met iemand gaan

Hoi iedereen,

wat is het verschil tussen : met iemand gaan en verkering?

Ik wist niet dat daar een verschil tussen zat?

o dacht ik xd

Dat is hetzelfde toch?

Volgens mij is dat gewoon hetzelfde hoor. xD

Sommige mensen zeggen wel eens: ik ben met hem geweest, en dan bedoelen ze ik heb met hem gezoend.
Maar met ‘ik ga met hem’ bedoelen ze dan meestal weer dat ze verkering hebben.

Naar mijn mening is het hetzelfde.

Met iemand gaan is toch dat je nog niet officieel verkering hebt maar niet meer met een ander zoent?

Dat is mij ooit verteld :grinning:

In het engels is het ‘seeing someone’ en ‘going steady’.
En dat is ook hetzelfde.

Nja met iemand gaan kan ook voor een avond zijn geweest, dan ben je met diegene wezen zoenen… Althans, dat wordt ook vaak zo gezegd.

Ik dacht dat met iemand gaan is, dat hij je vriendje is. …
En verkering hetzelfde dus.

Als wij zeggen: “Die zijn met elkaar gegaan” bedoel we met elkaar gezoend.
En als we zeggen “Zij gaan met elkaar” dan is het verkering, maar dan minder kinderachtig.
Eigenlijk best verwarrend

verkering lijkt me duidelijk.
Onder ‘met iemand gaan’ versta ik scharrelen.

Met iemand gaan fietsen
Met iemand gaan dansen
Met iemand gaan schilderen

Nee het is het zelfde geloof ik. Volgens mij is ‘met elkaar gaan’ iets Vlaams. Gezien op KETNET :stuck_out_tongue:

Waar ik vandaan kom bedoelen ze met bijv. ‘Ik ben met Jasper geweest’ of ‘Ga dan met Jasper’ dat je dus met Jasper gezoend hebt/moet zoenen (: Maar volgensmij is dat niet in heel Nederland zo, want toen ik het op vakantie zei waar ze allemaal uit Gelderland/Brabant/Zuidholland kwamen, snapte niemand er wat van :stuck_out_tongue:

Ik dacht dat dat ongeveer hetzelfde was.

Bij ons (ja ik zeg dat bijna nooit eigenlijk, maar de meeste mensen wel bij ons op school en in de buurt enzo) dan zeggen ze; Ja pietje is met jantje gegaan, en dat is dan dat ze gezoend hebben maar niet dat ze hebben ofzo. en verkering gewoon dat ze hebben.

ik woon in overijssel en hier gebruiken we dat ook niet haha

Met iemand gaan is gwn alleen zoenen. En dat is gewoon door de lol. Beetje aankloten, ff gezellig contact. En dan weer naar de volgende. Dus niets vast met iemand hebben. Alleen omdat het lekker is. x]

En verkering is gwn dat je officieel alléen met 1 iemand zoent, en dat is dus je vriend.