Met een vriendin kamperen in (zuid)-Frankrijk! ideeën/tips?

Hallo!

Ik wil in de zomervakantie met een vriendin naar Frankrijk gaan, gewoon een weekje. Het liefst naar Zuid frankrijk maar als iemand nog een andere leuke streek weet?

We hebben alleen een paar eisen namelijk;

• niet super groot budget
  • liefst appartementje maar kamperen leek ons ook wel leuk
    wie weet er nog een leuke camping of goedkoop appartementje?
    - wie weet er misschien een leuke streek?
    ergens bij een meer ofzo leek ons wel leuk, of aan zee, bij het strand! ook waar wat te doen is qua mensen/uitgaan, en nog mooie natuur is zodat we bijv ook kunnen berg wandelen enz?:slightly_smiling_face:

en verder wie heeft er nog ervaring hiermee?

Ik zit vooral heel erg met naar welke streek we moeten gaan en waar we moeten gaan slapen, want ik hou persoonlijk écht niet van campings en ik kom op internet al snel op allemaal massa campings uit waar 80% nederlanders rondlopen en stuk of 5 zwembaden waar 200 kleine kinderen rondlopen…

Nou ik weet dat met name Zuid-Frankrijk erg duur is-dan heb ik het over de Cote d’Azur kant, aan de zee. En campings aan zee zijn echt heel duur. En helemaal in de zomervakantie!
Maar heel veel succes (:

soulac sur mer! is bij het strand, je kan er uitgaan etc! echt heel leuk :slightly_smiling_face:

Camping Le Ty nadan, ligt wel in bretagne maar het is een GE-WEL-DIGE camping!

http://www.camping-ty-nadan.fr/nl/

Pluspunten van de camping:
-Ligt aan een rivier
-In de rivier kun je zwemmen en kanoën (ook tripjes met een leider)
-Veel activiteiten (paardrijden, kanoën, tennis, quatrijden)
-Discotheek op de campingzelf
-Gezellige bar (waar drank geschonken word en ijs verkocht maar ook drankloze dingen)
-Internetcafé op camping
-Ligt in natuur gebied
-Strandje aan rivier met steiger
-Zowel groot binnen als buitenbad, bet beide glijbanen en binnen en bubbelbad (foto zie je gelijk op homepage van de site)
-Snackbar
-Restaurant
-Campingwinkel waar ze van alles verkopen (koffie, eten, zwemspullen, maandverband, vers brood, serieus van alles)
-De mega grote supermarkt l’eclerc zit er op 10 min. met de auto vanaf

Nadelen van de camping:
-'S avond kan je last hebben van de jongeren die te hard praten, er loopt wel security op de camping om de jeugd naar voren te sturen (daar is een kampvuur, de winkel, overdekte speelhal, basketbal/voetbal veld (hier hangt de jeugd het meeste) als je wilt weten waar dta kampvuur is moet je het even aan wat jeugd daar vragen want het is een klein stukkie lopen).
-Het eten in het restaurant is niet geweldig, het is te eten maar voor eetliefhebbers raad ik het niet echt aan.
-Als je afhaalt bij de snackbar moet je even opletten oef je alles hebt, want vaak vergeten ze bijv. kipnuggets, frietjes, etc.

Overig:
-De camping word het meest overheersd door Nederlanders en Engelsen
-De organisatoren, mensen in restaurants en de campingeigenaar zijn nederlands.

Een vriendin van mij is naar Argelès sur mer geweest, een paar jaar geleden. Ze heeft het heel leuk gehad, de camping was aan zee en je kon er goed uitgaan volgens haar. Zij is met GOGO tours geweest. http://www.gogo.nl/frankr…er/camping_la_marende.htm Volgens mij sliepen ze ook in van die compleet ingerichte tenten, dus ze hoefde zelf niet zoveel mee te nemen!

hee! ik ga ook naar argeles sur mer naar camping la marende, maar dan met beachmasters! maar de prijzen vond ik goed te doen, vooral ook omdat het incl. busreis is

thanks!! Maar volgens mij moet er 1 volwassenen (18+) bij zijn als ik dat goed zie?
want wij zijn 17 dan haha.
maar ik zal er nog even goed naar kijken.

ik heb net ook gekeken naar die camping!

Hoeveel heb je voor alles in totaal betaald incl verblijf en busreis etc?

als ik alles even bereken via de website voor die camping la marende kom ik uit op ¤288,15 per persoon!! wowieeee goedkoop! incl vervoer!