Met hbo-propedeuse instromen tweede jaar op een andere school?

Hey meiden!

Ik zit nu in mijn eerste jaar van een hbo-opleiding. Volgend jaar zou ik mijn studie graag voortzetten (dezelfde opleiding) op een andere school, dit in verband met verhuizen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of dit mogelijk is? En kan het ook als ik bijvoorbeeld nog 2 ec’s mis?

Vaak kan dit wel, alleen moet je even informeren of de gehele propedeuse hetzelfde is qua studiepunten enzo.

Ik ga dit topic even volgen omdat ik mocht ik bij een school niet aangenomen worden, dan ga ik mn P halen op een andere school en stroom ik alsnog het 2e jaar in bij de school van mn eerste keuze in het 2e leerjaar. Ik heb daar naar geïnformeerd en dat kon. Het slimste is gewoon dat je contact opneemt met de school om te informeren naar de mogelijkheden!

Met een propedeuse moet het zeker kunnen, maar als je 2 es’s mist dan denk ik dat je niet meteen kan instromen in het 2e leerjaar. Moet je even informeren bij die andere hogeschool, ben benieuwd of het kan :astonished:

In principe zou het moeten kunnen, even informeren, dan weet je het zeker! :slightly_smiling_face:

Thanks meiden!
Ja, ik ga zeker nog even informeren!

Dat verschilt per opleiding. Ik weet dat het bij mijn opleiding niet kan omdat de programma’s te verschillend zijn. Uiteindelijk leer je wel hetzelfde, maar de volgorde en insteek is anders waardoor sommige dingen dubbel zijn of juist worden overgeslagen.