Hey,
Ik zit er aan te denken om na mijn havo een opleiding te gaan volgen in het buiteland en dan het liefst in Engeland. Ik lees best vaak dat mensen uit nederland dan in engeland naar een universiteit gaan maar betekent dat dan een uni in engeland gelijk is aan een hbo opleiding? Ik vroeg me af of er op girlscene meiden zijn die hiermee ervaringen hebben of mensen kennen en of jullie universiteiten kennen die dit toelaten en mij wat kunnen aanraden? xxxx
Tuurlijk niet. Nja ik weet het niet, maar dat lijkt me zeer onlogisch als je met een HAVO diploma zomaar wordt toegelaten op een universiteit, of dat nou in Nederland of Engeland is. Of ik moet er heel erg naast zitten.
Universiteiten daar zijn anders dan die bij ons. Want het schoolsysteem daar is ook anders :’) Iedereen gaat daar naar de universiteit, maar daar zijn dan ook verschillende niveau’s dacht ik. En als je bepaalde vakken hebt gevolgd, mag je bijvoorbeeld die opleiding doen. Ik kan het niet echt goed uitleggen sorry!
In Amerika is dat wel zo, maar in Engeland denk ik dat een universiteit wel echt een universiteit is.
Ja dat las ik ook met bepaalde vakken enzo, maar ik heb dus een NG profiel met natuurkunde & ik wil heel graag iets met verloskunde/geneeskunde alleen weet ik niet welke opleiding daar hetzelfde is…
Oh trouwens mijn zus zit nu op een universiteit in Engeland, moet voor haar hbo opleiding. En zij vertelde dat hbo en wo (zij kennen dat niet) die niveau’s gewoon op de universiteit zitten. Als mij zus daar zegt dat ze in Nederland niet op de uni zit, snappen mensen dat niet.
Het gemiddelde schoolniveau in Amerika (Engeland?) is toch VMBO, maar toch is het een heel gedoe om dat te gaan regelen. Snap zelf ook niet hoe het in elkaar zit.
Nou ik denk dat je geneeskunde niet kunt doen, want ze gaan daar kijken op wat voor soort niveau je in Engeland zit. Want binnen de universiteiten zitten dus verschillende niveau’s ofzo.
Oke verpleegkunde dan, ook goed Ik ben nog aan het googlen en het is idd met degrees en master degree is dus VWO in Nederland…
Welke uni zit ze en voor welke opleiding?
Dat kan dus wel. Het MBO is gelijk aan de college. En HBO wordt meestal university of applied sciences genoemt. En wo is gewoon university genoemd. Dit is volgens mij zo in Amerika. Maar kan dat het in Engeland weer anders is.
Oke ik lees net dat het ontzettend duur is… tussen de 6000 en 9000 POND… dat wordt ‘m niet :’)
En dit is een verpleegkunde opleiding in Engeland, op de universiteit haha :’)
http://www.lsbu.ac.uk/php…nd/studynursing/index.php
"Op vele Engelse universiteiten en sommige particuliere opleidingen kunnen leerlingen met een HAVO niveau vakken op A-level gaan volgen gedurende een jaar. Hiermee kun je je kwalificeren voor de toelating aan een Engelse universiteit. A-levels bieden geen toelatingsmogelijkheid op de Nederlandse universiteiten. "
http://www.weg-wijs.net/p…enland—Foundation-Year-
Ook las ik dat je Engelse taalkennis getoetst wordt.
Volgens mij komen dat soort ‘rare’ dingen doordat er in Engeland (of Amerika) veel meer niveauverschil zit tussen de universiteiten, in tegenstelling tot hoe het in Nederland is. Maar ik weet er ook niet zoveel van dus misschien is dit wel onzin
Ja en dat soort dingen dus haha, dat zou in Nederland gewoon geen universitaire opleiding zijn!
als je verpleegkunde wilt studeren,
doe je er beter aan hbo verpleegkunde in nl te gaan studeren.
dan kan je via daar naar het buitenland.