Met of zonder

Hoi dames,

Ik heb een vraagje.
Ongeveer 2 maanden heb ik seks met mijn vriend. Hij was geen maagd meer maar hij is mijn eerste vriend waarmee ik seks heb.
Mijn vriend heeft van te voren alleen seks gehad met een condoom. En zelf ben ik al jaren aan de pil.
Zelf gebruiken we altijd een condoom. Nu is mijn vraag of het ‘veilig’ is om zonder condoom seks te hebben.
Wat vinden jullie?

Tegen zwangerschap ben je gewoon veilig, omdat je aan de pil zit. Maar de pil beschermt niet tegen soa’s

-Heb jij ooit orale seks gehad zonder condoom?
-Heeft hij ooit orale seks gehad zonder condoom? (kans is klein dat hij daarvan iets kreeg)
My opinion, laat het testen bij de GGD voor alle zekerheid, volgens mij is dat gewoon gratis.

Ik zou wel even een test doen om te kijken of een van jullie misschien een soa heeft

Dat zou ik ook even doen ja. Hij kan dit wel zeggen, maar je weet maar nooit. Als je allebei een test laat doen is het duidelijk.

Weet wel dat niet op alle soa’s getest kan worden. Je loopt dus nog steeds een risico, dus doe het alleen als je hem 100% vertrouwt!

Alleen doen als je echt zeker bent dat hij geen soa heeft! Als je niet zeker bent zou ik toch een test doen. Als jullie geen soa hebben is het niet nodig omdat jij aan de pil bent.

Ik zou met condoom blijven vrijen, da’s dubbel safe. Er is namelijk een miniscule kans dat je toch zwanger wordt met enkel de pil. Als je ook een condoom gebruikt dan ben je gewoon 10000% zeker dat het goed zit! Maar normaalgezien is het wel te betrouwen :slightly_smiling_face:

Altijd eerst een test laten doen !

precies ^