Met olijfolie in de zon

Ik ben dus met olijfolie op mijn gezicht in de zon gaan liggen, DOM dus. Nu heb ik allemaal bultjes op de zijkant van mijn gezicht die op muggenbulten lijken.

Help??

Ja niet zo snugger inderdaad :’)
Zal vanzelf wel weg gaan.

Komkommer, yoghurt zijn middeltjes die de ‘brand’ een beetje uit je huid kunnen trekken.

Oei. Pas de volgende keer sowieso op met olie op je gezicht :slight_smile: Probeer het verder te koelen en te kalmeren zoals hierboven staat en smeer goede crèmes op je huid die geen parfum bevatten. Succes!

Aloë vera gel misschien of calendulazalf. Inderdaad niet slim, volgende keer enkel een gezichtsolie met spf gebruiken.

Moet je inderdaad nooit doen, je legt jezelf dan eigenlijk in een kokend hete koekenpan. Het is ook niet waar dat men bruiner wordt door insmeren met olijfolie, het versnelt alleen het zon-proces (slecht).
Dat is wat ik laatst eens gelezen had, want zelf wilde ik ook wel eens olie proberen. Dus voor de mensen die het toch willen doen: NIET DOEN, het is ontzettend slecht voor je.
Ik wil je nu niet bang maken, hoor. :flushed: Zoiets kan gebeuren en als het eens gebeurt is dat ook weer niet zo’n ramp. Verder voor de TS nu even uit de zon blijven, zodat het langzaam zelf weg kan gaan.

En waar haalde je vandaan dat dat wel een goed idee was? Als ik vragen mag.

Ik kan mezelf niet verbergen voor de zon in een warm Land haha

@ vriendin

een groene thee maken en achteraf met het afgekoelde theezakje zachtjes over je gezicht wrijven. De groene thee zal je gezicht een verfrissend gevoel geven en het helpt tegen roodheid. Je kan ook het zakje een 10-tal minuten op de rode bobbeltjes laten liggen. Elke dag 2x doen. Ik doe het bij puistjes. Moet wel groene thee zijn

succes

huh waarom zou je dat doen uberhaupt

Yoghurt helpt goed voor verbrande huid

Ik hoop dat je je lesje hebt geleerd met dit. Je verbrand de volgende keer echt levend als je met olie in de zo’n gaat liggen.
Voor 3x per dag smeren met aloë Vera of iets anders wat verzachtend werkt en de brand eruit haalt.

tja dat kon ik niet weten. Doe een hoed op :stuck_out_tongue:

Aftersun met Aloë-vera extract.
Geen slim idee om je met olie in te smeren, om zogezegd vlugger bruin te worden.
Gebruik dan liever zelfbruiner.