Met je ouders praten over seks

Ik hoor nu en dan meisjes (ook hier op girlscene) zeggen dat ze nooit over seks praten met hun ouders en het ook verzwijgen als ze seks gehad hebben.
Ik zelf vertel men ouders NIKS, ik durf het gewoon niet. Het is heel raar want thuis zijn we open over seks, zeker de laatste jaren. Maar ik ben echt doodsbang dat men ouders zouden ontdekken dat ik geen maagd meer ben. Heel vreemd want ik zeg mijn mening wel over seks maar ik durf gewoon niet toe te geven dat ik al seks heb. Echt ik ben gewoon doodsbang dat ze het zouden ontdekken, vooral omdat het niet men een vast vriendje was.

Maar eigenlijk wil ik vooral weten hoe jullie met jullie ouders over seks praten :slightly_smiling_face:

Ik heb alles gewoon tegen mijn moeder verteld, vanaf het begin. Then again, ik ben een uitzondering.

Ik praat met m’n ouders helemaal niet over seks. Nooit.

ik heb nog geen seks . maar ik ben wel heel open wat betreft dit onderwerp . mijn ouders zijn gescheiden, dus ik praat het meest hierover met mijn moeder .

misschien moet je dat ook eens proberen…
wie vertrouw je het meest in huis? vertel het hem/haar voorzichtig… je kan het niet eeuwig verzwijgen .

-

Ik praat daar nooit over met mijn ouders of familie en als het daar over gaat dan gooi ik het op een ander onderwerp haha.

Ik praat nooit met m’n ouders over seks. Ik heb weleens toen ik jonger was aan m’n ouders gevraagd of ze nog seks hadden, tja ik weet niet waarom ik dat stelde maar wilde dat gewoon weten. Toen zeiden ze gelijk ; nee, dat is niet meer normaal op onze leeftijd en toen werden ze gelijk een beetje rood. Dus nee bij ons is het wel een `beschamend` onderwerp. Mijn vader kan er nu nog steeds niet normaal op reageren, hij zegt nog steeds dat wij van de ooievaar komen.

Ik zou het echt niet kunnen, maar het komt bij ons ook niet echt ter sprake omdat ik geen vriend heb (gehad).

Misschien wel als ik andere ouders had gehad :’) en zelf opener was geweest.

We zijn wel redelijk open over seks in het algemeen, maar ik bespreek echt niet m’n seksleven met hun :’)

Ik ben nog maagd, maar ik zou echt niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken haha. Ik denk dat ik gewoon mijn mond hou over sex ;’)

Hm, nee ik heb het daar niet over met mijn ouders. Ik heb daar ook totaal geen behoefte aan. Zij bespreken hun seksleven toch ook niet met mij? :’)

Ik vind het nog steeds erg awkward, ookal ben ik 19. Maargoed, we hebben het er wel over, vooral over de pil en condooms enzo. M’n moeder wrijft het er nog steeds iedere keer in. Maarja, over mn seksleven heb ik het niet, ik hoef het tenslotte ook niet van mn ouders te weten…

dan ben je toch juist niet open over seks? Lekker hypocriet. Zeggen dat je het bij andere raar vind maar je doet t zelf ook niet.

Nee ik vertel het niet, maar dat komt omdat ik geen vriendje hebt, dus ze kennen hem niet en dat klopt natuurlijk ergens niet.

met me moeder wel, maja wij zijn ook echt close =3
maja het is niet zo dat ik der vertelde dat ik sex heb gehad, denk dat ze dat wel gewoon wist na een tijdje…
ben ook gewoon naar de toe gegaan toen het condoom is geschuurd xD

@insperatieloos2 oeps ja formulerings-foutje, die ‘het is heel raar’ sloeg op mezelf :’) ik bedoel dat ik het raar vind van MEZELF dat ik het niet durf op te biechten terwijl ze thuis heel open over seks zijn. Nee dat sommige niet zo open over seks zijn snap ik wel hoor.
En haha begrijp me niet verkeerd ik wil ook écht niet weten hoe het seksleven van mijn ouders is :’) (ik weet nu soms al teveel)
@Heyworth, ja heb ik ookwel! Lekker je mening geven en grapjes maken over seks enz maar de waarheid vertellen… Hmm toch maar niet :grinning:

Ik heb het samen met mijn vriendje aan mijn moeder vertelt, gewoon omdat ze het dan weet en dat ze niet onverwacht moet binnen komen :stuck_out_tongue:

En als er iets is ofzo, dan kan ik er ook altijd over praten met haar ivm seks dan.

Het is gewoon zo anders als je een vriendje hebt nee? :slightly_smiling_face: Het is immers gezond en vanzelfsprekend dat koppels seks hebben :stuck_out_tongue: