Met de trein naar Duitsland reizen

Heey dames,

Ik heb een vraagje.

Heeft een van jullie ervaring met het reizen naar het buitenland (met de trein)?
Ik wil namelijk in de kerstvakantie naar Duitsland toe, en ben er wel benieuwd naar hoe dat dan te werk gaat (goedkope treinkaartjes etc.)

Graag hoor ik het van jullie Xx

Uhm gewoon net zoals in Nederland…? Je koop je kaartje op NShispeed.nl en stap in de trein in. Er is niets anders dan met de trein gaan binnen Nederland. Alleen als je met de ICE gaat op een druk tijdstip zou ik wel reserveren want anders heb je grote kans dat je moet staan.

Koop een groepsticket als je met 3 of meer personen gaat en in dezelfde deelstaat blijft. Scheelt echt veel geld. Inderdaad, voor de ICE reserveren. Als je nog specifieke vragen hebt, ik heb vrij vaak in de Duitse treinen gezeten, dus stel ze maar!

Ik ben zelf met de trein naar oostenrijk geweest met een tussenstop in duitsland
Kaartjes gewoon via nsinternational.nl gekocht

er staat net een artikel over hamburg online, misschien dat daar wat nuttigs in staat?

Even een andere vraag, vorig jaar toen ik in de trein naar Berlijn zat hoorde ik een vrouw zeggen dat ze haar kaartje altijd via een duitse website kocht omdat die veeeel goedkoper waren. Weet iemand toevallig welke site dit is? Want ik kan het niet vinden.

^ www.bahn.de misschien? Dat is de Duitse NS zegmaar. Of het goedkoper is weet ik niet.

^Die kende ik inderdaad, maar dat was niet diegene die zo goedkoop was helaas. Bedankt voor het meedenken!