Met een ander slapen tijdens de break-up

Hoi allemaal!
Ik wilde even mijn gevoelens hier uiten en een beetje peilen hoe andere meiden hier over denken. Mijn vriend en ik zijn vorig jaar na een relatie van 2 jaar voor een paar maanden uit elkaar geweest (mijn initiatief). We bleven dagelijks contact houden en dit resulteerde in het feit dat we weer een relatie kregen. Mijn vriend is (dat zei hij ten minste altijd) nooit het type geweest dat zomaar met meisjes zoende, laat staan seks ermee had. Hij vond altijd dat er enigszins gevoelens bij moest komen kijken. Echter bleek hij in de periode dat we uit elkaar zijn geweest wel een ‘‘one night stand’’ te hebben gehad met een meisje, waar hij veel spijt van zou hebben. Ik heb na een aantal weken kunnen accepteren dat ik het recht niet heb om hier boos over te zijn; hij was vrijgezel en vrij om te doen wat hij wilde.
Ik zit alleen wel met een aantal dingen. Hij wilde het feit dat hij seks heeft gehad met een ander voor me verbergen totdat we weer stabiel waren. Ik ben hier dan dus ook zelf achter gekomen. Ik zit hier mee omdat ik het een manipulatieve gedachtegang van hem vind. Hij wist namelijk dat de kans groot was dat als ik het wist ik niet meer terug was gegaan. Hij is voor mij de eerste en nog steeds de enige, dus ik vind het wel fijn om te weten dat ie met nog meer meiden seks heeft gehad. Ook liet ie bij de eerste keer dat we na de break up weer seks hadden de indruk achter dat hij niks met andere meiden had gedaan; we hebben het daarom ook zonder condoom gedaan. Ik ben hier achteraf boos over omdat ik vind dat ik het recht had om het te weten en dat er nu bepaalde keuzes van me zijn ontnomen (is dit terecht?).
Wat ook nog een ding is, is dat het meisje met wie hij seks heeft gehad bezig was met een van zijn vrienden. Ik vind dit een ongelofelijk naai-actie, want in die 2 dagen dat hij haar liet blijven slapen heeft hij geen een keer gedacht ‘misschien ben ik nu wel een hele slechte vriend laat ik dit niet doen’. Zijn vriend heeft het hem echter wel vergeven en ze hebben nu allebei geen contact meet met die meid.
Mijn kijk op hem is totaal veranderd, dit is namelijk niet de jongen op wie ik (weer) zo verliefd ben geworden en waarmee ik zo blij was weer samen te zijn. Ik vraag me af of jullie vinden dat ik overdrijf en dat ik het gewoon moet laten gaan.

Het ging overigens ook weer heel goed toen we weer samenkwamen. We waren heel gelukkig en daarom voel ik me ook zo klote dat ik het gewoon niet kan laten gaan. Het is een hele lieve jongen en ik weet dat hij ontzettend veel van me houdt, maar toch kan ik het niet van me afschudden dat hij zoiets expres voor me achter wilde houden en dat hij zoiets kon flikken tegenover zijn vriend, al helemaal omdat het tegen zijn (oude en overigens huidige want hij heeft er veel spijt van) principes inging. Het maakt me gewoon intens verdrietig omdat ik super veel van hem hou, maar wel al mijn verliefde gevoelens en (seksuele) aantrekkingskracht naar hem toe verloren ben. Het voelt gewoon alsof ik hem niet meer ken. Ik heb er ook lichtelijk trust issues aan overgehouden.

ik snap je gevoel. ik denk dat het voor mij zou afhangen van de precieze vorm van break-up (pauze om na te denken of meer het is over, en hierna is het weer goed gekomen). ik vind het op zich overigens niet raar dat je (op dat moment ex-)vriend dan een one night stand doet. behalve als het echt pauze was om na te denken of jullie op dat moment al weer heel close waren. maar je gevoel is je gevoel naturlijk

Ik heb het zelf ook een keer gehad.

Tijdens een break-up ben ik de ander geen uitleg meer verschuldigd. Het is mijn privé leven en daar hoeft hij niks over te vragen of te vinden. Het is zelfs onfatsoenlijk om te vragen. Ik zal dan ook geen antwoord geven op een vraag of ik seks heb gehad met een ander en op wat voor manier. Het gaat hem niks aan. Blijft bij doorzeuren, dan krijgt hij een sociaal wenselijk antwoord.

Zo ook de ‘standaard’ vraag: “met hoeveel mannen heb je seks gehad in je leven?” Het standaard antwoord is altijd hetzelfde: 4 mannen. Het zijn er wel (heel) wat meer. Het gaat iemand niet aan.

Jullie relatie begint pas weer op het moment dat jullie relatie weer is begonnen. Niet daarvoor. Jullie hebben nu weer met elkaar te maken en heb je een verantwoordelijkheid naar elkaar toe. Laat je (jullie) testen als het nodig is en laat het verder rusten. Het is niet belangrijk wat er toen heeft afgespeeld. Het is belangrijk wat jullie nu samen hebben.

Als ik een nieuwe relatie aanga en ik kan hem niet eerlijk zeggen hoeveel sekspartners ik heb gehad, is het geen relatiemateriaal.

Verder gaat het je ex niks aan wat jij doet