Met de trein naar school.

Hey meiden!

Ik overweeg om volgend schooljaar naar een school te gaan in een andere stad, maar dan moet ik wel met de trein gaan, omdat die stad 45 km van de mijne ligt. De treinreis zou dan ongeveer 35 minuten duren, ik moet 10 minuten fietsen naar het station van mijn stad, en van het station naar die andere school is het ongveer 12 minuten met de tram/bus/te voet.

Nu, wat denken jullie? Is dat te doen, iedere dag die verplaatsing maken? Of zou ik gewoon in m’n eigen stad moeten blijven? Zijn er nog meiden die dit doen?

Alvast bedankt! :]

PS. Ik praat over ‘mijn stad’ en ‘die andere stad’, omdat ik liever niet zou zeggen waar ik woon.

Een vriendin van mij woont nu in Rijssen, ze is kortgeleden verhuist. En ja, omdat haar school in Utrecht ligt, en ze het einde van dit jaar toch hier wil afmaken, gaat ze met de trein naar school. Kwart voor 6 d’r nest uit, half 9 op school. Ze is vreselijk blij dat ze straks naar een andere school gaat.

Ps. dat het zo lang duurt, komt ook door het tijdverschil van haar trein op de bus die langs haar school komt;)

Die trein van mij is geloof ik iedere 10 minuten, en de tram iedere 3 minuten.
Ik zou ongeveer 50 minuten tot een uur kwijt zijn aan reizen.

Bedankt voor je reactie!

Kan een mod dit topic verplaatsen naar lifestyle, omdat daar meer mensen kijken, en dit eigenlijk ook een beetje in die categorie valt?

Ik vind het wel te doen qua tijd, nog binnen een uur. Studenten studeren vaak ook in een andere stad. Het lijkt me wel prijzig, elke dag een kaartje kopen/een abonnement.

Een abbonement voor treinen voor 12 maanden is 250/300 euro (dacht ik). Dat moet ik niet zelf betalen hoor, doen m’n ouders gewoon. Zo duur vind ik dat niet hoor.

Maar, studenten aan de universiteit hebben ook niet iedere dag op hetzelfde uur les hé, ik wel.

Je moet geen jaar abbo nemen, maar een maand! Er zijn namelijk veel vakanties!

Ik reis ook onv zoiets al bijna meer dan 2 jaar.
Ik vind het geen probleem, Ik slaap in de trein, of ik luister muziek, of ik teken wat. Ik wil wel op kamers, maar niet in de stad waar mijn school staat. Ik zou het gewoon proberen :slightly_smiling_face:

ehm… Ik deed er 1 uur 1 1/4 uur over. Heen… en 1 1 1/4 uur weer terug.
Ik zei van te voren ’ Tis wel handig, lekker huiswerk maken in de trein!’. 3 keer gedaan ofzo.
Vertraging is kut, want je moet tfs lang wachten. Mensen die naast je komen zitten; vervelend, mensen in het algemeen;vervelend.

Maar het is te doen! :slightly_smiling_face:

ik ga straks ook in Amsterdam naar school, 10 minuten fietsen en zo’n 3 kwartier met de trein ofzo? en dan minder dan 5 minuten lopen :slightly_smiling_face: mja ik heb het er voor over… het is tenslotte iets wat ik heel graag wil dusja!

kga niet met de trein
en dan moet je ook nog es vroeg opstaan
en als je telaat ben is jammer
is haat man mt trein mar je bent wel snel

Ik moet volgend jaar ook elke dag met de trein. Ik moet dan ook nog altijd overstappen. Ik heb er eigenlijk echt geen zin in. Maarja ze hebben die opleiding alleen daar.
Maar ik hoop dat je er wel aan went, met de trein elke dag??

ik zit er ook aan te denken, een school in een andere stad.
ik zou dan elke dag ongeveer 55 min. onder weg zijn.
ik twijfel nog. vind mijn reden eigenlijk ook niet goed genoeg.

*jankt*

Ik moet naar Amsterdam of een andere stad, omdat mijn opleiding nergens anders zit. Maar het is allebei 40 minuten. Vind het niet zo heel lang,

Maar wat ik wel hoerig vind, dat ik mijn OV-kaart pas een maand NA september krijg. Dus ik moet zo’n maandaboo nemen voor 250 euro :/.

En sorry dat ik het zeg, maar 30 minuten reizen en je wilt een jaar abbo nemen, dan is dat duurder dan 250 euro per jaar. Kijk maar op de NS site. Klik je traject aan en klik op de prijsberekening geval, daar staan ook de kosten voor een maandabbo en een jaarabbo.

Ik woon in een dorpje, en moet elke dag ongeveer 45 min. heen fietsen, en 45 min. terug. Dus ik vind een uur best wel meevallen!

Ik woon in België, en daar heb je als student van 12-18 een korting van 80 procent op het bdrag dat je als volwassene zou moeten betalen.
Is NS de Nederlandse Spoorwegen? Wij noemen dat NMBS. :]

Dankje voor de reacties iedereen! Nog?

Het is zeker wel te doen, maar als je dichterbij kan zou ik dat wsch wel doen.

kan je nog leren in de trein…
of klink ik nu te nerdy? :woman_student:

amsterdam :slightly_smiling_face: I’ll meet you there in 3 years.

Ik studeer… En ik moet elek dag 45 minuten reizen waarvan 30 minuten in de trein. Je hebt inderdaad gelijk dat ik niet elke dag naar school moet enzo. Maar het reizen in de trein vind ik heerlijk. Ik lees dan even de stof door die we die dag behandeld hebben/ ik luister doelloos muziek/ ik leer voor mijn auto theorie / ik leer voor school enzo.

Ik ga naar Deventer, want dan hoef ik maar 10 minuten met de trein. Daar heb ik met opzet voor gekozen. Dus ik zou het niet doen, maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.