niet zo moeilijk;)

Waarom niet? :slightly_smiling_face: Je bent inderdaad goed voorbereid en over die contacten leggen; wij kregen ook jaar 2 nieuwe mensen erbij en die werden ook gewoon meegenomen in de groep. Ligt ook puur aan jezelf :slightly_smiling_face: ik zou er zeker voor gaan!

Dit heb ik ook gedaan. Na de zomer, toen ik mijn propedeuse had gehaald ben ik overgestapt van school. Niet omdat ik het niet naar mijn zin had, maar eigenlijk om dezelfde reden als jij.
Dat heeft wel best wel wat gedoe gehad hoor. Ik heb dat ergens in januari aangegeven aan de school waar ik heen wilde en dat was dus al bekend. Veel met de nieuwe opleidings"leider" gesproken en ik heb me aan het einde van het jaar uitgeschreven bij mijn ene school en ingeschreven bij de andere.
Nu moest de examencommissie nog wel alles goedkeuren, want de kans bestaat nog best dat ik een vak of twee over moet doen.
Dat hangt natuurlijk wel van je opleiding af, maar ga er vanuit dat jouw nieuwe school ook de examencommissie in wil schakelen.
Ze hebben mijn verzoek echter nog steeds niet goedgekeurd. Gelukkig mag ik wel gewoon al in het tweede jaar de lessen volgen en tentamens maken enzo.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn vrienden ontzettend mis. School was gewoon echt zoooo veel leuker door hen. het waren gewoon echt mijn maatjes en ja die mis ik nu wel.
Contact leggen is in principe niet zo moeilijk, maar ik ben naar een heel ander deel van het land gegaan en ik merk gewoon dat de mensen hier iets anders denken dan dat ik gewend was. Dat maakt het wel een beetje lastiger, maar inmiddels heb ik het wel redelijk naar mijn zin. Dit heeft trouwens niets met de overstap te maken denk ik hoor :slightly_smiling_face:

Ik zou het als ik jou was aangeven bij je eigen school en dan een nette mail sturen naar de school waar je heen wil. Dit wordt dan gewoon doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling en dan komt het vast wel goed.
het kost wel wat moeite, maar uiteindelijk is het bij mij gewoon gelukt, op het feit dat ik misschien 1 of 2 vakken over moet doen. Maar dat overleef ik ook wel :slightly_smiling_face:
Vraag maar als je wat wil weten hoor!

Wij hebben een meisje dat eerst in Groningen woonde, maar dat terug is verhuisd naar Duitsland en daarom hier op school zit omdat het dichterbij is. We namen haar meteen op in de groep, en ze hoeft verder niks over te doen, dus maak je geen zorgen TS :slight_smile:

Ik ken ook een aantal mensen die dat gedaan hebben. Wat al gezegd werd, het kan zijn dat je een paar vakken toch nog moet doen. Vaak gaat het wel goed naar mijn idee. Het lijkt me niet raar hoor!

Up! Wil toch nog wat meer reacties :slightly_smiling_face: