Ik vroeg me even af hoe dat bij jullie gaat.
Ik heb bijna nooit een feestje, maar als ik dat wel heb vraagt m’n vriend heel vrolijk of hij mee mag. Ik vind het heel gezellig om samen met hem ergens heen te gaan dus ik heb afgelopen 2x gewoon ja gezegd!
Maar hij heeft heel vaak feestjes en vraagt mij nooit mee. Ik wil me aan 1 kant niet opdringen, want ik wil hem ook de kans geven om gewoon een avondje alleen met z’n vrienden te zijn. Toch vind ik het jammer. Daarbij is hij best vaak naar een verjaardag of feestje als ik alleen thuis ben. Daarom vroeg ik pas toch een keer of ik mee mocht: maar hij zei dat het eigenlijk alleen voor vrienden was en dat ik het waarschijnlijk niet leuk zou vinden. Nouja, dat lijkt me een subtiele ‘nee’, vond ik ook niet erg. Maar ik heb wel verteld dat ik het wel eens leuk zou vinden om een beetje zijn vrienden (van bijvoorbeeld voetbal, of studie) te zien, dus als de volgende keer aanhang wel welkom is bijvoorbeeld. Hij heeft me nu - best veel feestjes - later nog niet meegevraagd, maar lijkt me sterk dat nog steeds NOOIT iemand een vriend/vriendin meeneemt?
Hij is wel heel lief en hij is altijd graag bij me…
Maar ik vraag me toch een beetje af waarom hij me nooit een keer meevraagt
Ik vind het zelf heel normaal namelijk om samen te gaan. Maar waarom vindt hij het dan wel normaal om naar verjaardagen van mijn vrienden te gaan, en niet andersom…? Is dat iets mannelijks?
Daarom wilde ik weten hoe dat bij anderen gaat!
Alvast bedankt