Met kanker schelden

Wat vinden jullie van het met kanker schelden?
Zelf heb ik er opzich geen problemen mee, behalve als het echt als bijvoegelijknaamwoord wordt gebruik van: Dit is kankerleuk! Want kanker is helemaal niet leuk -.-’’
Sorry als hier al een topic over is ik ben te dom voor zoekfunctie…

Ik gebruik dat woord niet meer vaak, maar als ik pijn heb zeg ik wel ‘‘dat doet kk pijn’’. En mijn familielid en kennis hebben ook kanker gehad. Ik doel niet op hen maar om mijn zin een emotionele waarde te geven (:

Het klinkt ordinair en dushi/achterbuurt achtig.

Ik doe het zelf ook (sorry mensen)

Dushi is gewoon een surinaams woord maarja. :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik vind het een lelijk en arrogant woord :’)
maar dat is ws ook omdat het in belgië zelden word gebruikt ;p

Alweer een discussie over schelden met kanker? Ben ik nou gek of heb ik dit al vaker langs zien komen?
Maar goed ik scheld niet met kanker omdat ik mensen er niet mee wil kwetsen, ik verbeter mensen ook met ‘kei’ als ze kanker zeggen in het bijvoegelijknaamwoord. En idd, ik kan er ook niet tegen als mensen iets kankerleuk of kankerlekker vinden

Ik gebruikte het eerst heel veel, vond het niet erg zolang je het maar niemand letterlijk toewenste. Nu is de moeder van een hele goede vriendin van mij er paar maanden terug aan overleden en ben ik er wel ongeveer van genezen. (Terwijl ik daarvoor ook familie eraan verloren had enz.)

Ja, oke?
Je weet toch wát een dushi is :’)

ja zo’n topic hadden we nog niet.

Ja dus XD

ik doe het absoluut niet, je kunt er mensen echt heel erg mee kwetsen

Mijn oma had baarmoederkanker, mijn opa overleed aan kanker maar ik scheld er wel mee… Bij mij is het echt een woordje dat heel snel uit je mond komt en dan kom je er een paar seconden later achter dat je het hebt gezegt.
En ja, je kan er mensen mee kwetsen maar het best een woord dat vaak word gebruikt als scheldwoord, in het stadje waar ik woon dan.

Nee, dat doe ik nooit. Ik vind het mongolisch en goedkoop klinken, en dan krijg je dat gezeik van: ‘OOOOH NOOOOOOOOH mijn overgrootopa kende iemand en die had dat en nu ben ik gekwetst!’ (ja oké, misschien niet ZO erg, maar je weet wel).
Ik scheld sowieso nooit met ziektes.

ik scheld er wel eens mee, maar noooit als ik niet zeker weet of er iemand in de buurt is die ik er mee kan kwetsen
ik scheld er niet veel mee ofzo, zo nu en dann
in mijn familie zijn er ook mensen aan overleden maar ik voel me niet kutter als ik het woord dan hoor ofzo ;]

Mensen die dat woordje gebruiken hebben hersens in hun kont zitten.

Tis zogenaamd stoer om zo te praten.

ik begrijp echt niet waar mensen die het gebruiken hun hersenen hebben zitten. (indd in hun kont?)

Vorig jaar is mijn oom overleden aan kanker. Ong een week later stapte ik met twee vriendinnen de bus in bij de halte op school. Achter in de bus zaten een paar brugpiepers die ruzie hadden. Een meisje dat denkt dat ze heel stoer is zat een jongen de hele tijd met kanker te schelden( Kankerkankerkanker bolle en bladiebla) Eerst liet ik het gewoon gaan, maar na een tijd vond ik het echt vervelend en kon ik er niet meer tegen en heb ik er wat van gezegd. Dat meisje en haar vriendinnen hebben de hele rit naar huis geen woord meer gezegd, uit schaamte :grinning:

Hele verhaal.
Ik vind het echt respect loos om kanker te gebruiken en al helemaal als je het gebruikt als je in gezelschap bent met iemand die net een familielid verloren heeft.

Zo is mijn neef een paar maanden geleden overleden, mijn vriendinnen’’ gebruiken toen gewoon het woord als scheldwoord enzo

Nee vind het eigenlijk niet kunnen. Soms kan ik mezelf ook niet inhouden maar dan moet ik wel heel kwaad zijn.

Maar ik snap sowieso niet waarom mensen met een ziekte vloeken of dingen zeggen zoals kankerlelijk of kankerleuk en al die zooi dat slaat nergens op -.-’

Ik vind dat respectloos. Mocht ik toch ene keer schelden met kanker slaat me vader me dood :stuck_out_tongue: Hij heeft kanker gehad en wordt woedend als ie iemand ziet of hoort die met kanker praat xD

Het ergste wat ik pas las op hyves is:
‘‘Had je maar kanker dan had je in ieder geval nog iets!’’

Dat is toch te ziek voor worden ?!