Met hem op reis; ouders...

Hoi,
Mijn vriend (sinds 4,5 maand) zijn ouders hebben een huis in Frankrijk en hij heeft gevraagd of ik in de vakantie niet voor een weekje meewil met hun.
Nouja, wíllen is geen probleem. Mogen wel.
Hij was onlangs een keertje bij mij thuis terwijl mijn moeder er niets van wist en toen kwam ze vroeger thuis dan verwacht en heeft ze dat dus ontdekt, daarom zegt ze nu dat ze nog eens stevig moet nadenken of ik dat wel verdien.
Ik wil het echt supergraag, maar zijn moeder wil graag op 17 januari de tgv-tickets bestellen dus moet ik iets zien te vinden dat mijn ouders kan overtuigen.
Heeft iemand dit ook al gehad en/of heb jij een ideetje hoe ik ze kan overtuigen? Ik wil echt zooo graag mee ! x

pfff. dat is wel lastig ja :astonished:
Je kunt in ieder geval altijd nog:

# zielig kijken
# smeken
# je moeder helpen met klusjes enzo doen.
# aardig zijn tegen iedereen thuis…
Blabla, echt zo’n engel zijn, bij mij werkt 1 van die dingen meestal wel :stuck_out_tongue:
Ik hoop voor je dat je mee mag!

‘speel’ de perfecte dochter (:

gewoon met je moeder praten
want als je ineens heel lief gaat doen heeft ze je toch door
en bij mij werkt dat averechts
dus gewoon een keer serieus met je moeder praten
SUCCES

je bent 17;je moet gewoon proberen om je ouders te bewijzen dat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt.
Ik ben deze zomer een week naar turkije geweest met mijn vriend en ik heb gewoon mijn ouders gevraagd of ik meemocht;ze maakten er echt geen probleem van.en bij ons waren er geen ouders bij en ik ben een jaar jonger dan jou.

praat gewoon met hen en zeg dat je voor 17/01 moet laten weten of je meegaat.(probeer ook om niet te schreeuwen als ze zeggen dat het niet mag,vraag gewoon waarom ze je niet vertrouwen enzo.altijd rustig blijven ^^)

succes xD

sorry, in verkeerde topic gepost

dat was wat ik ook wou zeggen idd

laat jouw ouders praten met zijn ouders?
en anders praat jij gewoon even goed met je ouders… ze vinden het vast wel goed dan…

Laat ze met die ouders bellen, nodig je vriend uit te eten, laat foto’s zien van waar je heen gaat, adressen, telefoonnummers. Zorg ervoor dat ze precies weten waar jij bent en met wie, dan zijn ze al een stuk geruster.

HUH? Ik dacht dat je al meer dan een jaar samen was…?
JIj bent toch van; Plakboek voor Vriend?

praat met je ouders,
zij zijn ook jong geweest :slightly_smiling_face:
heb goede argumenten & vertel ze dat het echt een goede jongen is,
of stel ze aan hem & zijn ouders voor etc voor het vertrouwen

en?
heb je al met je moeder gepraat?
of heb je een andere techniek bedacht?

Ik vroeg vandaag wat ze er nu uiteindelijk van vonden en het antwoord is; nee.
Zoals KAARSxVET al opmerkte was ik idd lang samen met mijn vorig vriendje (2jaar) en daarom zeggen ze dat 4 maand nu te kort is om al te beslissen om samen op reis te gaan.
Ik bleef rustig en heb ze proberen overtuigen; zijn ouders zijn mee, we slapen apart, hij gaat de week ervoor een week naar barcelona dus dan zie ik hem 2 weken niet, ik zal mijn best doen op school, ik ben al de hele tijd zo vriendelijk, toch? - maar niets hielp. Zelf toen ik zei dat hij volgend jaar een jaar naar Peru gaat studeren en ik dus dan ook niet met hem op reis kan zei mijn vader; nouja die 2 weken zijn dan al een test van hoe het volgend jaar zal zijn. Grr, ik ben zo boos/verdrietig !
Mijn vriend uitnodigen; mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is echt heel streng (er mogen geen vriendjes binnen voor ons 18 jaar, zelfs dat vriendje waar ik 2 jaar mee samen was niet!) en bij mijn moeder is mijn vriend al binnengeweest maar die blijft maar doorzeuren over dat vorig vriendje (dat ze hem beter vond enz…)
Zijn ouders demijne laten overtuigen is ook geen optie want zijn moeder wil supergraag dat ik meega maar ze zegt dat ze zich niet wil moeien in de opvoeding van mijn ouders.
Dusja :frowning_face:. x

Ah das echt balen! Ik snap echt wel hoe je je voelt! Je kan eventueel proberen het nog een keer te vragen (als een soort checkcheck) niet dat het achteraf ineens wel goed was geweest. Ik snap best dat je ouders nee zeggen,4.5 maand is best wel kort je, moeder is gewent aan iemand anders (je ex) en moet eerst nog je vriendje leren kennen. Hoop dat ze alsnog ja zeggen, en anders kan je je alleen maar verheugen op de dag dat hij weer thuis komt!
X