met de bus

ik heb nu een hele domme vraag
maar donderdag ga ik met vrienden met de bus te winkelen alleen heb je dan persee een ov chipkaart nodig en hoe werkt zoeits?
ik heb nog nooit met de bus gereist en hoeveel kost het ongeveer?

Welke busmaatschappij?

Arriva verkoopt bijvoorbeeld nog kaartjes in de bus, Connexion niet meer.
http://www.arriva.nl/prod…rieven/rit-en-dagkaarten/

Ik heb ook nog nooit in Nederland met de bus gereisd. Vraag me ook altijd af hoe dat werkt…

Met een ov is het wel makkelijker, maar voor zover ik weet kun je in iedere bus gewoon een kaartje kopen. Hoewel het wel een stuk duurder is.
Ik ben bijvoorbeeld met de ov 2,90 kwijt terwijl een kaartje 5,- kost. Best een verschil dus :slightly_smiling_face:

Voor de prijs kun je trouwens op 9292ov.nl kijken.

Volgens mij is het verplicht om in de bus een OV te hebben. Je kunt een anonieme aanvragen, maar weet niet of je dan nog op tijd bent. Dat duurt namelijk even. Soms kun je ze ook kopen bij loketten (bij de NS).

Je kunt in sommige bussen gewoon een kaartje kopen maar een ov is natuurlijk wel makkelijker :grinning:

Je kunt ook nog een kaartje kopen. Ligt eraan hoeveel zones (hier in het noorden is het tenminste zo), zoveel geld kost het dan. 2 euro, 4 euro etc. Bij mij hier kost een enkeltje richting Groningen (16 km) 4 euro.

Je kunt ook een anonieme ov aanvragen bij de primera of vivant ofzo, dan krijg je m gelijk, kost 17 euro en dan moet je m MET JE PINPAS opladen

Bij connexion kan je nog gewoon kaartjes kopen!

Bij Hermes kun je ook nog kaartjes kopen.
Je betaalt hier per bus zeg maar.
Als je overstapt, moet je een nieuw kaartje kopen.
Maar zoals de rest zegt, een ov is makkelijker.