met ouders op vakantie $

Ik ga in augustus met mijn ouders op vakantie naar Portugal. Alleen ik zie er nog al tegen op, omdat ik dan de hele tijd met mijn ouders opgescheept zit. We zitten in een apartement en ik heb niet eens een eigen kamer. Verder gaan we allemaal oude kastelen bekijken en daar heb ik nou ook niet echt zin in. Ik wil ook wel graag nieuwe vriendinnen maken, maar ik denk dat ik daar niet echt de kans voor krijg met mijn ouders steeds bij me. Weten jullie misschien wat ik moet doen om het toch nog leuk te maken?

Iedereen gaat met zn ouders op vakantie, of ouders van een vriend/vriendin. Wat is daar zo erg aan? Alsof je de godganselijke dag in die hitte naar kastelen gaat lopen kijken, alsof je de hele vakantie geen strand of water ziet. Kom op joh, de meeste doen wel is wat cultureels met hun ouders als ze op vakantie gaan. Wees blij dat je gaat. En volgens mij zit je alleen savonds en smorgens met je ouders in het appartement…
Overdrijf je ook niet een beetje, ik denk echt niet dat je 2 weken lang van 10 uur smorgens tot 18u savonds kastelen gaat kijken bijvoorbeeld.

portugal lijkt me een heel mooi land, dus zo erg kan je je denk ik niet vervelen. ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent, maar als je ouders een keer een dagje kastelen gaan bekijken, kun je vragen of je niet een dagje aan het strand mag liggen lezen/muziek luisteren? en als je niks alleen mag doen, je ouders overhalen leuke dingen te doen die jij wilt zien daar (shoppen, waterpark zoiets)

Nee, we gaan niet elke dag kastelen bekijken. Maar mijn ouders houden niet echt van niks doen. Dus ze willen het liefst elke dag iets cultureels doen. En ik weet dat ik blij moet zijn dat ik ga enzo. Maar ik had liever iemand van mijn eigen leeftijd mee gehad.

Jaa dat snap ik, ik ben vorig jaar voor het eerste met mn beste vriendin mee gegaan en zij is enigskind, dus het was voor haar ook een stuk leuker dat er iemand mee was, dan altijd dr ouders. En dit jaar ga ik ook, dus misschien kan je een vriendin mee nemen? Of als het nu te laat is, kan je altijd voor volgend jaar kijken. En ik weet dat dag in dag uit kastelen kijken niet leuk is, maar ik ben in turkije naar zn ruine(?) of naja, overblijfselen van iets gaan kijken en daar was ook meteen een stadje, dus zijn we gaan winkelen. Maar we gingen in de carnavals vakantie dus dan is het nog wel te doen om overdag dingen te ondernemen.

Ik ehb geen idee, mijn ouders (en de ouders van die vriendin) zijn allemaal van het niks doen, en we worden savonds pas actief op vakantie. Maar er zijn toch nog wel momenten dat je gewoon naar het strand gaat ofzo?

Ik hou van culturele uitstapjes (: Je kunt het ook zien als een plek waar je leuke foto’s kan maken.
Ik denk niet dat je dat elke dag gaat doen, je kunt je ouders ook vragen om twee rustdagen.

Ja, we gaan vast wel een paar keer naar het strand. Maar ja, mijn moeder vind dat niet echt zo leuk, dus ze wil heel snel weer weg.
Maar misschien ontmoet ik daar wel gezellige mensen en komt het wel goed =)

ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk niet dat je ouders je zomaar bij vreemden achterlaten xD
Maar kan je geen vriendin meer meenemen? Of is alles al geboekt?

Toen ik trouwens in portugal was, was in 2007 geloof ik. Toen hadden we zn appartement, en gingen we elke dag op ons gemakje wakker worden, ontbijten enzo en dan rond 12u naar het strand. En tussen 17u en 18u terug lopen want het was lekker dicht bij, en elke avond gingen we daar uit eten en winkelen. En we zijn ook een keer naar een waterpark gegaan.

maaaaaar kan je niet met je ouders afspreken, dat je bijvoorbeeld smorgens als het niet zo heet is, culturele dingen gaat ondernemen, en dan smiddags rond 12u 13u naar het strand tot etens tijd?

Je gaat er niet dood van. Bovendien zouden heel veel meiden blij zijn als ze eens een keer op vakantie gaan. En culturele dingen doen is toch gewoon leuk? Beter dan helemaal niks doen behalve met je luie reet in de zon liggen bakken.

Ik ga nooit op vakantie.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar totaan vorig jaar ben ik ook met mijn ouders meegegaan.

Ehm, ik ga ook altijd met mijn ouders op vakantie en het is altijd gewoon heel erg gezellig. Ik ga altijd ook gewoon zwemmen of zo, of naar het strand, weet ik veel, gewoon leuke dingen doen :slightly_smiling_face:

En jullie gaan vast ook nog wel andere dingen doen dan kastelen bezoeken hoor, maak je geen zorgen (:

Ik vind het juist leuk om met mijn ouders op vakantie te gaan x)

Ik ben 15 en ik snap het ook wel dat ze me niet zomaar bij anderen zullen achterlaten. Maar misschien een paar vriendinnen met wie ik kan gaan zwemmen ofzo. Lijkt me wel gezellig.
En jammer genoeg kan ik geen vriendin meer meenemen.
Waar in Portugal ben je geweest? =)
Ja dat zou ik misschien wel af kunnen spreken. Haha ik zal het een keer overleggen met ze.
Thanks voor de tips. :slightly_smiling_face:

Ik vind het juist leuk om culturele dingen te doen.

Hee, ik ga ook in augustus met m’n ouders naar Portugal, in een appartement. :’)

ik ben in albufeira geweest, en een of andere plaatsnaam. Zal die zo wel is opzoeken, het was best een bekende plek waar redelijk veel nederlanders heen gingen. We hadden ook een zwembad bij het appartement, dus toen was ik 12 en dan maak je makkelijker vrienden, en ik had mn broertje en zus mee dus viel het wel mee. Waar ga jij heen?

En ik ga dan wel met een vriendin mee, en betaal mn hele vakantie zelf (oke mn vader omgepraat voor de tweede keer) maar dat kan je toch ook regelen? met je ouders, dat je dan 1 vriendin mee neemt, als haar ouders het ook goed vinden enzo?

Leuk ! =) Waar in Portugal dan?

Ik ga naar Cascais dichtbij Lissabon. Ik weet niet of dat zo’n bekende plek is.
Ja, voor volgend jaar kan ik dat wel regelen denk ik. Dan ben ik al 16, dus dan zal het vast wel mogen denk ik =)

Ik heb geen idee hoe het heet haha, zal t straks aan m’n moeder vragen als ze thuis is ^^