met HBO P naar WO 2015-2016

Hoi,

ik ga aankomend schooljaar beginnen met een HBO opleiding en zou mijn P willen halen om door te gaan naar het WO. Nu heeft het kabinet weer leuke plannen waardoor dit misschien niet door kan gaan. Maar nergens kan ik er duidelijkheid over vinden voor het schooljaar 2015-2016.

ik weet dat dit aankomend schooljaar je nog wel onder bepaalde eisen kon worden toegelaten, maar over het schooljaar daarop zie ik niks. En ik zou het wel graag willen weten anders ga ik liever naar de VAVO om mijn vwo diploma nog proberen te halen.

Dus misschien weten jullie hier meer over? Alvast bedankt!

Ik weet niet of het landelijk is, maar bij de RUG is aankomend schooljaar het laatste jaar waarin je met je P kan instromen…

Ik zou naar Universiteit Leiden willen, maar daar lees ik alleen dat je voor aankomend schooljaar hoogstwaarschijnlijk gewoon word toegelaten tot de opleiding zolang je cijfers bij je P goed zijn. (dit gaat dan vooral om de culturele studies en ik zou graag Japanstudies willen volgen).

weet iemand hoe dit bij de HAN zit?
(van han naar de radboud)

En hoe het bij Wageningen zit?:slightly_smiling_face:

Zou je trouwens hier de link willen droppen waarop dat staat? Want dit is voor mij namelijk ook belangrijk,dankjewel alvast!

Ik weet er niet veel van, maar volgens mij is het ook gewoon echt nog niet zeker wat ermee gaat gebeuren. Als ik in jouw schoenen zou staan en ik zou echt graag naar de universiteit willen, zou ik dus voor de VAVO gaan (voor de zekerheid)… Maar kan je verder niet echt helpen :stuck_out_tongue:

Ik heb hetzelfde plan en inderdaad is er niet zoveel te vinden over het schooljaar 2015-2016. Maar volgens mijn vader zou het kabinet het dan rond deze tijd al moeten besluiten. Denk niet dat ze 3 maanden van tevoren opeens gaan zeggen dat wij geen WO meer mogen doen terwijl sommigen misschien al bijspijker cursussen enzo hebben gedaan. Zou wel heel flauw zijn. Wat ga jij nu op het HBO studeren?

Ik zou de desbetreffende uni mailen voor de zekerheid

Ik wil Japanstudies volgen aan Universiteit Leiden, ik heb ze ook al een mail gestuurd met deze vraag, tot nu toe nog geen antwoord maar het is dan ook weekend. Dus even hun antwoord afwachten.

@Goldenkiller, het klopt dat elke universiteit voor dit jaar hun eigen regeling heeft, maar dat kan volgend jaar ook compleet anders zijn afhangend van de plannen van het kabinet.

Ik ga nu Bedrijfskunde MER studeren aan Windesheim Flevoland. De enige aansluitende studie voor Japanstudies word gegeven in Maastricht en dat is veelste ver (3.5 uur met de trein) en op kamers wonen lijkt me geen optie als ik van plan ben mijn P te halen en vervolgens naar Leiden te gaan.
Dus koos ik deze HBO opleiding omdat het me veel extra kennis geeft wat voor mij later handig kan zijn, aangezien Japanstudies niet al te veel is gericht op economie (wel met een minor).

Ik heb na mijn HAVO VWO gevolgd en zat nu in mijn examenjaar. Maar door mijn reuma en medicijnen werd ik tijdens een SE week behoorlijk ziek en het allemaal inhalen was niet meer mogelijk, ook omdat mijn school niet echt behulpzaam was. Nu ben ik wel gek geworden van al het stof wat we op VWO kregen, ik ken dat al en wil het niet nog een jaar volgen. Ik wil dan liever nieuwe dingen erbij leren, vandaar mijn besluit om een HBO opleiding te volgen i.p.v. VAVO.

Voordat iemand denkt dat ik er té makkelijk over denk, ik weet dat ik mijn P kan halen met deze opleiding, omdat het iets is wat me interesseert, ik heb ook een meeloopdag gevolgd (afgelopen week) en de student vond het ook makkelijk omdat ie het leuk vond. De lessen die ik die dag volgde waren de moeilijkste, maar alle stof had ik al gehad tijdens mijn VWO economie lessen.