met een jongen van 18? Kan dat

Ik vind het wel kunnen, bedenk alleen wel dat jij je grenzen, dan heb ik het even over seksueel gebied, hem goed duidelijk maakt en daar aan vast houd.

bij twijfelen niet doen!!!jullie schelen 3 jaartjes valt nog wel mee de jongen is wel ouder dan jou maar gelukkig niet zo oud dat niet kan.

ga op je gevoel af,vind je hem echt zo leuk?of maakt liefde blind
wil je er echt er voor gaan of is meer omdat je verliefd moet zijn.

als je hem echt leuk vind doen, leeftijd houdt liefde nooit tegen

Ik zou het niet doen, in deze ‘leeftijdsfase’ (ja, weet er even geen woord voor) is het aantal jaar verschil gewoon te groot. Hij is 18, hij is voor de wet al volwassen. Waarschijnlijk zal hij in een relatie ook veel meer willen, als je begrijpt wat ik bedoel. Als jij bijvoorbeeld 18 bent en hij 22 is het denk ik al heel anders.
Sorry voor deze vage theorie.
Maar doe gewoon wat voor jou goed voelt!

Kan prima joh meid

Als het goed voelt… waarom niet? Wacht nog even af… spreek een keer met hem af en kijk hoe het dan gaat. Waarschijnlijk weet je dan snel genoeg wat je wil

Ergens vind ik het verschil persoonlijk ook groot. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan lukke. Zolang jullie ongeveer op hetzelfde ‘niveau’ zitten denk ik wel dat het mogelijk is.
Mijn ma was 15 toen ze met mijn pa ging die toen 20 was. En ze zijn toch ook bijna 20 jaar samen geweest.

Ik heb ook in deze situatie gezeten en heb het wel gedaan, maar ik was dan ook echt toe aan een relatie.
Ik zou het niet doen als je twijfelt of nog geen vriend wilt zoals je aangeeft in je beginpost. Hij zal echt wel rekening met je houden, maar hij zal ook echt een relatie verwachten, als je er nog niet echt aan toe bent kan je hem dit niet geven.

Ik vind het verschil tussen 14 en 18 te groot, niet om de 4 jaartjes maar om de levensfase waar je nu in zit en waar hij waarschijnlijk veel verder in is.

Dit. En je geeft aan dat je geen vriendje wil en dat je zelf je twijfels hebt, dus vind ik dat je het niet moet doen.

Precies dit. Wist niet hoe ik het moest verwoorden, anders.

Ik vind het leeftijdsverschil te groot, plus het feit dat jij twijfelt maakt het een slechte keus om iets met hem te beginnen.

mijn ouders hebben 11 jaar verschil. maar als jij je niet zeker voelt, zou ik het niet doen. misschien moet je er met iemand over praten, die hem misschien ook kent; het kan uiteindelijk een playboy zijn of juist een hele lieve jongen.

mijn ouders hebben 11 jaar verschil, dus ja. ik zou er met iemand over praten die hem misschien ook kent. misschien krijg je dan te horen dat hij een playboy is, of juist heel netjes zich aan de regels houdt. ik zou zelf denken dat dat het beste is. heb je het al met je beste vriendin besproken, of je moeder, nicht of tante misschien?

Ik snap niet zo goed waarom dit zon groot leeftijdsverschil is volgens jullie?
Ik was ook 14 in mijn eerste serieuze relatie en hij was 18. Meisjes lopen sowieso al voor op jongens plus 4 jaar is helemaal niet zoveel.

Je bepaalt zelf die grens. Ikzelf vind het gewoon kunnen :wink:
Als je twijfelt over of je hem wel leuk vindt, geef het gewoon wat tijd. Dan kom je er vanzelf wel achter!

Je geeft aan nog geen vriendje te willen, hiervoor heb je waarschijnlijk een goede reden. En ik denk ook dat als het echt goed voelde enzo die twijfel ook snel weg was.

Het hangt er écht vanaf hoe jij als persoon bent. Ik zal niks zeggen over leeftijd, en dat wil je waarschijnlijk ook niet horen als je verliefd bent. Leeftijd in een relatie vind ik persoonlijk geen issue, wanneer je écht gek met elkaar bent en jullie ontwikkeling ongeveer gelijk is hoeft het niet persé een probleem te zijn. Wanneer je er niet goed bij voelt zou ik het niet doen, als jij vindt dat je jong bent/er niet aan toe bent/voelt niet goed o.i.d dan zou ik het niet doen.

Conclusie: Voel voor jezelf wat goed is…

Succes!

Ik was 14 toen ik wat met mijn vriend kreeg, en hij was toen 17. Nu ben ik 15 & hij 18 en we hebben het al bijna 10 maanden en het gaat nog steeds goed , dus zo’n probleem is het niet & bij je ouders is het leeftijdverschil waarschijnlijk ook geen 1 maand ofzo maar vaak ook paar jaartje’s :wink: