Met je vriend naar feestjes?

Ik vroeg me even af hoe dat bij jullie gaat.

Ik heb bijna nooit een feestje, maar als ik dat wel heb vraagt m’n vriend heel vrolijk of hij mee mag. Ik vind het heel gezellig om samen met hem ergens heen te gaan dus ik heb afgelopen 2x gewoon ja gezegd!

Maar hij heeft heel vaak feestjes en vraagt mij nooit mee. Ik wil me aan 1 kant niet opdringen, want ik wil hem ook de kans geven om gewoon een avondje alleen met z’n vrienden te zijn. Toch vind ik het jammer. Daarbij is hij best vaak naar een verjaardag of feestje als ik alleen thuis ben. Daarom vroeg ik pas toch een keer of ik mee mocht: maar hij zei dat het eigenlijk alleen voor vrienden was en dat ik het waarschijnlijk niet leuk zou vinden. Nouja, dat lijkt me een subtiele ‘nee’, vond ik ook niet erg. Maar ik heb wel verteld dat ik het wel eens leuk zou vinden om een beetje zijn vrienden (van bijvoorbeeld voetbal, of studie) te zien, dus als de volgende keer aanhang wel welkom is bijvoorbeeld. Hij heeft me nu - best veel feestjes - later nog niet meegevraagd, maar lijkt me sterk dat nog steeds NOOIT iemand een vriend/vriendin meeneemt?

Hij is wel heel lief en hij is altijd graag bij me…
Maar ik vraag me toch een beetje af waarom hij me nooit een keer meevraagt :angel:
Ik vind het zelf heel normaal namelijk om samen te gaan. Maar waarom vindt hij het dan wel normaal om naar verjaardagen van mijn vrienden te gaan, en niet andersom…? Is dat iets mannelijks?

Daarom wilde ik weten hoe dat bij anderen gaat!
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Mijn vriend had gisteren ook een feestje maar had mij ook niet mee gevraagd. Heb het ook pas bijna 2 maanden met hem. Ik vind dat niet zo heeel erg, ik bedoel dat voorstellen aan zijn vrienden komt van zelf wel. Op zijn verjaardag bv?

Misschien wil jou vriend wel feesten met zijn vrienden zonder dat jij erbij bent? Misschien moet je het hem vragen waarom hij jou niet mee vraagt?

Mijn vriend vraagt mij eigenlijk altijd mee, ik ben meer degene die zegt dat ik niet zoveel zin heb of al wat anders heb. Maar ik kan het ook heel erg goed met zijn vrienden/vriendinnen vinden dus dat scheelt ook haha. Ik moet toegeven dat ik soms ook zoiets heb van, mm ik ga nu niet mee want ik vind dat hij ook gewoon tijd met zijn “mensen” moet doorbrengen.

Waarom zeg je zelf niet eens van, goh ik ga eens mee! Misschien denkt hij dat jij zijn vrienden bv niet leuk vind.

Hm, ik ga eigenlijk ook niet zo vaak mee met hem. Wel naar verjaardagen van vrienden, maar dan zijn er ook vriendinnen van me. Laatst was ik ook wel uitgenodigd (via hem dus), maar ik had daar niet zo’n zin in, omdat ik dat meisje gewoon niet zo aardig vindt.
Eigenlijk heb ik hém nog nooit meegenomen naar een feestje haha!
Nouja, als hij met vrienden thuis gaat zitten (vanavond is alweer de derde avond dat hij bij een vriend gaat zitten, dan spreek ik hem ook gewoon 3 dagen niet… vind ik wel jammer!) ga ik eigenlijk nooit mee. Was 1x wel meegegaan, kan het ook wel goed met ze vinden, maar ik heb dan ook zoiets van ‘ga maar lekker met je vrienden zitten, ik ga wel naar vriendinnen toe’. Ik heb het met mijn vriendinnen toch iets leuker dan met zijn vrienden haha (a) Maar we zitten ook wel is met zn alleen bij elkaar, dus jaa. Ik weet niet, maak me er nooit zo druk over.

Ik denk dat je het gewoon een keertje moet vragen! En ik denk dat hij denkt dat jij het niet zo leuk vindt ofzo. Dus aangeven :wink:

Bedankt voor je reactie!

Nouja, ik heb al een jaar met hem…
Ik weet ook dat hij juist graag bij me wil zijn en zich sowieso niet schaamt voor mij ofzo :wink: Ik heb meer het idee dat hij het ‘niet stoer’ vindt om een keer met zijn vriendin te komen, en dat hij populair wil doen omdat hij dan ‘onafhankelijk’ overkomt ofzo. Terwijl het toch heel normaal is om je vriend(in) mee te nemen op een feestje waar jongens EN meiden komen?

Thanks!
Tsja, ik ken zijn vrienden dus niet echt en weet niet of ik het met ze kan vinden, haha. Maar juist omdat ik echt nooit ben meegegaan denk ik, nu mag ik toch wel 1x mee?

Ja, ik vind het wel normaal dat er op een feestje jongens met hun vriendin komen of andersom.
Hebben zijn vrienden geen vriendinnen?
Want ik kan het me denk ik wel voorstellen dat als zijn vrienden ook hun vriendin meenemen, dat het dan anders is. Misschien -niet lullig bedoelt!!- denkt hij dat hij dan heel de avond bij jou moet zitten op zo’n feestje?

Hm, lijkt me inderdaad wel allemaal beetje onlogisch… heb je al gevraagd of zijn vrienden niet ook vriendinnen hebben die ze meenemen? Of dat er altijd alleen maar jongens komen ofzo? En hoe weet hij nou dat jij het niet leuk vindt, moet je toch eerst meemaken en dan pas weet je het :slightly_smiling_face:

Mijn vriend weet dat ik ‘m echt niet leuk vind als hij bij zijn vrienden is, dus hij neemt niet eens de moeite om te vragen of ik mee wil. :’)

Ik zou het gewoon vragen, niet moeilijk over doen in elk geval.

Ik heb nu bijna 4 maanden met mijn vriend, en hij vroeg me al mee toen we net 2 weken hadden naar de verjaardag van zn oma :wink: eigenlijk gaan we naar alle verjaardagen samen, als we allebei kunnen in ieder geval!

Maar als ik het goed begrijp dan nodigt je vriend zichzelf ook uit als jij een feestje hebt! Waarom doe je dat andersom niet precies op zo’n zelfde manier? Als hij zichzelf mag uitnodigen dan mag jij dat toch ook!

En als hij dan zegt… nee dat vind je vast niet leuk of nee, je kent ze toch allemaal niet… dan zeg je… nee ik heb ook nog nooit de kans gekregen ze te leren kennen of ik heb nog nooit de kans gekregen om te kijken of ik het leuk vindt!

Succes ermee!

Mijn vriend en ik doen eigenlijk alles samen…

Klopt, maar het verschil is dat ik het leuk vind als hij mee gaat en hij niet als ik meega :angel:
Maar ik zal het volgende keer nog eens proberen!

Dat is waar ja, zal ik ook zeggen!
Ik wil er alleen niet teveel over zeuren, want als hij het gewoon leuker vindt als ik niet meega dan ga ik mezelf niet opdringen. Niet dat hij zich straks ‘verplicht voelt’ om me mee te nemen, omdat ik dat zo graag wil :angel:

Ja, dat zou ik inderdaad ook niet leuk vinden,
maar als hij met mij meegaat gaat het ook gewoon goed :slightly_smiling_face:
Zitten we ook echt niet de hele tijd bij elkaar en praat hij gewoon met mijn vrienden!
Bedankt iedereen!

Op 'voetbal’feestjes wordt soms aardig wat gedronken, misschien denkt je vriend dat het voor jou niet leuk is om mee te gaan naar een feestje waar hij wsl toch dronken wordt?

Mijn vriend neemt mij ook nooit mee naar verjaardagen en feestjes. Ik ken zijn vrienden ook nog niet zo goed.
Ik weet dat andere vriendinnen van zijn vrienden wel gaan maar die hebben zelf een vriendinnen groep en ze kennen elkaar ook al jaren. Soms vind ik dit ook heel lastig maar ik wil me ook echt niet opdringen