Met de trein overstappen??

Hoi allemaal.
Ik wist niet precies bij welk onderwerp ik dit topic zou kunnen plaatsten dus ik zette het maar bij lifestyle.

Ik ga binnenkort naar me vriendje in Belgie met de trein, maar dit vind ik super eng omdat ik alleen ga en moet overstappen. Heeft iemand ervaring met overstappen? Als ik me ticket ga kopen krijg je dan 6 tickets (3 heen, 3 terug) of moet ik de volgende ticket kopen voor het volgende station wanneer ik moet overstappen?

x

Je moet gewoon een kaartje kopen van begin naar eindpunt.

Maar er staat dat ik moet overstappen steeds…

Ja, dan stap je over. Daar is dat ene kaartje genoeg voor.

En maak alsjeblieft niet zoveel topics aan.

Ja maar dat maakt niet uit. Overstappen hoort bij je treinreis dus je hoeft daarvoor geen apart kaartje te kopen. Dus je koopt gewoon een kaartje bij de kaart automaat vanaf het station waar je opstapt tot waar je uitstapt.

Als ik naar mijn vriend ga moet ik ook 1x overstappen met de trein, en daar hoef ik ook geen apart kaartje voor te kopen.

Nou ja, 1 kaartje voor het hele traject is niet handig als je een kortingskaart hebt. In Nederland heb je wel korting en in Belgie niet maar als je 1 kaartje koopt met kortingskaart voor het hele traject was het duurder dan als je een kaartje kocht voor het traject vanaf het laatste station voor Belgie. Tenminste, mijn ouders deden zoiets maar weet niet precies hoe het zit. Misschien is het nu ook wel niet meer.

Treinreizen is ook rocketscience.